به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۴:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۱۶ ساعت ۱۳:۳۲
کد مطلب : ۳۸۵۵۰۲

آب دریا به سوخت پاک تبدیل می شود!

آب دریا به سوخت پاک تبدیل می شود!
گروه علمی:محققان دانشگاه آدلاید اعلام کردند از آب دریای تصفیه نشده سوخت هیدروژن پاک تولید کرده اند.
 تقاضا برای سوخت هیدروژن که یک منبع پاک است ، در سال های آینده افزایش می یابد. این درحالی است که جهان همچنان در حال کاهش مصرف سوخت های فسیلی به نفع منابع انرژی پاک است. یافته های این تحقیق به تدریج انرژی پاک ارزان تری برای مناطق ساحلی فراهم می کند.

پروفسور شیژانگ کیائو یکی از رهبران این پروژه می گوید: ما آب دریا را با کارآمدی حدود ۱۰۰ درصد به اکسیژن و هیدروژن تبدیل کردیم تا هیدروژن سبز برای الکترولیز بسازیم. برای این منظور از یک کاتالیزور ارزان قیمت که در فرایند الکترولیزر تجاری به کار می رود، استفاده کردیم.

به طور معمول آب دریا باید قبل از تجزیه به هیدروژن و اکسیژن از طریق الکترولیز، تصفیه شود. محققان پروژه جدید ادعا می کنند با استفاده از اکسید کبالت و اکسید کروم روی سطح کاتالیزور، شاهد عملکردی بودند که مشابه به کارگیری کاتالیزورهای پلاتینیوم و ایریدیم در آب تصفیه و یونیزه شده است.

آب دریا در مقایسه یک منبع وسیع است و می توان با استخراج سوخت هیدروژن از آن بدون تصفیه در هزینه ها صرفه جویی کرد. به هرحال اگر این روش به طور موفقیت آمیز در مقیاس تجاری اجرا شود، احتمالا بتوان در شهرهای ساحلی از آن استفاده کرد.گام بعدی محققان ایجاد یک سیستم با الکترولیزر بزرگتر است.
برچسب ها: تحقیقات علمی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها