به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۱۵ ساعت ۱۱:۴۵
کد مطلب : ۳۸۵۲۱۶

حمایت آری، عضویت بماند برای بعد

حمایت آری، عضویت بماند برای بعد
گروه بین الملل: رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا و هیات همراه او در سفر به اوکراین تمام قد از اوکراین پشیبانی کردند. این حمایت اما شامل اعلام تاریخی نزدیک برای عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا نبود، عضویتی که زلنسکی بر آن به شدت اصرار دارد.
در اجلاس کی‌یف با حضور اوزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا و دیگر مقام‌های این اتحادیه، به اوکراین گفته شد که از حمایت قاطع کشورهای عضو برخوردار است. اما موضوع عضویت آن در اتحادیه اروپا مبهم باقی ماند و ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین که شاید انتظار تعیین تاریخ مشخصی برای عضویت کشورش را داشت، مایوس شد.
اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون و چارلز میشل، رئیس شورای اتحادیه اروپا در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با زلنسکی،  حمایت خود را از آغاز مذاکرات الحاق در اواخر سال جاری اعلام کردند. البته این امر مستلزم رأی آری همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا است. زلنسکی امید داشت مذاکرات بر سر پیوستن اوکراین در سال جاری آغاز شود. اما او ظاهرا از تکرار درخواست خود از اتحادیه اروپا برای چشم اندازی ملموس در این رابطه خسته نمی‌شود.
برای به سرانجام رسیدن این روند، اوکراین باید هفت شرط اتحادیه اروپا را برآورده کند که از جمله مهم‌ترین آنها اصلاحات در سیستم قضایی و اقداماتی جدی بر ضد فساد است. اوکراین تا به امروز نتوانسته است الزامات اتحادیه اروپا را در مورد هیچ یک از این موارد به طور کامل برآورده کند.
زلنسکی همچنین خواستار تسلیحات بیشتر برای اوکراین و تحریم‌های بیشتر علیه روسیه شد و تاکید کرد که برآورده شدن این دو خواست تضمینی است تا روسیه نتواند ظرفیت های نظامی خود را بازسازی کند. اتحادیه اروپا می خواهد بسته دهم تحریم ها را تا روز ۲۴ فوریه یعنی سالگرد جنگ تجاوزکارانه روسیه آماده کند.
همچنین ایالات متحده به اوکراین قول کمک نظامی اضافی به ارزش تقریباً ۲.۲ میلیارد دلار (حدود دو میلیارد یورو)  داده است. به گفته وزارت دفاع آمریکا این کمک شامل تحویل برنامه ریزی شده موشک‌های ضد هوایی و ضد تانک، خودروهای زرهی و مهمات توپخانه است. ایالات متحده مهمترین تامین کننده اصلی تسلیحات اوکراین است. به گفته پنتاگون این کشور از زمان آغاز جنگ بیش از ۲۹ میلیارد دلار کمک نظامی به اوکراین داده است.


 
برچسب ها: اتحادیه اروپا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها