به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۱۴ ساعت ۱۹:۴۷
کد مطلب : ۳۸۵۱۶۹

درخواست ازبغدادبرای اصلاحات و مبارزه با فساد

درخواست ازبغدادبرای اصلاحات و مبارزه با فساد
گروه بین الملل: نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در عراق در سخنانی خواستار انجام اصلاحات ریشه‌ای و مبارزه با فساد توسط دولت این کشور شد.
جنین هنیس پلاسخارت، با ارائه گزارش دوره‌ای خود از وضعیت موجود در عراق در جریان مشارکتش در نشست شورای امنیت از طریق ویدئو کنفرانس ضمن درخواست از دولت عراق برای انجام اصلاحات ریشه‌ای در این کشور بر ضرورت ادامه مبارزه کابینه محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق با فساد در این کشور تاکید کرد.
وی گفت: دستیابی به تغییر معنادار و موثر که احساس می‌شود و بر زندگی شهروندان عراقی تأثیر می‌گذارد زمان بر است، چراکه این اتفاق تنها از طریق تغییرات ساختاری که مستلزم اصلاحات اجتماعی و اقتصادی سیستماتیک است، می‌تواند اتفاق بیفتد.
وی تاکید کرد: مسائل دیگری نیز وجود دارند که مستلزم توجه فوری دولت عراق هستند، از جمله این مسائل چالش‌های زیست محیطی، حمایت از استقلال انرژی، بازگشت شهروندان عراقی از اردوگاه الهول و دیگر اردوگاه‌ها و زندان‌ها در شمال شرق سوریه و همچنین اجرای سریع توافقنامه سنجار و گفت‌وگوی کرکوک هستند.
این مقام سازمان ملل همچنین گفت که اوضاع اقلیم کردستان عراق و اختلافات سیاسی داخلی بین احزاب حاکم در اقلیم اثرات منفی بر نهادها و مردم این منطقه دارد و احزاب سیاسی در اقلیم کردستان نمی‌توانند زمان بیشتری را تلف کنند. نیاز فوری به راه حل‌های مصالحه‌ای سریع در مورد اختلافات مالی، اداری، امنیتی و انتخاباتی وجود دارد.
پلاسخارت ابراز امیدواری کرد که دولت عراق هرچه سریع‌تر بودجه ۲۰۲۳ خود را ارائه کند و به موضوع متنوع کردن منابع درآمد و تقویت بخش خصوصی اولویت دهد.
وی افزود که دولت عراق اعلام کرده که به حل اختلافات با اربیل پایبند است و مذاکرات بغداد و اربیل برای رسیدن به توافق پایدار ادامه دارد.
پلاسخارت همچنین تأکید کرد که دولت عراق سیاست تعادل و درهای باز را در روابط خارجی خود پیش گرفته است.


 
برچسب ها: عراق
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها