به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۴:۰۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۱۶ ساعت ۰۹:۵۸
کد مطلب : ۳۸۵۴۲۱

کدام‌سریال شبکه‌نمایش خانگی‌ارزش دیدن دارد؟

کدام‌سریال شبکه‌نمایش خانگی‌ارزش دیدن دارد؟
گروه فرهنگی: 4 سریال جدید اکتور، سقوط، مترجم و سرگیجه این روزها از شبکه نمایش خانگی در حال پخش است. به نظر شما کدام سریال موفق تر است؟به گزارش  آخرین خبر؛ سال 1401 محصولات متنوعی وارد شبکه نمایش خانگی شد؛ اما موج اصلی سریال‌ها طی یکی دوماه اخیر پخش شد و رقابت جذابی بین «اکتور»، «مترجم»، «سرگیجه» و «سقوط» شکل گرفت.پیش از این هم «پوست شیر» پخش شده بود که شاید بتوان گفت جذاب‌ترین سریال چند سال اخیر شبکه نمایش خانگی است.

امسال تا این‌جا شاهد سریال موفق و متفاوتی مثل «پوست شیر»، «یاغی» پرمخاطب اما نه‌چندان موفق مثل «جیران»، « خون سرد» و سریال‌های متوسطی مثل «راز بقاء»، «مهمونی»، «بی‌گناه»، «روزگاری در مریخ» و البته آثار به‌شدت ناامیدکننده‌ای مثل «آنتن»، «آفتاب‌پرست»، «ساخت ایران 3»، «جادوگر»، «شبکه مخفی زنان» و… بودیم.

در این مطلب می‌خواهیم بررسی کنیم که چند سریال اخیر می‌توانند معادله را تغییر دهند یا نه؟ آیا «سرگیجه»، «اکتور»، «مترجم» و «سقوط» کفه ترازوی جذابیت را تغییر می‌دهند؟ به‌کدام یک از این سریال‌ها می‌توان امیدوار بود؟

اکتور/ ایده خوب از کارگردانی باهوش
اکتور با حضور نوید محمدزاده و ایده متفاوتش امیدهای زیادی را ایجاد کرد. سریال داستان دو بازیگر مستعد است که به‌خاطر بی‌پولی شدید ناچار می‌شوند در پروژه‌های عجیبی مثل شوخی و سورپرایز دیگران شرکت کنند.
آن‌ها در تولد و عروسی و پارتی در نقش خاصی ظاهر می‌شوند تا دیگران را غافلگیر کنند. در یکی از برنامه‌ها با چالشی مواجه می‌شوند و همین آغاز راه تازه‌ای است که باید شروع کنند. یک شرکت مخفی و مرموز نقش تازه‌ای به آن‌ها واگذار می‌کند.

نیما جاویدی با ساخت «سرخ‌پوست» نشان داد چه توانمند جالبی در ایجاد تعلیق دارد. تیم بازیگران سریال هم از جمله نوید محمدزاده، احمد مهران‌فر و هومن برق‌نورد با یک طراحی صحنه خاص و باحوصله به ساخت یک اثر موفق کمک کرده‌اند.همه‌چیز گویای آن است که سریال خوش‌ساخت و موفق خواهد بود. اما جنس درامش طوری نیست که مخاطب معمولی ملودرام‌های خانوادگی مثل «بی‌گناه» را جذب کند.

سرگیجه/ حامد بهداد و کارگردان پرمخاطب
بهرنگ توفیقی کارگردان «سرگیجه» متخصص ساخت سریال‌های پرمخاطب برای تلویزیون بود و حالا وارد چالش جدید در شبکه نمایش خانگی با «سرگیجه» شده.سریالی که حامد بهداد، هادی حجازی‌فر، پیام دهکردی، مهراه‌شریفی‌نیا، هومن سیدی و نیم دوجین بازیگر خوب دیگر در آن حضور دارند.داستان درباره پیمان است که همسرش را با دوست صمیمی‌اش کامران می‌بیند؛ اما بعد از درگیری کامران غیب می‌شود. شرکت مشترک آن‌ها درگیر یک چالش حقوقی شده و مشخص نیست کامران فرار کرده یا کشته شده.
ارزان ترین تتر را از تریتکس بخرید.

از جذابیت‌های سریال حضور هومن سیدی در نقش یک پلیس زبده مبارزه با جرائم اقتصادی است. سریال کارگردانی و بازی‌های استانداردی دارد اما داستان محوری‌اش تازگی چندانی ندارد.به‌نظر شما حضور پرتعداد بازیگران مطرح می‌تواند ضعف‌های داستانی را پوشش دهد؟

مترجم/ دنیای خاص بهرام توکلی
بهرام توکلی در ساخت فیلم‌های اجتماعی با ته‌مایه‌های فلسفی موفق است اما حضورش در شبکه نمایش خانگی با «نهنگ آبی» موفق نبود. حالا توکلی با «مترجم» آمده، سریالی که نشانه‌هایی از خاستگاه تئاتری و علاقه توکلی به الگوهای کلاسیک نمایشنامه‌نویسی دارد.حضور پررنگ راوی با نریشن‌های طولانی، جنس طراحی صحنه، نحوه ادای دیالوگ توسط بازیگران مثل صابر ابر، پانته‌آ پناهی‌ها و… مختصات دنیای خاص بهرام توکلی است.

داستان درباره دختر جوانی است که به قمار اعتیاد دارد و از یک خط ناشناس پیامک‌هایی دریافت می‌کند مبنی براین‌که مرگ برادرش تصادفی نبوده است. او با نقشه‌ای پیچیده سراغ کشف رمز از مرگ برادرش می‌رود.دنیای سریال شباهتی به زندگی در ایران ندارد اما برای مخاطب سینمادوست می‌تواند جذاب باشد. بهرام توکلی مدیوم سینما را خوب می‌شناسد اما نگران این هستیم داستان مترجم به‌رغم شروع خوبش مثل «نهنگ آبی» آشفته تمام شود.

سقوط/ با داستانی ملتهب
«سقوط» که براساس سریال معروف «خلافت» ساخته شده، غیر از حاشیه‌های بازیگرش به‌خاطر سوژه ملتهبش یعنی حضور یک دختر ایرانی در قلب داعش مورد توجه قرار گرفت.داستان به‌شکل سینوسی پیش می‌رود. یک قسمت متوسط و بعضی قسمت‌ها جذاب. هرچند باگ‌های داستانی و دیالوگ‌نویسی متوسط باعث کاهش کیفیت سریال شده است.

هرچند مجموع چهار، پنج سریالی که این روزها پخش شده‌اند همگی خوش‌ساخت هستند اما قطعاً بهترین سال 1401 با اختلاف «پوست شیر» خواهد بود و بعید است در ادامه بقیه سریال‌ها موفقیت این اثر را تکرار کنند.اما می‌شود امیدوار بود که چند سریالی که بررسی کردیم در حد «آنتن» و «جادوگر» و… ناامیدکننده نیستند. باید به انتظار رسید تا ببینیم پرسریال‌ترین سال شبکه نمایش خانگی در پایان چه می‌شود و کدام سریال‌ها بهترین خواهند بود.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها