به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۴۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۱۴ ساعت ۱۱:۰۱
کد مطلب : ۳۸۵۰۸۰

تیم ملی با حسن یزدانی دوم شد

تیم ملی با حسن یزدانی دوم شد
گروه ورزشی: رقابت‌های بین المللی کشتی آزاد رنکینگ اتحادیه جهانی جام اوپن زاگرب روز‌های ۱۲ و ۱۳ بهمن ماه در شهر زاگرب کرواسی برگزار شد که نمایندگان کشورمان به ۴ مدال طلا، ۲ مدال نقره و عنوان نایب قهرمانی دست یافتند.به گزارش فرارو، در پایان این مسابقات، رضا اطری در وزن ۶۱ کیلوگرم، علی سوادکوهی در وزن ۷۹ کیلوگرم، حسن یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم و امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم به مدال طلا و یونس امامی در وزن ۷۴ کیلوگرم و امیرعلی آذرپیرا در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال نقره دست یافتند.در رده بندی تیمی، تیم ۶ نفره ایران در این مسابقات با کسب ۱۴۰ امتیاز در جایگاه دوم ایستاد و تیم آمریکا که با ترکیب کامل شرکت کرده بود با ۱۷۴ امتیاز اول شد. آذربایجان نیز با ۱۳۵ امتیاز در جایگاه سوم ایستاد.

نتایج نمایندگان کشورمان به شرح زیر است:
در وزن ۶۱ کیلوگرم رضا اطری در دور نخست با نتیجه ۴ بر ۳ شوتا فارتنادزه از گرجستان را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل گامزاتگادجی خالیدوف از مجارستان با نتیجه ۳ بر صفر به پیروزی رسید و به دیدار فینال اطری در دیدار فینال با نتیجه ۱۱ بر ۳ و ضربه فنی نارانخو نارمانداخ دارنده مدال برنز جهان از مغولستان را شکست داد و صاحب مدال طلا شد.

در وزن ۷۴ کیلوگرم یونس امامی در دور نخست با نتیجه ۱۰ بر ۱ کوجیرو شیگا از ژاپن را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۵ بر صفر تایموراز سالکازانوف دارنده مدال نقره جهان از اسلواکی را از پیش رو برداشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. امامی در این مرحله مقابل جوزف لاوالی از آمریکا با نتیجه ۷ بر ۳ شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل فضلی اریلماز از ترکیه با نتیجه ۳ بر ۲ به پیروزی دست یافت و به دیدار فینال رسید. وی در دیدار فینال با با نتیجه ۳ بر ۳ مغلوب جیسون نولف از آمریکا شد و به مدال نقره رسید.

در وزن ۷۹ کیلوگرم علی سوادکوهی در دور اول با نتیجه ۱۰ بر صفر پی لانگ لی از چین را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی سیف الدین آلکما از فرانسه را با نتیجه ۱۱ بر صفر از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مقابل ولادمیری گامکرلیدزه قهرمان زیر ۲۳ سال جهان از گرجستان با نتیجه ۱۰ بر ۱ به پیروزی دست یافت و راهی دیدار فینال شد. سوادکوهی در دیدار پایانی با نتیجه ۲ بر ۱ از سد آوتاندیل کنتچادزه دارنده مدال نقره جهان از گرجستان گذشت و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۸۶ کیلوگرم حسن یزدانی در دور نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر سباستین جزیرزانسکی از لهستان را مغلوب کرد. وی در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۱۱ بر صفر ابوبکر آباکاروف دارنده مدال برنز جهان از آذربایجان را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. یزدانی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر صفر مارک هال از آمریکا را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار پایانی با نتیجه ۱۳ بر ۲ هایاتو ایشیگورو از ژاپن را از پیش رو برداشت و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۹۷ کیلوگرم امیرعلی آذرپیرا در دور نخست با نتیجه ۱۱ بر صفر مقابل نیشان راندهاوا از کانادا پیروز شد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۱۰ بر صفر ابراهیم جیفتجی از ترکیه را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر صفر هابیلا آووسایمان هاویلا از چین را از پیش رو برداشت و به دیدار فینال رسید. آذرپیرا در دیدار فینال در مصاف با کایل اسنایدر قهرمان جهان و المپیک از آمریکا با نتیجه ۳ بر صفر مغلوب شد و به مدال نقره رسید.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم امیرحسین زارع در دور اول با نتیجه ۱۱ بر صفر میلان کورسوگ از مجارستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۱۰ بر صفر کامیل کوسیولک از لهستان را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله دانیل لیگتی از مجارستان را با نتیجه ۹ بر ۲ از پیش رو برداشت و به دیدار فینال راه یافت. زارع در دیدار نهایی با توجه به حاضر نشدن گئورگی مشویلدیشویلی از آذربایجان به مدال طلا دست یافت.

رده بندی نفرات این مسابقات به شرح زیر است:
۵۷ کیلوگرم: ۱- علی عباس رضازاده (آذربایجان) ۲- یوتو نیشیوتی (ژاپن) ۳- امان (هند) بکا بوجیاشویلی (گرجستان)
۶۱ کیلوگرم: ۱- رضا اطری (ایران) ۲- نارانخو نارمانداخ (مغولستان) ۳- گمزاتگادجی خالیدوف (مجارستان) و امره اورمان اوغلو (ترکیه)
۶۵ کیلوگرم: ۱- تولگا تومور اوچیر ۲- جوزف مک کنا (آمریکا) ۳- علی رحیم زاده (آذربایجان) و ایوان هندرسون (آمریکا)
۷۰ کیلوگرم: ۱- الک پانتالئو (آمریکا) ۲- حاجی علی اف (آذربایجان) ۳- گئورگی الباکیدزه (گرجستان) و خادژیمراد گادجیف (آذربایجان)
۷۴ کیلوگرم: ۱- جیسون نولف (آمریکا) ۲- یونس امامی (ایران) ۳- فضلی ارلیماز (ترکیه) و جبرئیل گادژیف (آذربایجان)
۷۹ کیلوگرم: ۱- علی سوادکوهی (ایران) ۲- آوتاندیل کنتچادزه (گرجستان) ۳- چاندلر مارستلر (آمریکا) و ولادمیر گامکرلیدزه (گرجستان)
۸۶ کیلوگرم: ۱- حسن یزدانی (ایران) ۲- هایاتو ایشیگورو (ژاپن) ۳- مارک هال (آمریکا) و زاهید والنسیا (آمریکا)
۹۲ کلیوگرم: ۱- کالین مور (آمریکا) ۲- میریانی مایسورادزه (گرجستان) ۳- گانخویاگ گانباتار (مغولستان) و عثمان نورماگومدوف (آذربایجان)
۹۷ کیلوگرم: ۱- کایل اسنایدر (آمریکا) ۲- امیرعلی آذرپیرا (ایران) ۳- آووسایمان هابیلا (چین) و ماگومدخان ماگومدوف (آذربایجان)
۱۲۵ کیلوگرم: ۱- امیرحسین زارع (ایران) ۲- گئورگی مشویلدیشویلی (آذربایجان) ۳- روبرت باران (لهستان) و دانیل لیگتی (مجارستان)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها