به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۱۴ ساعت ۱۳:۳۱
کد مطلب : ۳۸۵۱۴۸

با ترسناک‌ترین شغل‌های دنیا آشنا شوید

با ترسناک‌ترین شغل‌های دنیا آشنا شوید
گروه اقتصادی: شاید شما هم دوستانی داشته باشید که علاقه زیادی به رفتن به شهربازی، دیدن فیلم‌های ترسناک یا  انجام‌دادن یک کار عجیب و خارق‌العاده و هیجان‌انگیز دارند. این افراد دنبال هیجان هستند و همیشه به دنبال هر کاری می‌روند تا آدرنالین خود را بالا ببرند و هیجان را به زندگی خود تزریق کنند اما شغل مناسب این افراد چیست؟ در دنیا شغل‌هایی وجود دارد که می‌تواند مناسب این گونه افراد باشد. شغل‌های ترسناک و هیجان‌انگیز که هر لحظه‌اش مثل سوارشدن به یک وسیله شهربازی یا دیدن قسمتی از یک سریال ترسناک ضربان قلب را بالا می‌برد.

در ادامه به معرفی ترسناک‌ترین شغل‌های دنیا می‌پردازیم.
تکنیسین بمب| میانگین دستمزد سالانه: ۶۲۹۶۰ دلار
هر زمان که تهدیدی برای بمبگذاری وجود دارد، متخصصان خنثی‌ساز بمب وارد عمل می‌شوند و بررسی می‌کنند که آیا یک وسیله انفجاری واقعی در یک مکان وجود دارد یا خیر؟ تکنیسین‌های بمب پس از  بررسی منطقه برای کشف و شناسایی مواد منفجره، وظیفه دارند با دقت دستگاه ها را غیر فعال کنند و از بین ببرند و همچنین اطمینان حاصل کنند که همه افراد حاضر در محل به سلامت تخلیه می‌شوند. در برخی موارد، ممکن است از تکنیسین‌های بمبگذاری خواسته شود که روی موارد پرخطرتری کار کنند که شامل افرادی می‌شود که جلیقه‌های انتحاری به تن دارند یا گروگان‌هایی که  حامل مواد منفجره هستند. این یکی از ترسناکترین شغل‌های جهان است زیرا شما جایی برای اشتباه ندارید.

ماهیگیر خرچنگ آلاسکا| میانگین دستمزد سالانه: ۲۸۵۳۰ دلار
بر اساس نظرسنجی اخیر موسسه ملی ایمنی و بهداشت شغلی آمریکا، صید خرچنگ آلاسکا خطرناک‌ترین شغل در این کشور است. به دلیل محیط سخت و روش‌های ماهیگیری استفاده‌شده، میزان مرگ‌ومیر در این شغل ۲۶ برابر بیشتر از میانگین بقیه مشاغل است. ماهیگیر خرچنگ آلاسکا به طور مداوم در بین خطرناک‌ترین حرفه‌های جهان انتخاب می‌شود. این ماهیگیران هفته‌ها در محیط‌های تنگ زندگی می‌کنند، روزها را بدون استحمام می‌گذرانند و به طور منظم ۴۸ ساعت متوالی در شرایط یخبندان کار می‌کنند و تورها یا قفس‌هایی به وزن چند صد پوند را حمل می‌کنند. به همه این‌ها باران پراکنده، امواج سرکش و قله‌های یخی را هم  اضافه کنید. این ماهیگیران در شرایط جوی و اقیانوسی غیر قابل پیش‌بینی قرار دارند و به لطف موقعیت جغرافیایی این ایالت، آب‌های آلاسکا نسبت به دیگر محیط‌های ماهیگیری سردتر و تحمل‌ناپذیرتر است. جالب است بدانید به طور متوسط هر هفته یک ماهیگیر در حین کار جان خود را از دست می‌دهد.

تاکسیدرمیست|میانگین دستمزد سالانه: ۴۹۱۶۰ دلار
بسیاری از مردم کارکردن با حیوانات را دوست دارند اما بیشتر آنها ترجیح می‌دهند با حیوانات زنده سروکار داشته باشند. با این حال، شغلی وجود دارد که  نه تنها با حیوانات مرده سروکله می‌زند، بلکه به فکر خلق یک آثار هنری از آنهاست. تاکسیدرمیست‌ها حیوانات مرده را تبدیل به مجسمه‌هایی شبیه به شکل زنده آن می‌کنند. در این شغل که از نظر بسیاری از افراد شبیه به یک سلاخی است،  شما باید دل و جرات زیادی داشته باشید.

پاک‌کننده‌های صحنه جرم|میانگین دستمزد سالانه: ۴۱۴۰۰دلار
پس از وقوع یک جنایت خشونت‌آمیز، در حالی که پلیس در حال کار برای حل پرونده است، پاک‌کننده‌های صحنه جرم وارد ماجرا می‌شوند. این متخصصان وظیفه دارند به معنای واقعی کلمه، عواقب بعدی را پاکسازی کنند که می‌تواند شامل بافت بدن، قطعات استخوان، خون و دیگر مایعات بدن باشد. آنها ممکن است با اقلام آلوده در صحنه جرم  مواجه ‌شوند و در معرض بوهای وحشتناک قرار ‌گیرند. از آنجا که تراژدی‌هایی مانند قتل و خودکشی در یک برنامه زمان‌بندی مشخص اتفاق نمی‌افتد، این افراد مجبور هستند تا آخر شب، صبح زود، آخر هفته‌ها و تعطیلات کار کنند. این شغل از این نظر که با قتل‌ها و جنایت‌های زیادی روبه‌رو می‌شود، جزو شغل‌های ترسناک طبقه‌بندی شده‌ است.

غواص پلیس|میانگین دستمزد سالانه: ۶۲۹۶۰ دلار
برای بیشتر مردم، غواصی یک فعالیت تفریحی هیجان‌انگیز است که به آنها امکان می‌دهد با طبیعت ارتباط برقرار کنند. با این حال، برای غواصان پلیس، رفتن به زیر آب یک شغل هیجان‌انگیز است. این متخصصان به جای جستجوی ماهی‌های عجیب و غریب یا زندگی گیاهان زیر آب، روز خود را به دنبال اجساد مرده افرادی می‌گذرانند که خودکشی کرده‌، به قتل رسیده‌ یا به طور تصادفی غرق شده‌اند. علاوه بر این، غواصان پلیس ممکن است به دنبال شواهدی در یک پرونده قتل، مانند سلاح و همچنین اشیایی باشند که ممکن است با قاچاق مواد مخدر یا تروریسم مرتبط باشد. نه تنها نتیجه کار آنها وحشتناک است بلکه شرایطی که در آن کار می‌کنند اصلا عادی نیست. این متخصصان باید کارهایی شامل عکاسی از صحنه جرم زیر آب، حفظ شواهد و بازیابی اجساد، وسایل نقلیه و هواپیماها را انجام دهند.

تکنیسین کرایونیک
اگر از هر یک از فوبیاهای نکروفوبیا (جسد مرده)، تاناتوفوبیا (در حال مرگ)، هموفوبیا (خون) و تریپانوفوبیا (سوزن) رنج می‌برید، شغلی مثل تکنیسین کرایونیک برای شما اصلا مناسب نیست. تکنیسین کرایونیک افرادی را که به طور قانونی مرده‌اند در دمای بسیار پایین نگه می‌دارد تا در آینده، زمانی که پیشرفت‌های پزشکی قادر به بازگرداندن مرده‌ها شود، احیا شوند. تکنیسین‌های کرایونیک معمولا فقط سر بیمار را حفظ می‌کنند، زیرا هدف محافظت از مغز برای احیای نهایی است. کرایونیک در بین دانشمندان بحث‌برانگیز است اما صرف نظر از اینکه نظر شما درباره این عمل چیست، نمی‌توان انکار کرد که هر حرفه‌ای که شامل برداشتن سر افرادی است که به تازگی مرده‌اند و حفظ آنها در دمای منفی ۲۰۰ درجه، کمی ترسناک است.

روانشناسان پزشکی قانونی|میانگین دستمزد سالانه: ۷۷۰۳۰ دلار
همه طرفداران کتاب‌ها یا نمایش‌های جنایی به این فکر می‌کنند که چگونه می‌توان با یک مجرم صحبت کرد و ذهنش را خواند. روانشناسان پزشکی قانونی دقیقا همین کار را انجام می‌دهند و مسئول غوطه‌ورشدن در عمق ترسناک‌ترین ذهن‌هایی هستند که متخصصان سلامت روان می‌توانند با آن مواجه شوند. برای انجام این کار، این متخصصان حقایق یک جنایت را مطالعه می‌کنند تا به قربانیان جرایم خشونت‌آمیز کمک کنند که از آسیب‌های خود عبور کنند، بنابراین آنها از نظر ذهنی به اندازه کافی قوی هستند و با زوایای پنهان ذهن یک مجرم اخت می‌شوند؛ گویی که همدست یک جنایتکار هستند.

معدن‌کار
کار در معدن یکی از سخت‌ترین شغل‌های جهان است. معدن‌چیان ساعت‌های طولانی را در فضاهای تنگ و در نور ضعیف کار می‌کنند. این شغل با خطر بسیاری همراه است. سالانه بیش از ۱۲ هزار مرگ‌ومیر در معدن ثبت می‌شود که این نشان‌دهنده خطرناک‌بودن این شغل است. پس اگر به دنبال هیجان، خطر و کار سخت هستید باید به معدن بروید.

حشره‌شناس پزشکی قانونی|میانگین دستمزد سالانه: ۶۲۲۹۰ دلار
حشره‌شناس پزشکی قانونی دقیقاً چه می‌کند؟ اگر فیلم «سکوت بره‌ها» را دیده باشید، ممکن است درک خوبی از این شغل داشته باشید. اما برای کسانی که این فیلم را ندیده‌اند، باید گفت که یک حشره‌شناس پزشکی قانونی از دانش حشرات در زمینه جرم و جنایت استفاده می‌کند. موارد قانونی، مانند تجزیه و تحلیل فعالیت حشرات در جسد برای تعیین زمان مرگ یک فرد یا اینکه آیا جسد جابه‌جا شده است. در حقیقت حشره‌شناسان پزشکی قانونی، جسدها را در جستجوی سرنخ‌های صحنه جنایت و تجزیه و تحلیل حشرات ساکن در آن اجساد به منظور تعیین زمان یا مکان وقوع جنایت بر اساس نوع سوسک‌ها، مگس‌ها یا حشره‌هایی که در آن زندگی کردند، بررسی می‌کنند.

استیپلجک| میانگین دستمزد سالانه: ۳۳۴۵۰ دلار
برای هر کسی که آکروفوبیا یا سرگیجه دارد، حتی ایده انجام این کار وحشتناک است اما برای کسانی که ترس از ارتفاع ندارند و حتی عاشق ارتفاع هستند، این شغل مثل یک رویا خواهد بود. آنها روز خود را در بالای ساختمان‌های بلند به منظور انجام کارهای مرمتی و همچنین بازرسی می‌گذرانند. برای این منظور، استیپلجک‌ها باید از نردبان‌های بلند، داربست‌ها و سکوها استفاده کنند تا به ارتفاعاتی که برای انجام کار خود نیاز دارند، برسند. استیپلجک‌ها تعیین می‌کنند که آیا آسیبی به سازه وارد شده است یا خیر و آن اطلاعات را همراه با راه حلی برای رفع آن به مهندسان، نقشه‌برداران و معماران گزارش می‌دهند.

اپیدمیولوژیست‌های میدانی
اپیدمیولوژیست یک شغل شبیه به بازی رولت روسی است. یک اپیدمیولوژیست میدانی زمانی که یک بیماری جدید شیوع می‌یابد، روی پیشرفت آن مطالعه می‌کند. اپیدمیولوژیست‌های میدانی توسط سازمان‌هایی مانند CDC (مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری) برای جلوگیری از تبدیل‌شدن یک بیماری ناشناخته به همه‌گیری استخدام می‌شوند. در این صورت وظیفه آنها این است که هر روز از نزدیک با میکروب‌ها، خون، سوزن‌ها و اجساد مرده، بدون در نظر گرفتن خطر ابتلای خود به یک بیماری کشنده روبه‌رو شوند.

راهنمای تور ارواح| میانگین حقوق: ۳۱۴۱۳ دلار در سال
این شغل شاید در ابتدا کمی مسخره به نظر برسد اما اگر به صورت مداوم انجام شود، ممکن است نه تنها آدرنالین شما را بالا ببرد، بلکه کمی هم شما را دچار توهم کند. یک راهنمای تور ارواح گروه‌های تور را در مسیرهای خاص هدایت می‌کند تا با ساختمان‌ها و مناطق خالی از سکنه مشکوک روبه‌رو شوند. آنها داستان‌های ترسناک را درباره مکان‌های عجیب و غریب می‌گویند و اتفاق تاریخی درباره ارواحی ارائه می‌دهند که در آن مکان وجود دارند.
مرجع : روزنامه خراسان
برچسب ها: شغل سلامت روان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها