به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۰:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۱۶ ساعت ۱۱:۱۲
کد مطلب : ۳۸۵۴۴۳

فوایدی که مصرف مکمل زینک به دنبال دارد

فوایدی که مصرف مکمل زینک به دنبال دارد
گروه سلامت: تحقیقات نشان می ‌دهند زینک می تواند عملکرد سیستم ایمنی را تقویت کند، سطح قند خون را تثبیت نماید و موجب بهبود سلامت پوست، چشم‌ و قلب شود.به گزارش بهداشت نیوز، یکی از فواید مکمل‌ زینک اغلب برای کمک به درمان و پیشگیری از کمبود زینک است. اگرچه کمبود زینک شایع نیست، اما بدن قادر به تولید آن نیست و باید از رژیم غذایی تامین شود. افرادی که رژیم‌ غذایی محدود، اختلال در جذب مواد مغذی، یا وضعیت سلامت خاصی دارند، ممکن است بیشتر مستعد ابتلا به کمبود زینک باشند. علائم کمبود زینک شامل ضعف سیستم ایمنی، ریزش مو، کم اشتهایی، اسهال و بهبود آهسته زخم است. مطالعات نشان داده اند که مصرف مکمل های زینک سطح زینک را در خون افزایش می دهد. بر اساس یک مطالعه مروری، اکثر موارد کمبود زینک به راحتی به دنبال مصرف مکمل های حاوی زینک و اصلاح رژیم غذایی تصحیح می شود.
 
بهبود عملکرد سیستم ایمنی
بسیاری از داروهای بدون نسخه و داروهای طبیعی دارای زینک هستند که به دلیل توانایی آن در تقویت سیستم ایمنی و مبارزه با التهاب است. یک بررسی نشان داد که قرص‌ های مکیدنی حاوی 80 تا 92 میلی‌گرم زینک ممکن است طول مدت سرماخوردگی را تا 33 درصد کاهش دهند. زینک همچنین ممکن است به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل کند، التهاب را کاهش می دهد و در برابر بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی، سرطان و دیابت محافظت ایجاد کند. برخی شواهد نشان می‌ دهند که مصرف زینک حتی می‌ تواند از علائم برخی عفونت ‌های دستگاه تنفسی پیشگیری و طول مدت آنها را کاهش دهد.

کمک به تنظیم قند خون
نقش زینک در کنترل قند خون و ترشح انسولین به خوبی شناخته شده است. انسولین هورمونی است که مسئول انتقال قند از جریان خون به بافت‌ هاست. برخی تحقیقات نشان می دهند که زینک ممکن است به ثابت نگه داشتن سطوح قند خون و بهبود حساسیت بدن به انسولین کمک کند. یک بررسی گزارش داد که سطوح پایین زینک می تواند با اختلال در سطح قند خون و دیابت نوع 2 مرتبط باشد.

کمک به درمان آکنه
مکمل ‌های زینک اغلب برای بهبود سلامت پوست و درمان بیماری ‌های پوستی رایج مانند آکنه استفاده می ‌شوند. سولفات زینک برای کاهش علائم آکنه خفیف تا متوسط مفید است. بر اساس نتایج یک مطالعه مروری، افراد دارای آکنه نسبت به افراد دیگر زینک کمتری در بدن دارند و مصرف مکمل‌ زینک می ‌تواند تعداد جوش های التهابی در این بیماران را کاهش دهد. مکمل‌های زینک اغلب به سایر روش ‌های درمانی ترجیح داده می ‌شوند، زیرا نه تنها ارزان و موثر هستند بلکه با عوارض جانبی بسیار کمتری همراه می باشند.

کمک به بهبود سلامت قلب
برخی تحقیقات نشان می دهند که مصرف زینک می تواند چندین عامل خطر بیماری های قلبی را بهبود بخشد. حتی ممکن است سطوح تری گلیسیرید و کلسترول را کاهش دهد. یک بررسی نشان داد که مکمل زینک باعث کاهش سطح کلسترول تام ، LDL (کلسترول بد) و تری گلیسیرید خون می شود.
برچسب ها: زینک
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها