کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با جاهای دیدنی و گردشگری یزد آشنا شوید

13 بهمن 1401 ساعت 13:42

گروه گردشگری: بلیط تهران یزد می‌تواند بهترین انتخاب برای یک سفر به شهر کویری باشد، البته اگر بهترین فصل سفر به یزد، بهترین جاهای دیدنی و و تفریحات آن را بشناسید. سفر به یزد می‌تواند تجربه فراموش‌نشدنی باشد، کافی است قبل از حرکت کمی در میان کوچه‌پس‌کوچه‌های گلی این شهر کندوکاو کنید و بهترین نقاط برای بازدید را بشناسید. اگر در میان ده‌ها جاذبه دیدنی یزد سردرگم هستید و انتخاب برایتان سخت است، در این مقاله با ما همراه باشید.


مسجد جامع یزد
مسجد جامع یزد، یک شاهکار معماری است. شاهکاری که در سه دوره تاریخی و در طول سال‌ها ساخته شد. وقتی به مسجد جامع یزد پا می‌گذارید، درحقیقت به ساختمانی وارد می‌شوید که اولین سنگ بنای آن را ساسانیان گذاشته‌اند. البته معماری که امروز از مسجد جامع یزد می‌بینید، مربوط به دوره‌های آذری، ایلخانی و تیموری است. یکی از معروف‌ترین قسمت‌های مسجد جامع یزد کاشی‌کاری‌های این مسجد است. کاشی‌کاری‌هایی که به نمادی از شهر یزد تبدیل شده‌اند. مسجد جامع یزد در محله فهادان و بافت تاریخی یزد قرار دارد. محله ای که بعد از خرید بلیط تهران یزد و فرود آمدن در فرودگاه این شهر باید مستقیم به سمت آن حرکت کنید.



محله فهادان
بافت تاریخی یزد یک دکور جذاب یا تکه‌ای از شهرک سینمایی نیست، شما در کوچه‌پس‌کوچه‌هایی قدم می‌زنید که صدها سال قدمت دارند، کوچه‌های تنگ و خشتی که با پیچ‌ها، گنبد‌ها و طاق‌های زیبا از هم جدا می‌شوند. هرکدام از کوچه‌های محله فهادان حداقل یک خانه تاریخی، موزه، گالری هنری یا یک کافه جذاب را در خود جای داده است. کافه‌هایی که بیشتر آن‌ها روی پشت‌بام هستند. جایی که می‌توانید بادگیرها، گنبد مسجد جامع و زندان اسکندر را از بالا نگاه کنید. جایی که تا چشم کار می‌کند همه‌چیز خشتی است. بعد از خرید بلیط تهران یزد دومین مقصدی که باید به آن فکر کنید کوچه پس کوچه‌های گلی محله فهادان است.

 زندان اسکندر
زندان اسکندر یا مدرسه ضیائیه در محله فهادان یزد قرار دارد. قدمت این زندان که در لیست آثار ملی ثبت شده به قرن هفتم باز می‌گردد. جالب است بدانید که در ساخت این زندان برخلاف سایر ساختمان‌های قدیمی یزد از هیچ کاشی‌کاری استفاده نشده است. تنها چیزی که در ساخت زندان اسکندر از آن استفاده شده، خشت خام است. سایر تزئینات این زندان شامل گچ‌بری‌ها و رنگ‌ آبی روی خشت‌ها می‌شود. اتاق‌های مدرسه ضیایه دورتادور این بنا قرار گرفته‌اند و در قسمت پایین حیاط یک چاه عمیق وجود دارد که به سرداب می‌رسد. دومین بلیطی که بعد از بلیط تهران یزد باید بخریدپف بلیط ورودی زندان اسکندر است.



خانه لاری‌ها
یک خانه قدیمی و بزرگ را تصور کنید که حوضی بزرگ با کاشی‌کاری‌های آبی درست وسط آن قرار گرفته است و باغچه و گلدان‌های رنگی اطراف حوض را زیباتر کرده‌اند. از همان حیاط که به اتاق‌ها نگاه کنید متوجه گچ‌بری‌های ظریف و شیشه‌های رنگی می‌شوید. البته زمانی که پا به درون بنا بگذارید، با دیدن پنجره‌های ارسی، آینه کاری‌ها و نقاشی‌های روی دیوار بیشتر از قبل سرذوق می‌آیید. بد نیست بدانید که خانه لاری‌ها قسمت‌های مختلفی شامل ایوان و بادگیر، سرداب، حیاط میانی و حیاط سوم دارد. خانه لاری‌ها یک خانه 300 ساله و متعلق به یکی از تاجران قدیمی یزد است. این خانه تا پایان دوره حکومت رضاشاه همچنان به عنوان یک ملک مسکونی مورد استفاده قرار می‌گرفت، اما کم کم به ساختمانی متروکه تبدیل شد. البته این خانه در سالهای گذشته مرمت شد و حالا به عنوان یکی از شاهکارهای معماری در دوران قاجار و جاذبه‌های یزد مورد استفاده قرار می‌گیرد. خانه لاری‌ها یکی از زیباترین جاذبه‌های یزد است که بعد از خرید بلیط یزد باید دیدنش را در فهرست خود قرار بدهید.



آتشکده یزد
آتشکده یزد شبیه مساجد یا کلیساها و معابد باشکوه باستانی نیست. در این آتشکده خبری از شاهکارهای معماری نیست، بلکه همه‌چیز درنهایت سادگی و زیبایی قرار دارد. البته باید گفت که برای معماری ساختمان آتشکده یزد از بنای تخت جمشید و آتشکده پارسیان هند الهام گرفته شده است، اما به‌طورکلی قرار نیست با زرق‌وبرق عجیبی در این بنا روبرو شوید. این آتشکده زرتشتی 1500 سال است که همچنان پابرجاست و آتش آن روشن است.

باغ دولت آباد
باغ دولت آباد یکی از زیباترین باغ‌های ایران است. یک باغ 260 ساله در دل شهر یزد که در هر فصلی زیبایی‌های خودش را دارد. اما شاید چیزی که بیشتر از طبیعت زیبای باغ و حوض و فواره‌های آن توریست‌ها را به سمت باغ دولت آباد می‌کشاند بادگیر باغ دولت آباد باشد. بزرگ ترین بادگیر جهان؛ بادگیری که هنوز کارآیی دارد. عمارت باغ دولت آباد با شیشه‌های رنگی و پنجره‌های ارسی بهترین نقطه برای عکاسی است. اگر در فصل بهار و تابستان به یزد بروید حوض پر از آب درحالی‌که سایه درختان سرسبز انگور روی آن افتاده تصویری جادویی از این باغ را به شما نشان می‌دهد.
 
بلیط تهران یزد را از کجا بخریم؟
اولین گام برای خرید بلیط ارزان قیمت پیدا کردن بهترین روز برای سفر است. چه روزی بلیط ارزان‌تر می‌شود؟ بهترین راه برای مقایسه قیمت بلیط‌ها، مراجعه به سایت فلای تودی است. تقویم قیمتی فلای تودی، قیمت بلیط تهران یزد یا هر مقصد دیگری را تا یک ماه آینده نشان می‌دهد. وقتی شما ارزان ترین قیمت بلیط در هر روز تا یک ماه آینده را داشته باشید، انتخاب کردن بهترین زمان برای سفر کار سختی نیست.
اما اگر قیمت بلیط پایین بیاید چطور؟ آیا از دسته افرادی هستید که همیشه منتظر پایین آمدن قیمت بلیط و خرید بلیط لحظه آخری هستند؟ فلای تودی یک پیشنهاد جالب برایتان دارد. دیگر نیازی نیست برای مطلع شدن از آخرین قیمت بلیط‌ها هر لحظه سایت‌های بلیط را چک کنید، کافی است در سایت فلای تودی ثبت نام کرده و گزینه اطلاع از آخرین قیمت بلیط را موردنظرتان فعال کنید. حالا آخرین قیمت بلیط در صورتی که تغییر کند در لحظه و بدون آن که حتی به سایت سر بزنید برایتان ایمیل و پیامک می‌شود.

آخرین گزینه فیلترهای سایت است که گزینه‌هایی کاملا کاربردی هستند. شما می‌توانید قیمت بلیط، ساعت پرواز، تعداد توقف‌ها و حتی نوع ایرلاین را در این سایت انتخاب کنید. در این صورت فقط بلیط‌هایی برایتان نمایش داده می‎شود که با شرایط شما از لحاظ قیمتی و سایر گزینه‌های انتخابی مطابقت داشته باشد.
در نهایت اگر در استفاده از هرکدام از این ویژگی‌ها، خرید بلیط، کنسلی بلیط، رزرو هتل یزد یا هر موضوع دیگری در رابطه با بلیط و هتل با مشکل مواجه شدید، می‌توانید با پشتیبانی 24 ساعته فلای تودی تماس بگیرید. پشتیبانی فلای تودی به صورت شبانه روزی پاسخگوی شما است.
 
 


کد مطلب: 384994

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/384994/جاهای-دیدنی-گردشگری-یزد-آشنا-شوید

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir