به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۵۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۱۴ ساعت ۱۴:۳۳
کد مطلب : ۳۸۵۱۵۶

روسیه دوباره مقابل تانک‌های آلمانی قرار گرفت

روسیه دوباره مقابل تانک‌های آلمانی قرار گرفت
گروه بین الملل: رئیس‌جمهوی روسیه، در مراسم یادبود جنگ جهانی دوم که در شهر ولگوگراد - استالینگراد سابق - برگزار شد در سخنانی کنایه‌آمیز تحویل تانک‌های لئوپارد۲ آلمان به اوکراین را با حمله آلمان نازی به روسیه مقایسه کرد و گفت: «بعد از ۸۰ سال دوباره مقابل تانک‌های آلمانی قرار گرفته‌ایم».
ولادیمیر پوتین، با تشبیه این دو واقعه گفت: «باورکردنی نیست؛ اما حقیقت دارد».
آلمان یکی از چندین کشور غربی است که با ارسال تانک به اوکراین به این کشور در برابر حمله نظامی روسیه کمک کرده است.
این کمک‌های نظامی که اخیرا با ارسال تانک‌های لئوپارد۲ آلمان و تانک‌های آبرامز آمریکایی و همچنین چلنجر۲ بریتانیایی وارد فاز ادوات زرهی سنگین شده، حاصل حمله گسترده نظامی روسیه به خاک اوکراین است که تقریبا یک سال پیش - اواخر فوریه ۲۰۲۲ - آغاز شد.
ولادیمیر پوتین در ولگوگراد که نام جدید شهر قدیمی استالینگراد است همچنین تلویحا اوکراین و کشور‌های غربی را تهدید کرد که ممکن است در واکنش به ارسال تسلیحات سنگین غرب به اوکراین، مسکو به استفاده از سلاح‌های متعارف بسنده نکند.
رهبر ۷۰ ساله روسیه در اظهاراتی تهدیدآمیز گفت: «به نظر می‌رسد کسانی که به دنبال شکست روسیه در میدان نبرد هستند متوجه این نیستند که جنگ مدرن با روسیه بسیار متفاوت خواهد بود. ما تانک به مرزهایمان با آن‌ها گسیل نکردیم؛ اما آن‌ها باید بدانند که ما توانایی پاسخگویی داریم و این توانایی محدود به استفاده از تسلیحات زرهی سنگین نیست».
او گفت: «اکنون، متاسفانه، ما یک بار دیگر شاهد این هستیم که ایدئولوژی نازیسم، در شکل و شمایل مدرن خود، با مرامنامه جدید خود، دوباره مستقیما امنیت کشور ما را تهدید می‌کند». «دوباره و دوباره ما باید پرخاشگری جمعی غرب را دفع کنیم».
پوتین همزمان با این اظهارات و «باورنکردنی، اما واقعیت» خواندن تهدید دوباره روسیه با تانک‌های آلمانی گفت مسکو برای تهدید هر کشوری علیه این کشور آماده است.
اظهارات تهدیدآمیز پوتین تنها یک روز پس از آن ایراد می‌شود که اوکراین از آماده شدن حدود نیم میلیون نیروی روسی در مرز‌های این کشور و احتمال یک حمله بزرگ از سوی مسکو در آستانه نخستین سالروز حمله این کشور به اوکراین - ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ - خبر داده بود.
ساعتی پس از این اظهارات دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، از اظهارنظر درباره گفته‌های پوتین و توضیح درباره منظور رهبر روسیه طفره رفت؛ اما به خبرنگاران گفت: «از آنجا که بلوک غربی تسلیحات جدیدی به اوکراین ارسال کرده، روسیه هم برای پاسخگویی به استفاده بیشتر از پتانسیل‌های خود فکر خواهد کرد».
 پوتین در ولگوگراد به مناسبت یادبود نبرد معروف استالینگراد حضور یافته بود که طی آن ارتش روسیه توانست ۹۱ هزار نیروی آلمان نازی را اسیر کند و به این ترتیب با قطع نوار پیروزی‌های هیتلر و ارتش آلمان، زمینه‌ساز پیروزی متفین علیه متحدین در جنگ جهانی دوم شود.
در جریان نبرد تاریخی استالینگراد حدود یک میلیون نفر کشته شدند.


 
برچسب ها: روسیه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها