به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۸:۱۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۱۵ ساعت ۰۹:۱۳
کد مطلب : ۳۸۵۱۸۸

بازداشت۱۱ سوری به اتهام ارتباط با اسرائیل

بازداشت۱۱  سوری  به اتهام ارتباط با اسرائیل
گروه بین الملل: در پی دو حمله پهپادی به کاروان حامل تجهیزات که ایران از راه عراق به سوریه منتقل می‌کرد، یک گروه سوری مخالف حکومت دمشق گفته که نیروهای ایران و حزب‌الله، ۱۱ نفررا به ظن «همکاری با اسرائیل و قوای بین‌المللی» بازداشت و بازجویی کرده‌اند.
به گفته دیده‌بان حقوق بشر سوریه، افراد بازداشتی در بوکمال و منطقه المیادین در استان دیرالزور، جنگجویان سوری هستند که تا کنون در صفوف متحدین ایران در منطقه حضور داشتند، اما شبه‌نظامیان وفادار به ایران و حزب‌الله اعتماد به آن‌ها را از دست داده‌اند.
دو کاروان از کامیون‌هایی که کالاهایی از ایران و متحدین آن‌ها را از عراق به سوریه می‌برد، در روزهای گذشته در مرز بوکمال مورد حمله قرار گرفت و بر اساس گزارش‌های مختلف، شماری از افراد کشته شدند.هر چند کسی مسئولیت این حملات را برعهده نگرفته اما احتمال انجام آن از سوی اسرائیل در گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای عنوان شده است.
اسرائیل در دهه گذشته همواره از احتمال انتقال سلاح از عراق به سوریه و لبنان، ابراز نگرانی کرده است. آویو کوخاوی، رئیس پیشین ستاد ارتش اسرائیل، ماه گذشته در ارتباط با یک حمله مشابه گفت اطلاعات دقیق کشورش حاکی بود که در یک کاروان، «کامیون شماره هشت» حامل اسلحه بود.
خبرگزاری تسنیم، پس از حملات روزهای گذشته در بوکمال نوشته بود که کامیون‌ها حامل کالاهای اساسی، آذوقه، تجهیزات بیمارستانی و اسباب‌بازی برای کودکان بیمار بود. این خبرگزاری تصاویری از کودکان مناطق این بخش از مرز عراق و سوریه را در میان اسباب‌بازی‌های به جای مانده از انفجار کامیون‌ها منتشر کرده بود.
اما آوی دیختر، عضو کابینه امنیتی- سیاسی اسرائیل، در واکنش به دو حمله اخیر، به شبکه اسرائیلی «کان» گفت که کشورش کامیون‌های حامل آذوقه و غذا را هدف قرار نمی‌دهد.
دیده‌بان حقوق بشر سوریه گفته است هیئت تحقیق نیروهای متحد ایران در سوریه که به منطقه رفته، قصد دارد فرماندهان گذرگاه بوکمال را تغییر دهد و تدابیر دیگری برای جلوگیری از تکرار حملات در نظر گرفته‌ است.

 
برچسب ها: سوریه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها