به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۱۶ ساعت ۰۹:۰۳
کد مطلب : ۳۸۵۳۹۸

آمریکا به اوکراین موشک دوربرد می‌دهد

آمریکا به اوکراین  موشک دوربرد می‌دهد
گروه بین الملل: آمریکا با ۲۹ میلیارد کمک نظامی به اوکراین مهم‌ترین متحد این کشور محسوب می‌شود. اینک بسته‌ای دیگر در راه است که قرار است از آمریکا به اوکراین صادر شود و برد توپخانه‌ این کشور را دوچندان کند.
آمریکا قرار است کمک نظامی بیشتری به اوکراین کند که شامل موشک‌هایی با دقت و برد بالا می‌شود.
سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) ارزش این کمک نظامی جدید را ۲.۲ میلیارد دلار (حدود ۲ میلیارد یورو) خوانده است. برد این موشک‌ها که به موشک‌های GLSDB یا بمب‌های کم‌قطر پرتاب‌شونده از زمین موسومند نیز ۱۵۰ کیلومتر اعلام شده است.
این برد دو برابر برد موشک‌هایی است که اوکراین در حال حاضر در اختیار دارد. موشک‌های جدید کی‌یف را قادر خواهند ساخت تا به اهداف روسی که دور از خطوط مقدم جهبه قرار دارند نیز حمله کند.کارلو ماسالا، استاد سیاست بین‌الملل دانشگاه بوندس‌ور مونیخ در توییتی نوشت: «طبق گزارش‌ها، ارتش روسیه بسیاری از انبارهای تسلیحاتی‌اش را در ۹۰ تا ۱۲۰ کیلومتری خطوط مقدم جبهه‌های خود قرار داده است.»
به گفته او، موشک‌‌های موجود در دست اوکراین بردی ۴۰ تا ۷۰ کیلومتری دارند در حالی که با GLSDB می‌توان بردی دو برابر داشت.
بسته‌‌ کمکی نظامی به اوکراین شامل موشک‌های ضد تانک و هواپیما، خودروهای زرهی و مهمات توپخانه‌ای می‌شود. پنتاگون می‌گوید، این سلاح‌ها به اوکراین کمک می‌کند از مردم خود دفاع کند.
آمریکا مهم‌ترین تأمین‌کننده تجهیزات نظامی اوکراین است. به گفته پنتاگون، از حمله نظامی روسیه در ۲۴ فوریه سال گذشته تا کنون آمریکا بیش از ۲۹ میلیارد دلار کمک نظامی در اختیار اوکراین قرار داده است.واشنگتن سامانه‌های سنگین تسلیحاتی در اختیار اوکراین قرار داده یا وعده آن را داده است که شامل موشک‌انداز‌های چندگانه نوع هیمارس می‌شود.
دولت آمریکا در پایان ژانویه همزمان با وعده آلمان برای ارسال تانک‌های لئوپارد اعلام کرد، به اوکراین ۳۱ تانک جنگی نوع "آبرامز M1" می‌دهد. اما به گفته دولت ایالات متحده، ارسال این تانک‌ها چند ماه به طول خواهد انجامید.

 
برچسب ها: اوکراین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها