به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۵:۱۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۱۴ ساعت ۱۲:۳۴
کد مطلب : ۳۸۵۱۲۲

معرفی نامزدهای «ادی»

معرفی نامزدهای «ادی»
گروه فرهنگی:انجمن تدوین‌گران آمریکا با معرفی نامزدهای جوایز ۲۰۲۳ خود بهترین تدوین در فیلم‌های سال را انتخاب کردند. انجمن تدوین‌گران سینمای آمریکا (ACE) «تار»، «در جبهه غرب خبری نیست»، «الویس»، «تاپ گان: ماوریک» و «پادشاه زن» را به عنوان نامزدهای بهترین تدوین در فیلم‌های درام برای هفتادو سومین دوره اهدای جوایز خود معرفی کردند.
 
در بخش بهترین تدوین در فیلم‌های کمدی نیز «اشباح اینیشرین»، «همه چیز همه جا یک‌باره»، «گلس آنیون: معمای چاقوکشی»، «منو»، و «مثلث غم» نامزد دریافت جایزه بهترین تدوین شده‌اند.در بخش تلویزیونی نیز «خرس»، «جانشینی»، و «لوتوس سفید» از نامزدها هستند.جوایز ادی در بخش‌های انیمیشن، مستند، سریال درام و کمدی، سریال کوتاه و برنامه‌های زنده تلویزیونی هم اهدا می‌شود.

از سال ۱۹۶۱ تنها ۱۲ تدوین‌گر زن جایزه بهترین تدوین در فیلم درام را برده‌اند. امسال هم دو زن در میان بهترین تدوین کنندگان جای دارند که شامل تدریلین شروپشایر برای «پادشاه زن» و مونیکا ویلی برای «تار» هستند. ویلی پیشتر یک بار نامزدی اسکار را کسب کرده است.پیشتر هم اعلام شده بود که امسال جایزه ادی طلایی فیلمسازی که هر سال به فیلمسازی اهدا می‌شود که برای آثارش بیشترین تاثیر را بر هنر و صنعت سینما داشته باشد به جینا پرینس-بایتوود اهدا می‌شود. وی سازنده «پادشاه زن» است.اسامی برندگان جوایز ادی ۵ مارس اعلام می‌شود.
برچسب ها: سینمای جهان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها