به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۱۴ ساعت ۱۲:۵۷
کد مطلب : ۳۸۵۱۳۳

هشدار یخبندان و کولاک برف در ارتفاعات تهران

هشدار یخبندان و کولاک برف در ارتفاعات تهران
گروه جامعه:سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد ضمن اعلام ماندگاری هوای سرد در اغلب مناطق کشور، نسبت به کاهش دما تا ۷ درجه در مناطق غرب، شمال غرب، مرکز، شمال شرق و استان‌های قزوین، البرز، سمنان و تهران تا پایان روز یکشنبه خبر داد.

فعالیت سامانه بارشی امروز در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی ادامه دارد.هم چنین تا روز یک‌شنبه با کاهش دما (۳ تا ۷ درجه‌ای) در مناطق غرب شمال غرب، مرکز شمال شرق و استان‌های قزوین، البرز، سمنان و تهران روبرو هستیم.به گزارش ایرنا و بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، اثر مخاطره نیز یخبندان و لغزندگی جاده‌ها، احتمال خسارت به صنعت کشاورزی، افزایش مصرف سوخت اعلام شده است.
 
سازمان هواشناسی نسبت به مدیریت مصرف سوخت و حامل‌های انرژی از جمله گاز، احتیاط لازم و به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی در سفرها توصیه کرده است.سازمان هواشناسی هم چنین با پیش بینی افزایش ارتفاع موج در ساحل بین ۱ تا ۱/۵متر و در فراساحل ۱/۵ تا ۲ متر در دریای خزر، نواحی ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان، مازندران و گلستان خبر داد.

هواشناسی درباره خسارت به شناورهای سبک، تفریحی و با احتمال نیمه سنگین، اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه‌ها، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌ها و احتمال آسیب به تاسیسات دریایی هشدار سطح زرد صادر کرده است.امروز هم چنین در آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، قم، شمال اصفهان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، وزش باد شدید، در مناطق مستعد خیزش گردوخاک و در ارتفاعات کولاک برف و احتمال سقوط بهمن پیش بینی شده است.

کاهش دما تا ۷ درجه در شمال و شمال غرب
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا نیز از بارش برف و باران در کشور و کاهش دما تا ۷ درجه سانتیگراد در شمال و شمال غرب کشور خبر داد.صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: امروز (۱۴ بهمن) در مناطقی از خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، ارتفاعات سمنان، ارتفاعات شرق تهران، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان همچنین ارتفاعات کرمان بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود. شنبه(۱۵ بهمن) در برخی مناطق خراسان شمالی، جنوب خراسان رضوی و شمال خراسان جنوبی نیز بارش پراکنده باران و برف رخ می‌دهد. از اواخر وقت شنبه و طی روز یکشنبه (۱۶بهمن) در برخی مناطق شمال غرب و غرب کشور به‌ویژه در نوار مرزی مناطق ذکر شده بارش باران و برف رخ می‌دهد.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا دوشنبه(۱۷ بهمن) بر شدت بارش در شمال غرب و برخی مناطق واقع در غرب افزوده می‌شود. در این روز در دامنه‌ها و ارتفاعات البرز مرکزی و غربی و زاگرس مرکزی نیز بارش پراکنده برف پیش‌بینی می‌شود.وی افزود: سه‌شنبه(۱۸ بهمن) فعالیت سامانه بارشی گسترش یافته و در نواحی شمال غرب، غرب، جنوب غرب، شمال استان‌های فارس و بوشهر، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز بارش ادامه خواهد داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: جمعه (۱۴ بهمن) در برخی مناطق شمال غرب، شمال شرق و استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز وزش باد به نسبت شدید تا شدید رخ می‌دهد. دمای هوا جمعه و شنبه در شمال غرب و غرب کشور بین ۵ تا ۷ درجه سانتیگراد کاهش و از یکشنبه در این نواحی به‌تدریج افزایش می‌یابد همچنین دوشنبه و سه‌شنبه در استان‌های ساحلی افزایش ۴ تا ۶ درجه دما و گرم‌باد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان افزود: امروز و فردا خلیج فارس و دریای خزر، یکشنبه شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهند بود. سه شنبه نیز نیمه غربی خلیج فارس مواج است.رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۵ بهمن) نیمه‌ابری و به‌تدریج کاهش ابر و گاهی وزش باد با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۹ درجه سانتیگراد و روز یکشنبه (۱۶ بهمن) قسمتی ابری تا نیمه‌ابری و در بعضی ساعت‌ها غبارمحلی و در شب کاهش ابر با حداقل دمای ۱ و حداکثر دمای ۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. طی امروز و فردا( ۱۴ و ۱۵ بهمن) بندرعباس با دمای ۲۴ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۷- درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور است.
برچسب ها: هواشناسی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها