به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۳۱
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۱۶ ساعت ۱۴:۵۷
کد مطلب : ۳۸۵۵۳۱

اخراج به بهانه اسلامی کردن دانشگاه‏‌ها

اخراج به بهانه اسلامی کردن دانشگاه‏‌ها
گروه سیاسی: روزنامه آرمان ملی نوشت: روزگذشته سوسن صفاوردی خبر برکناری‌‌اش از دانشگاه آزاد را به «رویداد24» داد. هفته گذشته خبری مبنی بر «بازنشستگی اجباری» چند تن از استادان دانشکده علوم سیاسی واحد تهران مرکزی منتشر شد. طبق اطلاعی که این استادان داده بودند، در حالی‌که دروس آ‌نها روی تابلوی دانشکده هم بوده، به آنها اعلام شده که برای تسویه حساب و انجام فرآیند پایان کار به دفتر اداری دانشکده مراجعه کنند.
اخراج به بهانه اسلامی کردن دانشگاه‌‌ها
سوسن صفاوردی، همسر محمدعلی رامین و مادرشوهر مهناز افشار است. او روزگذشته گفت که: «ما 9 نفر استادی که حکم بازنشستگی را به بهانه سن بازنشستگی تامین اجتماعی ابلاغ کرده‌‌اند، بار‌‌ها و بار‌‌ها مورد تهمت قرار گرفتیم که ضدانقلاب هستیم، عدم لحاظ حق‌‌التدریس در ترم جاری برای ما را نیز با همین ادله توجیه کردند. دانشگاه آزاد مدعی عمل پیرو چارچوب‌‌های اخلاقی است اما باید این سوال از تصمیم‌‌گیران آن پرسیده شود اینکه 9 نفر را یکماه مانده به سال جدید تسویه کنند و به این فکر نکنند چندین ماه هم طول می‌‌کشد تا تامین اجتماعی حقوق آنها را واریز کند و چگونه قرار است زندگی را سر کنند، با کدامیک از معیار‌‌های اخلاقی قابل سنجش است؟ این حرکت کاملا غیراخلاقی و غیرعلمی است. اگر رئیس دانشکده فردی دلسوزی نسبت به این 9 استاد بود، حداقل زودتر به اساتید اطلاع می‌‌داد که چنین اتفاقی در حال رخ دادن است!» صفاوردی با بیان اینکه در 4 - 5 ترم گذشته در دانشکده علوم سیاسی، شاهد کادرسازی و کادربندی بوده‌‌ایم، بیان داشت: طبق مصوبات ابتدا باید اساتید هیات علمی ساعت‌‌های موظفشان کاملا پر شود و اگر خواهان حق‌‌التدریس هم هستند بازهم اولویت با هیات‌‌های علمی است، اما در دو سه سال گذشته سیاست ریاست جدید دانشکده، این رویه به شکلی چشمگیر اعمال شد که بیش از 15 نفر افراد خارج از دانشکده که حق‌‌التدریسی بودند به دانشگاه می‌‌آمدند و بعضا دروس تخصصی ما را به آ‌نها می‌‌دادند و با اظهار علنی رئیس دانشکده که تدریس باید توسط افراد انقلابی انجام شود. او توضیح داد: رئیس دانشکده بار‌‌ها تاکید کرده افرادی که «انقلابی» هستند باید در این دانشکده تدریس کنند. حالا اینکه منظور ایشان از انقلابی بودن چیست و ایشان بر چه مبنایی خود را مرجع ذی‌‌صلاح برای تشخیص میزان انقلابی بودن اساتید می‌‌داند، مشخص نیست. قطعا ایشان باید در قبال ادعای خود پاسخگو باشند. وی در نهایت اشاره کرد که حقوقش 7تا 8 میلیون خواهد بود.
تحقق آنچه «رامین» می‌‌خواست
جالب است به اظهارات همسر او یعنی محمدعلی رامین درباره دانشگاه آزاد در سال 87 یعنی زمانی‌که در دولت بود، توجه شود. رامین تاکید زیادی بر اسلامی بودن دانشگاه‌‌ها داشت و برای تخریب دانشگاه آزاد گفته بود: «باید برای مشکلات دانشگاه آزاد فکری شود؛ دلسوزان حوزه علمیه، مسئولان حکومت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، قضات قوه‌قضائیه، محققان، اندیشمندان، اساتید دانشگاه و... باید تدبیری را برای مشکلات و خطرات این دانشگاه بیندیشند و....» وی در ادامه با اشاره به تلاش دشمنان برای ضربه‌زدن به انقلاب اسلامی، دانشگاه آزاد را بهترین بستر برای ورود دشمنان برای ضربه‌زدن به نظام دانست و گفته بود: «این سازمان می‌‌تواند با دادن مدارک جعلی و نیمه جعلی، ساختگی و یا حتی واقعی پوشالی به برخی از مدیران به جای آموختن علم به مدرک‌گرایی بپردازد و از این طریق آنها برای ادای دین خود به آن سازمان مجبور خواهند شد تا برای خدمت‌رسانی و جبران دین خود امکاناتی را که در اختیار خود دارند را در اختیار آن سازمان قرار دهند. با این روش به تدریج آن سازمان به اصطلاح علمی می‌‌تواند ساختارهای سیاسی حکومت را در هم شکند و آهسته آهسته صداقت کارگزاران حکومت را از آنها بگیرد و با دادن مدرک به مدیران و کارگزاران نظام در تمام دستگاه‌‌ها نفوذ کرده و اهداف و خواسته‌‌های خود را دنبال کند، در این زمینه نیز چنین سازمانی می‌‌تواند محل خوبی برای اجرای این‌‌گونه اهداف دشمن باشد.»
مادر شوهرش مدافع عروس شد!
نام سوسن صفاوردی زمانی در رسانه‌‌ها مطرح شد که پسرش یعنی یاسین با مهناز افشار ازدواج کرد. صفاوردی در یک مصاحبه در پاسخ به این سوال که ‌‌به‌‌عنوان یک مادرشوهر فکر می‌‌کنید مادرشوهر خوبی برای عروستان هستید؟ گفته بود: «من این را نمی‌‌توانم جواب بدهم. باید از عروسم بپرسید....» وی در واکنش به اینکه «عروس‌تان را دوست دارید؟» تاکید کرد: «مگر می‌‌شود نداشته باشم....» زمانی‌که از صفاوردی سوال شد ‌‌دلتان نمی‌‌خواست عروس دیگری داشته باشید؟ رابطه‌‌تان چطور است؟ ادامه داد: «دل من که نباید مطرح باشد. رابطه ما بسیار خوب است.» در سال 98 هم سوسن صفاوردی، مادر یاسین رامین، همسر مهناز افشار، به سخنان تند بهروز افخمی درباره علت مهاجرت این بازیگر به خارج از کشور، پاسخ داد. بهروز افخمی در گفت‌‌وگو با شبکه افق، گفته بود: «حمایت‌‌های همسر مهناز افشار از مزخرفات او باعث رفتنش از ایران شد.» در واکنش به این سخن، سوسن صفاوردی، در صفحه اینستاگرامی‌‌اش، متن زیر را منتشر کرد: «جناب آقای بهروز افخمی، درمقام یک استاد دانشگاه باید عرض کنم اظهارات اخیر شما در پاسخ به مجری شبکه افق به طرز شگفت‌‌آوری، تاسف‌برانگیز است. اینکه شما چه منشی را در پیش دارید، انتخاب خود شماست؛ اما آنچه غیر قابل چشم‌پوشی است، میدان دادن به امثال جنابعالی است.»

۱۴۰۱/۱۱/۱۶ ۱۵:۱۵
کدوم نهاد مانند سازمان بازرسی یا مجلس یا شورای انقلاب فرهنگی بر کار آقایان در دانشگاه آزاد نظارت دارند ؟
اصلا آقایانی مانند خسروپناه ، منادی ، بابک نگاهداری ......... اجازه نظارت جدی بر کار طهرانچی را میدهند؟ (418154)
۱۴۰۱/۱۱/۱۶ ۱۹:۴۳
تا حالا خوردید بردید خرج کردید نمرود و فرعون پیش شما پشیزی بیش نبودند حالا یک کمی از رزقت بریده دادو حوار به پا می کنی که آی اله شد بله شد زمانیکه شوهر مرموز و زرنگت تو ذهن احمدی نژاد هولاکاست فرو کرد و متولی کنفرانسی شدکه کلی هزینه برای مردم بدبخت داشت کجا خوابیده بودی استاد مثلا ...زمانی که پسرت قراردادهای کذایی شیر خشکو می بست کجا بودی بله این چرخ مهره های خودشو هم فسخ می کنه واین حسابش از حساب مردم جداست الزاما هر کشته ای شهید نیست -بهار در خط مردم باش نه در خط ممد علی رامین و رزق خورانش (418164)
مهتاب
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۱/۱۶ ۲۲:۴۰
واقعا تاسف باره که اساتیدی که اتفاقا جزو بهترین اساتید این مرز و بوم هستند صرفا بخاطر اعتقادات سیاسی خود که اتفاقا با اعتقاد و نظر اکثریت مردم هم همشو هست، از دانشگاه کنار گذاشته شوند.

چقدر کشور در حال و آینده بخاطر این اقدامات غیر عاقلانه ضرر خواهد کرد. (418169)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها