به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۵:۱۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۱۶ ساعت ۱۴:۳۱
کد مطلب : ۳۸۵۵۲۹

ایتالیا و اسپانیا از دوران کرونا عبور کردند

ایتالیا و اسپانیا از دوران کرونا عبور کردند
گروه فرهنگی: آمارهای جدید منتشر شده از سوی ایتالیا و اسپانیا حاکی از بازگشت آمارهای گردشگری این دو کشور به دوران پیش از همه‌گیری کروناست.به گزارش ایسنا، در سال ۲۰۲۲، بازار کلی گردشگری در ایتالیا به آمارهای پیش از همه‌گیری کرونا نزدیک شد و مسافران خارجی در مقایسه با سال ۲۰۲۱ تقریباً دوبرابر افزایش پیدا کرده که با افزایش رونق در همهبخش‌های صنعت گردشگری از آژانس‌های مسافرتی تا مجریان تور همراه بوده است.  
ایتالیا از جمله کشورهای اروپایی است که با وجود شرایط فعلی ناشی از شیوع ویروس کرونا و انواع جدید آن و حمله روسیه به اوکراین، خسارت‌هایی جزیی را تجربه کرده است.  در سال گذشته میلادی، بخش گردشگری در ایتالیا پیشرفت قابل توجهی داشته است. با این حال، همچنان در معرض چالش‌های قابل توجهی بوده است و بر اساس ارقام ارائه شده توسط دفتر آمار ایتالیا، برای بازه زمانی ژانویه تا آگوست ۲۰۲۲، در مجموع ۷۴.۱ درصد افزایش تعداد اقامت‌های شبانه در مقایسه با آمار سال ۲۰۲۱ ثبت شده است.

شهروندان آلمان، سوئیس، اتریش، هلند و دانمارک که در مجموع ۷۵ درصد از کل بازدیدکنندگان خارجی را تشکیل می‌دهند، به ترتیب بیشترین سهم را در سفر اتباع خارجی به ایتالیا داشته‌اند.  همچنین بر اساس آمار رسمی منتشر شده، کشور اسپانیا در سال ۲۰۲۲ در مجموع از ۷۱.۶ میلیون گردشگر میزبانی کرده که تنها ۱۴.۳ درصد کمتر از تعداد گردشگران مورد استقبال در سال ۲۰۱۹، سال قبل از شیوع همه‌گیری است.

بهبود گردشگری خارجی در طول سال ۲۰۲۲ در اسپانیا روند ثابتی داشته است و پس از یک شروع بسیار بد به دلیل تأثیر سویه امیکرون، آمارها دوباره از ماه می ۲۰۲۲ شروع به افزایش کرده و از آن زمان پیشرفت مداومی داشته است.  با این‌حال، میزان هزینه‌کرد مسافران ورودی به اسپانیا در مجموع به بیش از ۸۷ میلیون یورو رسیده است که ۵.۳ درصد کمتر از سال ۲۰۱۹ است. صنعت گردشگری ۱۲.۶ درصد از کل تولید ناخالص داخلی اسپانیا در سال ۲۰۱۹ را تشکیل می‌داد. در سال ۲۰۲۱ این رقم ۱۲.۲ درصد و در سال ۲۰۲۰ تنها ۵.۸ درصد بود.بیشترین شمار گردشگران ورودی به اسپانیا از بریتانیا (۱۵.۱ میلیون) و پس از آن فرانسه (۱۰.۱ میلیون) و آلمان (۹.۷۶ میلیون) بوده‌اند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها