به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۵:۰۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۱۶ ساعت ۱۲:۳۲
کد مطلب : ۳۸۵۴۷۴

کاهش عمدی پروازها از سوی ایرلاین‌ها؟

کاهش عمدی پروازها از سوی ایرلاین‌ها؟
گروه اقتصادی: جنجال بر سر موضوع قیمت بلیت هواپیما هنوز به نتیجه نرسیده است؛ از طرفی ایرلاین‌ها اصرار دارند که به ‌دلیل افزایش هزینه‌هایشان از جمله تورم و افزایش نرخ ارز در یک سال گذشته، ناچار به افزایش قیمت بلیت هواپیما هستند، از طرفی در مقابل دو دیدگاه وجود دارد، ‌ از سویی سازمان هواپیمایی کشوری که اگرچه با افزایش نرخ بلیت موافق است اما این کار را ملزم به ابلاغ ستاد تنظیم بازار می‌داند و از سوی دیگر برخی از جمله نمایندگان مجلس شورای اسلامی که با گران شدن بلیت از اساس ابراز مخالفت کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، در این میان اما موضوع دیگری که منجر به ایجاد سئوال شده، کمبود بلیت هواپیما در برخی از مسیرهاست. در حالی که بلیت هواپیما برای سفرهای نوروزی در وب‌سایت شرکت‌های هواپیمایی برای فروش گذاشته شده، اما برای برخی تاریخ‌ها نمی‌توان بلیتی پیدا کرد. این موضوع این شائبه را ایجاد کرده که ایرلاین‌ها به‌عمد و با هدف فشار به سازمان هواپیمایی و ستاد تنظیم بازار، از فروش بلیت خودداری می‌کنند.

مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با تکذیب عدم فروش بلیت در بازار در واکنش به اقدام ستاد تنظیم بازار (عدم موافقت با افزایش قیمت بلیت) تاکید کرد: امکان عدم فروش و عرضه بلیت هواپیما وجود ندارد و این اقدام به ضرر خود شرکت‌های هواپیمایی است و سود شرکت‌ها بابت فروش بلیت است.

محمد محمدی‌بخش ،رئیس سازمان هواپیمایی کشوری نیز درباره کاهش عمدی پروازها از سوی ایرلاین‌ها برای اعمال فشار جهت افزایش قیمت، گفت: کاهش عمدی پروازها از سوی ایرلاین‌ها واقعیت ندارد چون این کار به زیان آنهاست. با وجود این به دلیل فصل زمستان مقداری از پروازهای داخلی کاهش یافته است.

البته صرف نظر از این اظهارات، در حال حاضر در ماه‌های پایانی سال و نزدیک به تعطیلات نوروزی هستیم و به نظر می‌رسد یکی از دلایل کاهش بلیت، برنامه‌ریزی‌ها برای سفرهای نوروزی باشد. در عین حال به اذعان سازمان هواپیمایی، در حال حاضر تعداد ۱۷۱ فروند هواپیمای فعال در کشور وجود دارد و این موضوع هم می‌تواند یکی دیگر از دلایل کمبود هواپیما برای برخی مسیرها باشد.
برچسب ها: بلیت هواپیما
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها