به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۱۳ ساعت ۰۹:۱۱
کد مطلب : ۳۸۴۹۲۹

عربستان میزبان جام ملت‌های آسیا شد

عربستان  میزبان جام ملت‌های آسیا شد
گروه ورزشی: عربستان برای نخستین بار در تاریخ، و با توجه به انصراف دیگر کشورها از میزبانی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷، به عنوان میزبان این دوره از مسابقات انتخاب شد.
نشست سالیانه کنفدراسیون فوتبال آسیا  در راستای تصمیم‌گیری نهایی در خصوص مسابقات جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷ در بحرین برگزار شد. در پایان این نشست و پس از مشخص شدن زمان دقیق برگزاری مسابقات جام ملت‌های آسیای ۲۰۲۳، میزبانی دوره آتی مسابقات در سال ۲۰۲۷ نیز به عربستان واگذار شد.
کنفدراسیون فوتبال آسیا پیش از این از انصراف ایران، ازبکستان، استرالیا و هند از درخواست میزبانی مسابقات در سال ۲۰۲۷ خبر داده بود و عربستان تنها کاندیدای کسب میزبانی این دوره بود.
چین سال گذشته و به دلیل همه‌گیری کرونا در این کشور، از میزبانی این مسابقات در سال ۲۰۲۳ انصراف داد و قطر که در آن زمان در تدارک برگزاری مسابقات جام جهانی بود، جایگزین این کشور شد.
عربستان نیز همچون قطر، در سال‌های اخیر و با صرف هزینه‌های بسیار گام‌های بلندی برای رقابت جدی در فوتبال آسیا برداشته است. با اتمام مسابقات جام جهانی قطر، باشگاه فوتبال النصر عربستان در انتقالی پر سر و صدا و تاریخی، با کریستیانو رونالدو فوق ستاره پرتغالی به توافق دست یافت.
پس از این، با برگزاری دیدار دوستانه پاری‌سن‌ژرمن و منتخب ریاض و رویارویی دوباره مسی و رونالدو، بار دیگر نگاه‌ها به سمت این کشور جلب توجه شد و در نهایت این کشور حالا برای نخستین بار در تاریخ، میزبانی مسابقات جام ملت‌های آسیا را کسب کرده است.

 
برچسب ها: عربستان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها