به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۱۶ ساعت ۱۳:۲۶
کد مطلب : ۳۸۵۴۹۸

مقایسه قیمت ربع سکه در بورس و بازار آزاد

مقایسه قیمت ربع سکه در بورس و بازار آزاد
گروه اقتصادی: خرید ربع سکه از بورس تا روز سه‌شنبه ۱۸ بهمن امکان‌پذیر است. اختلاف قیمت این سکه با نرخ بازار آزاد، در روز‌های گذشته بین ۸۰۰ تا ۹۰۰ هزار تومان (یک میلیون در روز نخست) بود. با توجه به اینکه مردم می‌تواننند تا سقف پنج قطعه از بورس سکه ربع بهار آزادی خریداری کنند، سود نه گفتن به بازار آزاد و رفتن به‌سمت بورس در این مدت حدود پنج میلیون تومان برآورد می‌شد. پس خرید ربع سکه از بورس بدون ذره‌ای تردید برای مردم پرمنفعت بوده، اما در سوی دیگر میدان به‌نظر می‌رسد بانک مرکزی نتوانسته به مهمترین هدف خود دست پیدا کند.

به گزارش فرارو، بررسی فرارو نشان می‌دهد قیمت ربع سکه در بورس طی هفت روز معاملاتی گذشته از هفت میلیون و ۹۲۰ هزار تومان تا هشت میلیون و ۳۵۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده است. قیمت ربع سکه در روز نخست عرضه بورسی، هفت میلیون و ۹۲۰ هزار تومان بود که حدود یک میلیون با نرخ بازار آزاد فاصله داشت. در روز‌های بعدی، قیمت ربع سکه در بورس افزایش پیدا کرد تا بازار آزاد هم جرات و جسارت پیدا کند. قیمت سکه ربع بهار آزادی روز سه‌شنبه چهارم بهمن روی جایگاه ۹ میلیون و ۲۰ هزار تومان ایستاده بود و در پایان هفته منتهی به ۱۴ بهمن موفق شد خود را به محدوده ۹ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان برساند.
 
اختلاف قیمت ربع سکه در بورس و بازار آزاد
فروش ربع سکه در بورس، روز سه‌شنبه چهارم بهمن از سر گرفته شد. در اولین روز روی هم رفته چهار هزار و ۷۶۷ قطعه سکه ربع بهار آزادی توسط مردم با سقف قیمت هفت میلیون و ۹۲۰ خریداری شد. سکه ربع بهار آزادی بازار آزاد در این روز حداقل ۹ میلیون و ۲۰ هزار تومان قیمت. داشت به این ترتیب خرید ربع سکه از بورس برای مردم دست‌کم یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان ارزان‌تر تمام شد.

عرضه ربع سکه در بورس روز چهارشنبه پنجم بهمن ادامه پیدا کرد و متقاضیان موفق شدند ۱۷ هزار و ۳۹۷ قطعه سکه ربع بهار آزادی را با سقف قیمت هفت میلیون و ۷۳۰ هزار تومان خریداری کنند. بازار آزاد تحت تاثیر عرضه بورسی در این روز ۵۰۰ هزار تومان عقب نشست و معاملات بورس هم با ۲۰۰ هزار تومان کاهش قیمت به پایان رسید تا در نهایت خریداران ربع سکه بورسی تقریبا ۹۰۰ هزار تومان نسبت به بازار آزاد کمتر پول خرج کنند.
سومین روز فروش ربع سکه در بورس با قیمت هشت میلیون و ۹۰ هزار تومان به پایان رسید. در این روز هزار و ۸۱۲ قطعه سکه فروخته شد و خریداران موفق شدند ربع سکه را ۹۸۰ هزار تومان زیر قیمت بازار آزاد تهیه کنند. قیمت ربع سکه در بازار آزاد روز شنبه هشتم بهمن ماه، حداقل ۹ میلیون و ۷۰ هزار تومان و حداکثر ۹ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان گزارش شده است.

اگر هر پنج قطعه سکه را سفارش داده بودید، در مجموع چهار میلیون و ۳۵۰ هزار تومان نسبت به بازار آزاد سود می‌کردید
قیمت سکه ربع بهار آزادی در روز یکشنبه نهم بهمن، بین ۹ میلیون و ۱۷۰ تا ۹ میلیون و ۲۷۰ هزار تومان گزارش شده است. با صبر و شکیبایی می‌توانستید عوض راهتان را سمت بورس کج کنید و برای خرید ربع سکه، هشت میلیون و ۲۰۱ هزار تومان پول خرج کنید. اختلاف ۹۵۹ هزار تومان ربع سکه بورسی با بازار آزاد در این روز وقتی جلب توجه می‌کند که بدانیم پنج هزار و ۱۲ قطعه سکه ربع بهار آزادی در بورس به‌فروش رفته است.

فروش ربع سکه در بورس، دوشنبه دهم بهمن به روز پنجم خود رسید. در این روز ۱۰ هزار و ۲۰۵ قطعه سکه توسط مردم خریداری شد و بهای هر قطعه ربع سکه بورسی، هشت میلیون و ۳۰۱ هزار تومان گزارش شده است. قیمت سکه ربع بهار آزادی همان روز در بازار آزاد به ۹ میلیون و ۲۲۰ هزار تومان رسید تا خریداران ۹۱۹ هزار تومان سود کنند. با توجه به اینکه خرید سکه از بورس تا سقف پنج قطعه سکه امکان‌پذیر است، میزان سود می‌توانست تا عدد چهار میلیون و ۶۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کند.

ششمین روز فروش ربع سکه در بورس، سه‌شنبه ۱۱ بهمن اتفاق افتاد. خرید ربع سکه بهار آزادی از بازار در آن روز حدود ۹ میلیون و ۱۷۰ هزار تومان بودجه نیاز داشت، اما در بورس می‌توانستید با هشت میلیون و ۳۴۰ هزار تومان صاحب همان سکه شوید. اختلاف ۸۳۰ هزار تومان در صورت سفارش هر پنج قطعه سکه مجاز، سود خرید سکه از بورس کالا را به رقم چهار میلیون و ۱۵۰ هزار تومان می‌رساند.
 
خرید ربع سکه از بورس در روز چهارشنبه، ۱۲ بهمن با قیمت هشت میلیون و ۳۵۰ هزار تومان امکان‌پذیر بود. آنهایی که در آن روز راه بورس را در پیش گرفتند، بابت هر قطعه سکه ربع بهار آزادی تقریبا ۸۷۰ هزار تومان نسبت به بازار آزاد، پول کمتری پرداخت کردند و کسی که هر پنج قطعه سکه را سفارش داده، در مجموع چهار میلیون و ۳۵۰ هزار تومان نسبت به بازار آزاد کمتر پول خرج کرده است.

مقایسه قیمت ربع سکه در بورس و بازار آزاد
تاریخ و روز عرضه کف قیمت ربع سکه در بازار آزاد سقف قیمت ربع سکه در بورس
سه‌شنبه چهار بهمن ۹ میلیون و ۲۰ هزار تومان هفت میلیون و ۹۲۰ هزار تومان
چهارشنبه پنج بهمن هشت میلیون و ۶۲۰ هزار تومان هفت میلیون و ۷۳۰ هزار تومان
شنبه هشت بهمن ۹ میلیون و ۷۰ هزار تومان هشت میلیون و ۹۰ هزار تومان
یکشنبه ۹ بهمن ۹ میلیون و ۱۷۰ هزار تومان هشت میلیون و ۲۰۱ هزار تومان
دوشنبه ۱۰ بهمن ۹ میلیون و ۲۲۰ هزار تومان هشت میلیون و ۳۰۱ هزار تومان
سه‌شنبه ۱۱ بهمن ۹ میلیون و ۱۷۰ هزار تومان هشت میلیون و ۳۴۰ هزار تومان 
چهارشنبه ۱۲ بهمن ۹ میلیون و ۲۲۰ هزار تومان هشت میلیون و ۳۵۰ هزار تومان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها