به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۱۶ ساعت ۱۷:۲۰
کد مطلب : ۳۸۵۵۷۸

درمان سرطان با کف لاته و پاستیل خرسی!

درمان سرطان با کف لاته  و پاستیل خرسی!
گروه علمی: دانشمندان می‌گویند یک درمان جدید سرطان می‌تواند از منبعی شگفت انگیز، یعنی فوم یا کفی که روی قهوه لاته تشکیل می‌شود، به همراه آبنبات جرقه‌ای و پاستیل خرسی به دست آید.به گزارش ایسنا ، چه کسی فکرش را می‌کرد که نوشیدن یک فنجان لاته یا خوردن آبنبات جرقه‌ای و پاستیل خرسی بتواند به درمان یکی از ترسناک‌ترین بیماری‌ها یعنی سرطان کمک کند؟ بله، درست خواندید.
 
یک گروه تحقیقاتی در دانشگاه آیووا(Iowa) یک ماده زیست سازگار حبس کننده گاز ابداع کرده‌اند که می‌تواند به بهبود کارایی پرتودرمانی و شیمی درمانی در درمان سرطان کمک کند.نکته جالب توجه این است که کفی که روی قهوه لاته تشکیل می‌شود، به همراه آبنبات جرقه‌ای و پاستیل خرسی الهام بخش این تحقیق و پیشرفت بوده‌اند.
پیشرفت سرطان‌شناسی به طور چشمگیری پارادایم درمان سرطان را برای سال‌های آینده تغییر می‌دهد. مواد زیست سازگار موسوم به GeMs با استفاده از مواد کف کننده، غلیظ کننده و گاز تهیه می‌شوند.

دانشمندان می‌گویند، یک فوم حبس کننده گاز می‌تواند به عنوان یک عامل موثر برای انتقال گازهای درمانی به تومورهای سرطانی استفاده شود.GeMsها برای پذیرش اکسیژن و سایر گازها به عنوان اجزای خود مهندسی معکوس شده‌اند. یک خامه‌زن یا کف‌ساز با اجزای ایمن و خوراکی برای تولید فوم GeMs در آزمایشگاه استفاده می‌شود. خامه‌زن یا کف‌ساز همان وسیله‌ای است که باریستاها برای تولید کف شیر از آن استفاده می‌کنند.

بهینه‌سازی پاسخ به ایمنی‌درمانی
دکتر جیمز بیرن و دکتر جیانلینگ بی از دانشگاه آیووا، یک مطالعه تحقیقاتی را انجام دادند که نشان داد GeMها مستقیماً سطوح بالاتری از اکسیژن را به تومورها می‌رسانند.گفتنی است که تومورها و سلول‌های سرطانی پس از دریافت اکسیژن نسبت به درمان‌هایی از جمله ایمنی‌درمانی، شیمی درمانی و پرتودرمانی آسیب پذیرتر می‌شوند.آزمایش‌های متعددی بر روی مدل‌های موش مبتلا به سرطان پروستات و نوعی سارکوم برای بررسی اثربخشی این روش انجام شد.بیرن و سایر محققان در موسسه فناوری ماساچوست(MIT)، مرکز پزشکی بث دیکونز(Beth Deaconess) و دانشکده پزشکی هاروارد این مطالعه تحقیقاتی را به عنوان یک تلاش چند نهادی انجام دادند.

چالش احتمالی چه می‌تواند باشد؟
بیرن، استادیار انکولوژی پرتوشناسی و یکی از اعضای مرکز جامع سرطان هولدن در دانشگاه آیووا، می‌گوید: چالش واقعی این است که چگونه یک دوز مؤثر اکسیژن را به روشی ایمن و کنترل‌شده تحویل دهیم.محققان کمیت اجزا را تغییر می‌دهند و آزاد شدن اکسیژن از مواد را کنترل می‌کنند. بیرن بیان می‌کند که قابلیت استفاده از این مواد برای درمان سرطان بسیار بالاست.دکتر بیرن می‌گوید یکی از جنبه‌هایی که او را به وجد می‌آورد، ترکیب اصول زیست‌شناسی سرطان و علم مواد است که چیزی بسیار تأثیرگذار برای درمان سرطان ایجاد کرده است.
اکنون جهان منتظر هنر آشپزی شگفت انگیز دانشمندان است که به درمان موثر بیماری‌های تهدید کننده زندگی با گازهای درمانی کمک کنند.این پژوهش در مجله Advanced Science منتشر شده است.
 
برچسب ها: درمان سرطان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها