به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۴۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۱۴ ساعت ۱۱:۴۳
کد مطلب : ۳۸۵۱۰۱
راز خانه‌های زیر یک میلیارد و زیر ۵۰۰ میلیون در تهران

شعبده‌بازان در بازار مسکن تهران!

شعبده‌بازان در بازار مسکن تهران!
گروه اقتصادی: متوسط قیمت مسکن در تهران با رشد تقریبا ۴۸ درصدی ظرف یک سال گذشته به متری ۴۸ میلیون تومان رسیده است. این اعداد طبق آخرین آمار‌های بانک مرکزی و براساس معاملات رسمی در آذر ۱۴۰۱ به‌دست آمده و نشان می‌دهند برای خرید یک خانه ۵۰ متری باید به‌طور متوسط دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان وسط گذاشت و قیمت یک خانه ۱۰۰ متری به چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان رسیده است.

به گزارش فرارو، اگر ارزان‌ترین نقطه تهران یعنی منطقه ۱۸ را ملاک قرار بدهیم، آنوقت خرید یک خانه ۵۰ متری به‌طور متوسط یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و یک خانه ۱۰۰ متری دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان آب می‌خورد، اما طبق همین آمار‌هایی که به‌صورت ماهانه از فعل‌و‌انفعالات بازار مسکن پایتخت منتشر می‌شود، در همان آذر حدود نیم‌درصد خرید و فروش‌های تهران مربوط به خانه‌هایی بوده که بابتشان کمتر از ۵۰۰ میلیون تومان رد بدل شده و سهم خانه‌هایی با ارزش ۵۰۰ میلیون تومان تا یک میلیارد تومان حدود ۱.۸ درصد از کل خرید و فروش‌های بازار مسکن تهران تخمین زده می‌شود. در این مطلب سراغ این دست خانه‌ها در جدید‌ترین آگهی‌های منتشر شده در پلنفرم‌های خرید و فروش مسکن رفتیم.

راز خانه‌های زیر ۵۰۰ میلیون در تهران
به گزارش فرارو، قیمت آپارتمان ۳۰ متری در تهران به‌طور متوسط یک میلیارد و ۴۴۰ میلیون تومان است، ولی واحد ۳۰ متری را در ورد‌آورد یعنی یکی از غربی‌ترین نقاط تهران ۲۴۸ میلیون تومان اعلام کرده‌اند؛ متری هشت میلیون و ۲۶۶ هزار تومان! واحدی که به‌اسم سوییت آگهی شده، طبقه زیرهمکف قرار دارد و طبق انتظار بدون پارکینگ، انباری و آسانسور فروخته می‌شود. عمر بنا واحد به سال ۹۱ برمی‌گردد و فروشنده آن حاضر است در ازای ۶۰ میلیون تومان آن را به‌شکل رهن کامل اجاره بدهد.

آپارتمان ۲۰ متری دیگری را در خیابان هنگام تهران به‌اسم سوییت، ۴۵۰ میلیون تومان آگهی کرده اند. به‌این ترتیب فروشنده این واحد رقم ۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را برای فروش هر مترمربع زیرنظر دارد که حدود ۲۵ میلیون تومان کمتر از میانگین قیمت خانه‌های کل شهر است و نسبت به منطقه چهار که خیابان هنگام بخشی از آن به‌حساب می‌آید متری ۳۰ میلیون ارزان‌تر فروخته می‌شود. در آگهی عکسی وجود ندارد، اما با نگاهی به مشخصات واحد می‌شود تاحدودی نحوه قیمت‌گذاری ۴۵۰ میلیون تومانی آن را توجیه کرد. این آپارتمان طبقه چهارم واقع شده، اما بدون آسانسور، انباری و پارکینگ فروخته می‌شود و طبیعتا جایی هم برای اتاق خواب ندارد.

همان حوالی یعنی در محدوده شمیران‌نو یک واحد ۳۰ متری دیگری را در طبقه زیرهمکف، ۴۵۰ میلیون تومان به خریداران پیشنهاد می‌دهند. در این ساختمان پنج طبقه وجود دارد، اما خبری از آسانسور، انباری و پارکینگ نیست و عمر بنای ساختمان که به سال ۷۵ برمی‌گردد در شیوه قیمت‌گذاری بی‌تاثیر نبوده است. می‌توانیم قیمت هر متر از این خانه را ۱۵ میلیون تومان درنظر بگیریم که ۳۳ میلیون تومان کمتر از متوسط قیمت مسکن در کل تهران است.

راز خانه‌های زیر یک میلیارد در تهران
متوسط قیمت مسکن در ارزان‌ترین نقطه تهران یعنی منطقه ۱۸ به متری ۲۴ میلیون تومان رسیده است، اما همان حوالی یعنی در یافت‌آباد واحدی بین آگهی‌ها وجود دارد که فروشنده آن عدد ۱۶ میلیون تومان را به خریداران پیشنهاد می‌دهد. به‌این ترتیب فروشنده، قیمت این واحد ۶۰ متری را که یک اتاق خواب دارد، ۹۳۰ میلیون تومان درنظر گرفته است. واحدی که طبقه پنجم ساخته شده، اما در ساختمان خبری از آسانسور نیست و واحد بدون پارکینگ و انباری فروخته می‌شود.

متوسط قیمت مسکن در منطقه ۱۴ که خیابان آهنگ بخشی از آن محسوب می‌شود طبق آخرین آمار‌های رسمی ۳۶ میلیون تومان برآورد می‌شود، اما فایلی را بین آگهی‌ها پیدا کردیم که قیمت پیشنهادی فروشنده آن بابت هر متر مربع کمی بیش از ۱۴ میلیون تومان است. این واحد ۶۰ متری را با قیمت ۸۵۰ میلیون تومان آگهی کرده‌اند که نداشتن آسانسور و پارکینگ، کنار عمر بنا ۲۱ ساله باعث شده فروشنده واحدش را تقریبا یک‌چهارم میانگین قیمت کل شهر برای فروش بگذارد.

خرید آپارتمان ۴۵ متری در محدوده خاک‌سفید که طبق تقسیم‌بندی‌ها جزو منطقه چهار تهران به‌حساب می‌آید، طبق آمار‌های رسمی حدود دو میلیارد و ۳۴۰ میلیون تومان بودجه می‌خواهد. چون در حدفاصل اولین روز آذر تا روز ۳۰ آذر امسال میانگین قیمت هر مترمربع از واحد‌هایی که در این بخش شهر رد و بدل شدند، متری ۵۲ میلیون تومان بوده، ولی همین الان فروشنده‌ای در محدوده خاک‌سفید، زیرزمین ۴۵ متری را متری ۱۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان آگهی کرده و در ازای ۸۰۰ میلیون تومان آن را می‌فروشد.

راز خانه‌های زیر یک میلیارد و زیر ۵۰۰ میلیون در تهران
محدوده متراژ عمربنا توضیح قیمت کل قیمت‌هر‌مترمربع
ورد‌آورد 30 متر 10 سال زیرزمین، بدون آسانسور، انباری و پارکینگ 248 میلیون تومان 8.2 میلیون تومان
خیابان هنگام 20 متر 14 سال طبقه چهارم بدون آسانسور، بدون پارکینگ و انباری 450 میلیون تومان 22.5 میلیون تومان
شمیران‌نو 30 متر 26 سال زیرزمین، بدون آسانسور، انباری و پارکینگ 450 میلیون تومان 15 میلیون تومان
یافت‌آباد 60 متر هشت سل طبقه پنجم بدون آسانسور، بدون پارکینگ و انباری 930 میلیون تومان 16 میلیون تومان
خیابان آهنگ 60 متر 21 سال طبقه اول بدون آسانسور، بدون پارکینگ 850 میلیون تومان 14 میلیون تومان
خاک‌سفید 45 متر 10 سال زیرزمین، بدون آسانسور، انباری و پارکینگ 800 میلیون تومان 17.7 میلیون تومان
برچسب ها: بازار مسکن تهران

ساجدی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۱/۱۴ ۱۳:۱۵
عوضش سازمان برنامه مرکزی در منطقه پنج اپارتمان 64 متری 18 سال ساخت البته با پارکینگ و انباری و اسانسور رو مالک گذاشته پنج ونیم میلیارد و املاکی میگه بکشیش از پنج و دویست پایینتر نمیاد!! میشه حدودا هشتادو یک میلیون تومن!!!!! (417986)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها