به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۱۶ ساعت ۱۳:۲۸
کد مطلب : ۳۸۵۴۹۹

علائم سرطان کیسه صفرا را بشناسید

علائم سرطان کیسه صفرا  را بشناسید
گروه علمی:سرطان مجرای صفراوی و کیسه صفرا در اندام های عمیق داخل بدن ایجاد می شود و تشخیص آنها را دشوار می کند.دانستن علائم این سرطان‌های نادر ممکن است به تشخیص زودهنگام کمک کند.به گفته دکتر «میرال ساداریا گراندی»، مدیر جراحی کبد صفراوی در مؤسسه سرطان راتگرز نیوجرزی، «سرطان کیسه صفرا و سرطان مجرای صفراوی دو بیماری مجزا هستند.»
 
«هر دو بیماری تمایل دارند در سلول‌های غده‌ای در بافتی که مجرای صفراوی را می‌پوشاند شروع شوند، اگرچه صفرای آزاد شده توسط کبد به روده کوچک می‌رود.»ساداریا گراندی در بیانیه خبری گفت: «زمانی که سرطان در کیسه صفرا ایجاد می‌شود معمولاً از درونی‌ترین لایه‌های آن شروع می‌شود. سپس سرطان به بافت اطراف گسترش می‌یابد. وظیفه کیسه صفرا ذخیره صفرا است که توسط کبد برای کمک به هضم چربی‌های غذایی تولید می‌شود.»
سرطان مجرای صفراوی که به آن کلانژیوکارسینوما نیز گفته می‌شود، در اثر رشد غیرطبیعی سلول‌ها در مجرای صفراوی ایجاد می‌شود و می‌تواند در هر بخشی از سیستم مجرای صفراوی رخ دهد.

ساداریا گراندی در ادامه افزود: «سرطان کیسه صفرا معمولاً تا اواخر دوره بیماری علائمی ایجاد نمی‌کند، اما برخی از علائم اولیه عبارتند از توده در شکم، تهوع یا استفراغ، درد و کاهش وزن.»افراد مبتلا به بیماری التهابی روده، افراد مبتلا به التهاب مزمن مجاری صفراوی و افراد مسن در معرض خطر ابتلاء به سرطان مجرای صفراوی هستند.
علائم می‌تواند شامل زردی باشد که در آن پوست و سفیدی چشم زرد می‌شود. خارش، ادرار تیره، درد شکم، تب، تهوع و استفراغ از دیگر علائم هستند.پولیپ‌های کیسه صفرا، کیست‌های کلدوک و تومورهای کیستیک صفراوی به نام سیستادنوما صفراوی می‌توانند پیش سازهای سرطان باشند. برداشتن این توده‌ها از طریق جراحی به عنوان یک اقدام پیشگیرانه توصیه می‌شود.
برچسب ها: تومور سرطانی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها