به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۱۴ ساعت ۱۱:۲۳
کد مطلب : ۳۸۵۰۹۰

ژاپن در صدر قربانيان کرونا طی شبانه روز گذشته

ژاپن در صدر قربانيان کرونا طی شبانه روز گذشته
گروه جامعه: بر اساس تازه‌ترین آمار، تعداد قربانیان کرونا در جهان به بیش از ۶ میلیون و ۷۶۷ هزار نفر رسید.
تاکنون ۶۷۵ میلیون و ۷۴۷ هزار و ۴۸۰ نفر در جهان به کرونا مبتلا شده اند و از این تعداد ۶ میلیون و ۷۶۷ هزار و ۳۵۴ نفر جان باخته اند.

آمریکا با ابتلای ۱۰۴ میلیون و ۳۹۳ هزار و ۴۶۴ نفر و فوت یک میلیون و ۱۳۵ هزار و ۳۴۱ نفر بر اثر کرونا در صدر قرار دارد. در شبانه روز گذشته در آمریکا ۱۷۹ نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند. از نظر تلفات شبانه روز گذشته، ژاپن با ۳۹۷ قربانی همچنان بیشترین قربانیان این بیماری را دارد.

پس از آمریکا، هند، با ۴۴ میلیون و ۶۸۲ هزار و ۸۹۵ مبتلا و مرگ ۵۳۰ هزار و ۷۴۰ نفر بر اثر این بیماری در جایگاه دوم آمار مبتلایان قرار دارد. فرانسه آمار ۳۹ میلیون و ۵۳۳ هزار و ۳۲۳ مبتلا و ۱۶۴ هزار و ۲۸۶ فوتی بر اثر کرونا را تاکنون ثبت کرده است.در آلمان ۳۷ میلیون و ۸۱۰ هزار ۱۴۷ مبتلا و ۱۶۶ هزار و ۱۶ مرگ ناشی از کرونا ثبت شده است. در شبانه روز گذشته در این کشور ۱۵۱ نفر بر اثر این بیماری جان باختند.

در برزیل، ۳۶ میلیون و ۸۵۷ هزار و ۹۱۶ نفر تا کنون به کرونا مبتلا شده اند و از این تعداد ۶۹۷ هزار و ۲۴۸ نفر جان باخته اند. در بیست و چهار ساعت گذشته در برزیل ۴۸ نفر بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند.در ژاپن تا کنون ۳۲ میلیون و ۶۳۳ هزار ۷۴۱ نفر به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد ۶۸ هزار و ۷۹۶ نفر جان باخته اند. ۳۹۷ نفر نیز در شبانه روز گذشته در جمع قربانیان این بیماری در این کشور قرار گرفتند.

کره جنوبی تا کنون آمار ۳۰ میلیون و ۲۱۳ هزار و ۹۲۸ مبتلا به کرونا و ۳۳ هزار و ۵۲۲ فوتی بر اثر این بیماری را ثبت کرده است در شبانه روز گذشته هم ۳۶ نفر دیگر به آمار قربانیان این بیماری در این کشور افزوده شد.آمار کرونا در ایتالیا از ابتلای ۲۵ میلیون و ۴۵۳ هزار و ۷۸۹ نفر و مرگ ۱۸۶ هزار و ۸۳۳ نفر بر اثر این بیماری حکایت دارد.
در انگلیس تا کنون ۲۴ میلیون و ۲۷۴ هزار و ۳۶۱ نفر به کرونا مبتلا شده و ۲۰۴ هزار و ۱۷۱ نفر بر اثر آن جان باخته اند.

در روسیه تا کنون ۲۱ میلیون ۹۶۷ هزار و ۹۸۳ نفر به کرونا مبتلا شده اند و ۳۹۵ هزار و ۱۴۸ نفر جان باخته اند. ۴۰ نفر هم در بیست و چهار ساعت گذشته در آمار قربانیان کرونا در این کشور قرار گرفتند.آمار کرونا در ایران از ابتلای ۷ میلیون و ۵۶۴ هزار و ۵۵۱ نفر و فوت ۱۴۴ هزار و ۷۵۲ نفر حکایت دارد. ۱ نفر هم در شبانه روز گذشته به آمار قربانیان کشورمان افزوده شد.

در اسپانیا تا کنون ۱۳ میلیون و ۷۳۱ هزار و ۴۷۸ نفر به کرونا مبتلا شده اند و ۱۱۸ هزار و ۴۳۴ نفر جان باخته اند.
آمار تلفات کرونا در شبانه روز گذشته در مکزیک ۱۲۶ نفر، تایوان ۷۴ نفر، پرو ۷۳ نفر، برزیل ۴۸ نفر و شیلی ۳۴ نفر بود. هنگ کنگ و پرتغال هم به ترتیب آمار ۱۲ و ۱۱ قربانی را ثبت کردند. در مجموع ۱۲۴۴ نفر در شبانه روز گذشته در جهان جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست دادند.

بر اساس به روزرسانی آمار واکسیناسیون کرونا در کشور‌های جهان که ۱۵ ژانویه به روزرسانی شده است، تاکنون ۵.۵۱ میلیارد نفر تقریبا معادل ۷۱.۸ درصد جمعیت جهان دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند.در آمریکا تا کنون ۸۰% مردم در برابر کرونا واکسینه شده اند که از این تعداد ۶۸% دو دوز واکسن و ۳۴% دوز تقویتی واکسن را دریافت کرده اند. در هند، ۷۵% مردم واکسن دریافت کرده اند که ۷۰% کاملا واکسینه شده اند و ۱۶% دوز تقویتی را دریافت کرده اند.

در برزیل، ۸۹% مردم واکسن زده اند و از این تعداد ۸۳% به طور کامل واکسینه شده اند و ۵۹% دوز تقویتی واکسن را دریافت کرده اند.در فرانسه این آمار به ترتیب، ۸۱% آمار واکسیناسیون، ۷۹% دریافت دو دوز واکسن و ۷۰% دریافت دوز تقویتی کرونا اعلام شده است. در آلمان ۷۸% تا کنون واکسن زده اند و ۷۶% دو دوز واکسن و ۷۸% دوز تقویتی واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

انگلیس تا کنون ۸۱% مردم خود را در برابر کرونا واکسینه کرده است که ۷۶% این تعداد دو دوز واکسن و ۶۰% تعداد دوز تقویتی کرونا را دریافت کرده اند. در ایتالیا این آمار به ترتیب ۸۴% واکسن، ۸۰% دو دوز واکسن و ۷۷% دوز تقویتی واکسن است. در روسیه تا کنون ۶۱% واکسن زده اند و از این تعداد ۵۵% دو دوز واکسن و ۱۴% دوز تقویتی واکسن را دریافت کرده اند.در ایران هم تاکنون ۷۹% از مردم در برابر کرونا واکسینه شده اند و از این تعداد ۷۱% دو دوز واکسن و ۳۸% دوز تقویتی واکسن کرونا را دریافت کرده اند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها