به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۰۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۱۶ ساعت ۱۴:۰۳
کد مطلب : ۳۸۵۵۱۳

ماجرای اعزام داور فوتبال به تاجیکستان چیست؟

ماجرای اعزام داور فوتبال به تاجیکستان چیست؟
گروه ورزشی: به گفته مهدی تاج قرار است یکی از داوران لیگ برتری فوتبال ایران برای تکمیل مراحل گرفتن لایسنس VAR عازم تاجیکستان شود.به گزارش ایسنا، مهدی تاج، رییس فدراسیون فوتبال به تازگی و در گفت‌وگویی اعلام کرد که یک داور ایرانی - که باید به رقابت‌های جام ملت‌های آسیا برود - به تاجیکستان خواهد رفت تا در دوره‌های آموزشی فیفا شرکت کند و ایران سهمیه‌اش را در داوری جام ملت‌های آسیا از دست ندهد. شواهد و پیگیری خبرنگار ایسنا نشان می‌دهد که موعود بنیادی‌فر، داور لیگ برتری فوتبال ایران - که به تازگی بازی پرحاشیه فولاد و پرسپولیس را در لیگ برتر سوت زد - تحت شرایطی عازم تاجیکستان خواهد شد.
 
بنیادی‌فر، در زمان ریاست شهاب‌الدین عزیزی خادم و حضور رضا سخندان در دپارتمان داوری، برای فرا گرفتن آموزش‌های VAR و گرفتن لایسنس خود عازم امارات و سپس ازبکستان شد تا با توجه به نبود این تکنولوژی در فوتبال ایران، بتواند زودتر از سایرین مدرک خود را کسب کند و ایران سهمیه‌های خود را در رقابت‌های آسیایی و جهانی از دست ندهد. البته آموزش این داور در امارات ناقص ماند و مسئولان اماراتی در ارسال برخی مدارک به فیفا و AFC کوتاهی کردند تا بنیادی‌فر نتواند مدرک خود را بگیرد.

حالا فدراسیون فوتبال ایران در تلاش است که با رایزنی با اماراتی‌ها، کارهای لایسنس بنیادی‌فر را تکمیل کند اما اگر این اتفاق رخ ندهد، این داور لیگ برتری عازم تاجیکستان خواهد شد تا ضمن شرکت در کلاس‌های آموزش VAR، مراحل پایانی گرفتن لایسنس خود را سپری کند و در جام ملت‌های آسیا که در تابستان ۲۰۲۳ برگزار خواهد شد، سوت بزند.از داوران ایرانی شاغل در لیگ برتر، تنها محمدرضا منصوری و محمدرضا ابوالفضلی لایسنس VAR دارند و علیرضا فغانی نیز به احتمال زیاد به عنوان نماینده کشور استرالیا در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ قضاوت خواهد کرد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها