به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۱۲ ساعت ۱۴:۲۶
کد مطلب : ۳۸۴۸۵۰

اوکراین ۱۴۰ تانک دریافت خواهد کرد

اوکراین  ۱۴۰ تانک دریافت خواهد کرد
گروه بین الملل:  وزیر خارجه اوکراین، گفت: این کشور در اولین «موج ارسال»، بین ۱۲۰ تا ۱۴۰ فروند تانک دریافت خواهد کرد. کشورهای حامی اوکراین در هفته‌های اخیر بر سر ارسال تانک‌های سنگین و پیشرفته به این کشور برای مقابله با تهاجم روسیه توافق کردند.
دمیترو کولبا گفت: «ائتلاف تانک شامل ۱۲ کشور است. می‌توانم بگویم که ارتش اوکراین در اولین موج کمک بین ۱۲۰ تا ۱۴۰ فروند تانک غربی دریافت خواهد کرد».او افزود که این کمک‌ها شامل تانک‌های «لئوپارد ۲» آلمانی، تانک‌های «چلنجر۲» بریتانیایی و تانک‌های «آبرامز‌ام ۱» آمریکایی است و اوکراین واقعا روی توافق برای دریافت تانک‌های فرانسوی «لکئر» نیز حساب می‌کند. کولبا تاریخ دریافت هیچیک از این تانک‌ها را اعلام نکرد. باید در نظر داشت که آموزش پرسنل نظامی اوکراین برای استفاده از این تانک‌ها نیز زمان می‌برد.
او افزود که دولت اوکراین در پشت صحنه به تلاش خود برای جلب موافقت کشورهای دیگر به ارسال تانک در این مقطع حساس از جنگ ادامه می دهد.
وزیر خارجه اوکراین افزود:«ما در زمینه افزودن به کشورهای عضو ائتلاف تانک و افزودن بر تعداد تانک هایی که کشورهای عضو تاکنون تعهد داده اند به تلاش خود ادامه می‌دهیم.»
کارشناسان معتقدند که ارتش اوکراین در حال برنامه ریزی و آمادگی برای انجام ضد حمله‌های گسترده برای بازپس گیری مناطق اشغالی در شرق و جنوب این کشور است. از قرار معلوم آمریکا به کی‌یف گفته است که تا ورود کمک‌های تسلیحاتی جدید این ضد حمله‌ها را به تعویق بیاندازد.
در عین حال اوکراین نگران است که ارتش روسیه در هفته‌ها و ماه‌های آینده تهاجم گسترده‌ای را آغاز کند.
همزمان، ارتش اوکراین  اعلام کرد که حملات ارتش روسیه به جاده‌ای در نزدیکی شهر باخموت، واقع در ناحیه دونتسک را دفع کرده و از تصرف یکی از مسیرهای تدارکاتی خود جلوگیری کرده است.
سرهیل چرواتی، یک سخنگوی ارتش اوکراین گفت: نیروهای روسیه نتوانسته اند این جاده را که از مسیرهای تدارکاتی ارتش اوکراین است قطع کنند. نیروهای اوکراینی مستقر در باخموت تمامی نیازهای خود را دریافت می کنند.
او تاکید کرد که باخموت هنوز یکی از کانون‌های اصلی حملات ارتش روسیه است.
نبرد شدید بر سر تصرف باخموت و مناطق اطراف آن طی ماه‌های گذشته ادامه پیدا کرده است.میخایلو پودولیاک، یکی از مشاوران ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهوری اوکراین گفت این کشور به کمک‌های تسلیحاتی بیشتری نیاز دارد چون حملات ارتش روسیه در جبهه‌های شرقی تشدید شده است.
او در توئیتی نوشت:«گلوله باران دائمی شهرهای نزدیک به خطوط مقدم جبهه، استقرار نیرو و استحه و مهمات بیشتر در این جبهه‌ها به هیچ وجه نشانه تمایل روسیه به صلح نیست. این‌ها همه نشانه‌های تشدید حملات روسیه هستند و در نتیجه اوکراین به تسلیحات بیشتری نیاز دارد.»
درهفته جاری و پس ازتوافق کشورهای غربی با ارسال تانک‌های سنگین و پیشرفته مقامات اوکراین تسلیحات سنگین بیشتر از جمله جت‌های جنگنده را درخواست کرده‌اند.
برچسب ها: اوکراین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها