به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۱۶ ساعت ۱۱:۴۳
کد مطلب : ۳۸۵۴۵۵

نرخ طرح ترافیک سال ۱۴۰۲ مشخص شد

نرخ طرح ترافیک سال ۱۴۰۲ مشخص شد
گروه جامعه: مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نرخ طرح ترافیک برای سال ۱۴۰۲ را اعلام کرد.به گزارش مهر، مجتبی شفیعی در یکصد و بیست و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی لایحه عوارض طرح ترافیک سال ۱۴۰۲ با بیان اینکه درآمد شهرداری تهران از عوارض طرح ترافیک در سال جاری هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بوده است، اظهار کرد: از این میزان هزار میلیارد تومان وصول شده و در تلاش هستیم مابقی نیز تا پایان سال حاصل شود.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه نرخ پایه عوارض ترافیک برای امسال ۴۳ هزار و ۸۰۰ تومان بوده است، یادآور شد: مبلغ پیشنهادی سال آینده ۵۴ هزار و ۷۵۰ تومان است.وی ادامه داد: برای سهمیه‌های خاص از جمله خبرنگاران، جانبازان و گروه‌های خاص عدد ۲۳۴ هزار تومان پیش بینی شده بود که با ۲۵ درصد به ۲۹۳ هزار تومان در سال ۱۴۰۲ خواهد رسید.

شفیعی درباره عوارض کامیونت‌ها و وانت بارها گفت: برای وانت بارهای پلاک شخصی با بار زیر ۳.۵ تن، ضریب ۵۰ درصد تخفیف بوده که برای اشخاص حقیقی ۱۰ درصد افزایش یافته و علت آن ترغیب برای فعالیت به عنوان اشخاص حقوقی است.

نرخ عوارض برای کامیونت‌های بالای ۶ تن
او با بیان اینکه برای کامیونت‌های بنز و ۶ تن نیز تخفیف ۱۰ درصد کاهش یافته است، تصریح کرد: نرخ عوارض برای کامیونت‌های بالای ۶ تن از ساعت ۲۳ تا ۶ بامداد بین ۱۵ هزار تومان تا ۴۰ هزار تومان بر اساس سن خودرو بود که امسال ۸۰ هزار تومان پیشنهاد شده است.شفیعی تأکید کرد: برای نرخ عوارض ترافیک به ازای هر ماه ۲ درصد و در ۱۲ ماه ۲۴ درصد جریمه اعمال خواهد شد.

جلال بهرامی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه جریمه بازدارنده نبود، گفت: اگر نرخ عوارض نیز کم باشد تا بازدارندگی نداشته باشد، عملا این افزایش های ۱۰ و ۲۰  درصدی اثرگذار نخواهد بود. نرخ عوارض در ناوگان حمل و نقل برای نظم بخشی است. نباید نگاه فقیرانه به طرح داشته باشیم.تشکری هاشمی با بیان اینکه صدها هزار خودرو در شهر داریم، اظهار کرد: باید اجازه دهیم شرکت‌ها نظارت کامل بر خودروها داشته باشند و اگر هر خودرویی هرگونه می‌خواهد در شهر تردد کند، نابسامانی را شاهد خواهیم بود.

هزینه طرح ترافیک صرف چه چیز می‌شود؟
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: ما اعلام کردیم که ۱۰۰ درصد نرخ عوارض باید برای بهبود حمل و نقل عمومی صرف شود. مبلغ ۵۴ هزار و ۷۵۰ تومان برای عوارض با مبلغ هزینه تاکسی آنلاین برابری می کند و مبلغ ناچیزی است و بر همین مبنا افزایش ۲۵ درصدی نرخ عوارض پیشنهاد شده است.

مهدی اقراریان رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه منظور از طرح ترافیک این است که تردد کمتر وسایل نقلیه را شاهد باشیم، گفت: با این طرح که در شورای قبلی اتفاق افتاد نه تنها هدف گذاری محقق نشد، بلکه یک پیام می دهیم که «پول بده و وارد طرح ترافیک شو».وی ادامه داد: تفاوتی ندارد که نرخ عوارض ۲۰ درصد یا ۲۵ درصد افزایش پیدا کند؛ عدد سنگینی از جیب مردم در طرح ترافیک هدر می رود و باید به این مسئله توجه شده و برای طرح ترافیک تصمیم جدی گرفته شود.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: دستگاه های اداری زیادی در محدوده ترافیک واقع شده اند و همین تقاضای سفر را افزایش می دهد و باعث می شود خودمان محدوده مشخص کنیم و برای آن عوارض دریافت کنیم.رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه نرخ تورم ۴۵ درصد اعلام شده است، گفت: ما می توانیم نرخ عوارض را ۴۵ درصد اعلام کنیم، اما فاصله زیادی تا این نرخ وجود دارد.

حبیب کاشانی خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه از هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان عوارض طرح ترافیک ۹۲۰ میلیارد تومان محقق شده است، اظهار کرد: هنوز زیرساخت در اتوبوس، مونوریل، پارکینگ و مترو آماده نیست و باید به این زیرساخت ها توجه شود و اگر این زیرساخت ها تأمین شود، بنده با ۱۰۰ درصد افزایش نرخ عوارض نیز موافقت خواهم کرد.گفتنی است لایحه عوارض طرح ترافیک سال ۱۴۰۲ به میزان افزایش ۲۰ درصد با ۱۰ رأی موافق به تصویب رسید
برچسب ها: طرح ترافیک
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها