به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۱۴ ساعت ۱۰:۴۲
کد مطلب : ۳۸۵۰۷۱

با زینک از شر این نوع عفونت خلاص شوید

با زینک از شر این نوع عفونت خلاص شوید
گروه علمی: نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد مکمل روی (زینک) در کاهش و از بین بردن علایم عفونت‌های دستگاه تنفسی از جمله سرفه، گلو درد و احتقان و کاهش طول دوره بیماری موثر است.به گزارش بهداشت نیوز ،عفونت‌های دستگاه تنفسی شامل سرماخوردگی، آنفلوآنزا، سینوزیت، ذات‌الریه و کرونا است. بیشتر عفونت‌ها توسط سیستم ایمنی از بین می‌روند، برخی نیز نیازمند درمان هستند و هزینه زیادی را بر خانواده و اجتماع تحمیل می‌کنند.
 
مطالعات جدید نشان می‌دهد روی نقش کلیدی در ایمنی، التهاب، کاهش آسیب بافت، فشار خون و واکنش بافت به کمبود اکسیژن دارد. همین امر باعث شد در بسیاری از کشورها برای مبارزه با عفونت کرونا، روی نیز مورد توجه قرار گیرد و در کنار داروهای دیگر تجویز شود.

در این میان مطالعات مختلفی هم نشان داد که روی تاثیری در درمان کرونا ندارد، ولی با تقویت سیستم ایمنی می‌تواند در شکست ویروس موثر باشد.این مطالعه جدید با مرور ۲۸ کارآزمایی بالینی با شرکت ۵۴۴۶ بزرگسال در ۱۷ پایگاه اطلاعاتی تحقیقاتی در چین و انگلیس نشان می‌دهد قرص، افشانه بینی و ژل‌های حاوی روی با دزهای گوناگون در کاهش علائم تنفسی نقش دارد. از طرفی در این بیماران هیچ عارضه جلانبی ناشی از مصرف روی از جمله تهوع گزارش نشد.

علاوه بر داروهای مکمل روی، گوشت قرمز و ماکیان، حبوبات، سبزیجات، آجیل، غلات کامل، شیر و لبنیات و شکلات تلخ حاوی مقادیر بالای روی هستند.مصرف بیش از حد روی خطرناک است و می‌تواند به حالت تهوع، دل درد، کاهش اشتها، اسهال و سردرد منجر شود.نتایج این مطالعه در نشریه BMJ Open منتشر شده است.
برچسب ها: زینک
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها