کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

این خودروهای لوکس در کلکسیون «آرنولد»

13 بهمن 1401 ساعت 18:48


گوناگون: آرنولد شوارتزنگر کلکسیونی پر و پیمان از اتومبیل هایی ویژه دارد. در ادامه نگاهی به گرانترین و با ارزش ترین خودروهای این ستاره آمریکایی داریم.
آرنولد شوارتزنگر، فراتر از صرفاً یک بازیگر سرشناس است و باید آن را یکی از چهره‌های برجسته فرهنگ عامه آمریکا دانست. این بازیگر، بدن‌ساز، فعال محیط زیست و حتی سیاستمدار سابق، با دارایی خاص ۵۴۰ میلیون دلاری کلکسیونی از انواع خودروهای خاص را برای خود تدارک دیده است. در کلکسیون ماشین شلوغ آرنولد شوارتزنگر از چندین مدل هامر تا سوپرکار بوگاتی را می‌توان پیدا کرد. در ادامه به ۵ مورد از گرانترین خودروهای آرنولد شوارتزنگر می‌پردازیم.
گران قیمت ترین اتومبیل های ستاره آمریکایی آرنولد شوارتزنگر
مرسدس بنز یونیماگ U۱۳۰۰ SE
این خودروهای لوکس در کلکسیون «آرنولد»

اگر آرنولد یک تراک غول‌پیکر گران‌قیمت در کلکسیون خود نداشته باشد، باید تعجب کرد. شوارتزنگر تراکی خاص را برای خود دست و پا کرده که البته اطلاعات ضد و نقیض موجود درباره آن، ممکن است باعث سردرگمی شود.
اگر به گزارش‌ها رجوع کنیم، این محصول مرسدس بنز روی یک شاسی متعلق به سال ۱۹۷۷ سوار شده است‌. به‌همین خاطر هم در کشور زادگاه خود به‌عنوان یک خودرو تاریخی در نظر گرفته می‌شود. خروجی این تراک مرسدس بنز به‌لطف پیشرانه دیزل ۶.۴ لیتری ۶ سیلندر خطی توربوشارژ خود به ۳۱۵ اسب بخار می‌رسد.
این خودروهای لوکس در کلکسیون «آرنولد»
به‌نظر می‌رسد آرنولد، چهره مشهور فرهنگ عامه آمریکا به یک نسخه از مرسدس بنز یونیماگ راضی نبوده! طبق گزارشی، او اولین نسخه از یونیماگ را در سال ۲۰۱۴ در یک پلتفرم آنلاین فروش خودرو با قیمت حدود ۲۷۴ هزار دلار به‌فروش گذاشت. دو سال بعد هم نسخه دیگری را در فروشگاه ایبی با قیمت ۳۵۰ هزار دلار فروخت. البته برخی از منابع حکایت از این دارند که این نسخه به فروش رفته در واقع همان اولین نسخه بود؛ با نگاهی به تصاویر موجود از آن‌ها، خصوصاً امضای آرنولد روی داشبوردشان هم می‌توان به این نتیجه رسید.
از طرفی دیگر، باید هزینه‌ هنگفت و چالش‌های واردات چنین خودرویی را در نظر گرفت. آیا معقولانه است که آرنولد دوباره همه این دردسرها را به جان خریده باشد؟ با وجود این، یک منبع با استناد به کیلومترهای پیموده شده توسط این دو خودرو، مدعی شده است که با یکدیگر تفاوت دارند.
بنتلی کانتیننتال GT اسپید کانورتیبل
این خودروهای لوکس در کلکسیون «آرنولد» علاقه آرنولد شوارتزنگر به خودروهای پر زرق و برق بنتلی بر هیچ‌کس پوشیده نیست و چند خودرو از این شرکت بریتانیایی را می‌توان در کلکسیون او پیدا کرد.
بازیگر ترمیناتور بیش از یک خودرو از سری کانتیننتال بنتلی را در اختیار دارد که یکی از آن‌ها نسخه GT اسپید کانورتیبل است. در اواخر سال ۲۰۱۸ بود که شوارتزنگر را مشغول گشت‌زدن با این خودرو لوکس مشاهده کردند. البته در سال ۲۰۱۸ مجموعاً ۵ نسخه از این اتومبیل عرضه شدند که همگی کانورتیبل بودند. همین تشخیص دقیق نسخه خودرو را چالش‌برانگیز می‌کند. با این حال، یکی از منابع می‌گوید که بنتلی آرنولد شوارتزنگر همان نسخه GT اسپید کانورتیبل است.
این خودروهای لوکس در کلکسیون «آرنولد»
نسخه اسپید این بنتلی از یک پیشرانه ۶ لیتری ۱۲ سیلندر توئین توربو بهره می‌برد. این پیشرانه توان تولید قدرت ۶۳۳ اسب بخار و گشتاور ۸۲۲ نیوتون متر را دارد. در زمینه امکانات هم اگر با نام بنتلی آشنایی داشته باشید، احتمالاً نیازی به تعریف و تمجید نخواهد بود؛ بنتلی انواع امکانات لوکس و مجلل را پیش رو مشتریان قرار می‌دهد.
بنتلی کانتیننتال GT سوپراسپرتس کانورتیبل
این خودروهای لوکس در کلکسیون «آرنولد» مورد بعدی در لیست گرانترین خودروهای آرنولد شوارتزنگر هم اتومبیل لوکس دیگری از کمپانی بنتلی است که در زمان خود سریع‌ترین و قدرتمندترین محصول تاریخ این برند بود. کانتیننتال GT سوپراسپرتس کانورتیبل حتی زمان بیشتری را در گاراژ آرنولد گذارنده است؛ بر پایه گزارش‌ها، او اولین بار در سال ۲۰۱۱ پشت فرمان این خودرو رویت شده بود.
کابین قرمز با رینگ‌ها و سافت تاپ مشکی این بنتلی، ترکیبی جذاب از آب درآمده‌اند که توجه هر رهگذری در خیابان‌ها را محو خود می‌کند. زیر کاپوت این خودرو کانورتیبل هم پیشرانه‌ای قدرتمند جا خوش کرده است. یک پیشرانه ۶ لیتری W۱۲ توئین توربو با خروجی ۶۲۱ اسب بخار، نیرو محرکه آن را تامین می‌کند. همچنین شتاب‌گیری از ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت فقط ۳.۹ زمان می‌برد که با در نظر گرفتن وزن این اتومبیل، رقمی هیجان‌انگیز است.
این خودروهای لوکس در کلکسیون «آرنولد»
این پایان جذابیت‌های فنی کانتیننتال GT سوپراسپرتس کانورتیبل نیست. این سدان بریتانیایی همچنین گیربکس کوئیک‌شیفت با افزایش ۵۰ درصدی سرعت تعویض دنده، سیستم کنترل ضربه‌گیری پیوسته و قابلیت FlexFuel را برای بهینه‌سازی هرچه بیشتر عملکرد به‌کار می‌گیرد.
ستاره کمیابی مثل آرنولد شوارتزنگر باید خودرو کمیابی هم داشته باشد که به‌راحتی قابل دستیابی نباشد. رو هم رفته ۸۰ دستگاه از بنتلی کانتیننتال جی تی سوپراسپرتس در آمریکا عرضه شده بود که یکی از آن‌ها به آرنولد تعلق دارد.
مرسدس بنز SLS AMG رودستر
این خودروهای لوکس در کلکسیون «آرنولد» مرسدس بنز SLS AMG خودرو پرطرفداری بین سلبریتی‌های مطرح است؛ کریستیانو رونالدو، فلوید می‌ودر، کوین هارت و جاستین بیبر فقط برخی از نام‌هایی‌اند که در گذشته کنار این سوپرکار آلمانی شنیده‌ایم. این سوپرکار ۵۸۳ اسب بخاری در سال ۲۰۰۹ به‌نوعی به‌عنوان جانشین خودرو کلاسیک مرسدس بنز ۳۰۰SL از راه رسید.
بنا به آنچه گزارش‌ها حکایت می‌کنند، آرنولد شوراتزنگر اولین بار در سال ۲۰۱۰ پشت فرمان یک مرسدس بنز SLS AMG رودستر نقره‌ای دیده شد. مدتی بعد در سال ۲۰۱۲ این بازیگر سرشناس آمریکایی یک نسخه از این خودرو سوپر اسپرت آلمانی را خرید. هرچند قیمت کارخانه این خودرو مرسدس بنز در آن زمان حوالی ۱۹۰ هزار دلار بود، ولی بعضی از گزارش‌ها خبر از این می‌دهند که آرنولد آن را با قیمت ۵۴۰ هزار دلار خریده بود.
این خودروهای لوکس در کلکسیون «آرنولد»
این ساخته بخش AMG مرسدس بنز از هر منظری محصولی ویژه است. سافت تاپ و کالیپرهای ترمز هماهنگ با المان‌های ظاهری نمای داخلی، نمایان‌گر ظرافت به‌کار رفته در طراحی این ساخته مرسدس بنزند. از این نکته که بگذریم، این خودرو کروکی نکته جذاب دیگری دارد: وزن آن فقط ۴۰ کیلوگرم بیشتر از نسخه کوپه است. چنین وزنی با توجه به اینکه بدنه باید استحکامی مضاعف داشته باشد، بدون شک جای توجه دارد. مرسدس بنز در این اتومبیل همچنین رول باری داخلی را پیاده‌سازی کرده است.
نهایتاً ذکر این نکته اهمیت دارد که مرسدس بنز آ ام گ اس ال ای کروکی با یک پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی، ۵۶۳ اسب بخار قدرت و 650 نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. به‌علاوه اینکه فقط ظرف ۳.۵ ثانیه می‌تواند از ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرد.
بوگاتی ویرون گرند اسپرت ویتس رودستر مدل ۲۰۱۵
این خودروهای لوکس در کلکسیون «آرنولد» بوگاتی ویرون سوپرکاری ویژه است که بین اشخاص معروف خواهان زیادی دارد. آرنولد شوارتزنگر هم از این قاعده مستثنیء نیست و با توجه به شنیده‌ها، مدل ۲۰۱۵ ویرون گرند اسپرت ویتس رودستر را با قیمت ۱.۹ میلیون دلاری خریده بود. آرنولد از مجموع ۱۵۰ دستگاه تولید شده از این خودرو سوپر اسپرت، هفتاد و چهارمین دستگاه را در اختیار داشت. این بی‌شک برای ماشین‌بازهای عاشق و دلباخته سوپرکارها مثل یک رویا به‌نظر می‌آید، ولی شوارتزنگر در گفتگو با تاپ گیر فقط گلایه و شکایت از این خودرو لوکس داشت.
همان‌طور که از بوگاتی انتظار می‌رود، این نسخه ویرون گران‌ترین خودرو آرنولد شوارتزنگر نام می‌گیرد. با این حال، آرنولد از هزینه هنگفتی که صرف آن کرد، چندان راضی نیست. او طی مصاحبه خود با تاپ گیر گفته بود که «خودرو هرچه گران‌تر و خاص‌تر باشد، داشتن آن احمقانه‌تر است». نهایتاً هم پس از گذشت ۳ سال این خودرو بوگاتی را با قیمت ۲.۵ میلیون دلار به ماشین‌باز نیجریه‌ای ملقب به دکتر بوگاتی فروخت.
این خودروهای لوکس در کلکسیون «آرنولد»
سرعت و قدرت سرسام‌آور این ویرون نیازی به توضیح ندارد. ویرون گرند اسپرت ویتس رودستر به‌وسیله یک پیشرانه 8 لیتری W16 کوادتوربو توانایی تولید قدرت ۱۲۰۰ اسب بخار و گشتاور ۱۴۹۰ نیوتون متر را دارد و حداکثر سرعت آن به بیش از ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. گذشته از این، تنها به کمتر از ۳ ثانیه زمان نیاز دارد تا از ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرد.


کد مطلب: 385009

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/385009/این-خودروهای-لوکس-کلکسیون-آرنولد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir