به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۱۴ ساعت ۱۲:۳۳
کد مطلب : ۳۸۵۱۲۱

افزایش ۱۲میلیارد دلاری ثروت زاکربرگ در یک روز

افزایش ۱۲میلیارد دلاری ثروت زاکربرگ در یک روز
گروه اقتصادی: ثروت خالص زاکربرگ به لطف افزایش ارزش سهام شرکت متا، ظرف مدت یک روز، حدود ۱۲ میلیارد دلار افزایش یافت.به گزارش ایسنا، تدابیر کاهش هزینه که مارک زاکربرگ برای متا به اجرا گذاشت، برای سرمایه گذاران این شرکت و خود او به ثمر نشست و قیمت سهام متا، روز پنجشنبه ۲۳ درصد افزایش یافت. با افزایش ارزش سهام شرکت متا در روز گذشته، رشد ارزش سهام این شرکت از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون به بیش از ۵۰ درصد رسید.
 
ثروت خالص زاکربرگ نیز در ظرف مدت یک روز، پس از این که ارزش سهام متا در اواسط معاملات پنجشنبه، به رکورد ۱۹۷.۱۶ دلار صعود کرد، به میزان ۱۲.۵ میلیارد دلار افزایش یافت.از آنجا که عمده ثروتی که زاکربرگ دارد، مربوط به سهام شرکت متاست، افزایش ۱۲ میلیارد دلاری ثروت خالص مدیرعامل متا، بر اساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، مجموع ثروت او را تا روز جمعه، به ۶۹.۸ میلیارد دلار رساند و او را در جایگاه بیست و یکم قرارداد.
 
 افزایش ثروت زاکربرگ قابل ملاحظه بوده است. طبق شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، وی از نظر رشد ثروت از ابتدای امسال تاکنون، پس از ایلان ماسک، برنارد آرنو و جف بزوس در رتبه چهارم قرار می‌گیرد. با این حال، رکورد مذکور فاصله زیادی با اوایل سال ۲۰۲۲ دارد که زاکربرگ، با ثروت ۱۲۵ میلیارد دلار آغاز کرده بود.افت شدید ثروت زاکربرگ در سال گذشته منعکس‌کننده نزول چشمگیر قیمت سهام ممتا بوده که حدود دو سوم از ارزش خود را در سال ۲۰۲۲ پس از اعلام کاهش شمار کاربران روزانه فعال فیس بوک، از دست داد.
 
زاکربرگ نوامبر گذشته اخراج گسترده کارکنان متا را اعلام کرد که شامل حدود ۱۳ درصد از کارکنان این شرکت شد. همچنین تدابیر کاهش هزینه دیگری مانند تعطیلی دفاتر را به اجرا گذاشت.  بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، متا روز چهارشنبه اعلام کرد به تدابیر کاهش هزینه خود در سال ۲۰۲۳ ادامه خواهد داد. این شرکت انتظار دارد مخارج سرمایه امسال چهار میلیارد دلار کاهش پیدا کند.متا که دومین پلتفرم تبلیغات دیجیتالی بزرگ است، روز چهارشنبه با کاهش هزینه و بازخرید سهام، به صعود وال استریت کمک کرد با این حال، سومین کاهش درآمد سه ماهه بر مبنای سالانه را اعلام کرد.
برچسب ها: مارک زاکربرگ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها