به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۱۷ ساعت ۰۸:۵۹
کد مطلب : ۳۸۵۶۲۱

وضعیت جبهه‌های اوکراین دشوار است

وضعیت جبهه‌های اوکراین دشوار است
گروه بین الملل: در ماه‌های آخر سال گذشته نیروهای اوکراینی در بسیاری از مناطق اشغالی متجاوزان روسی را مجبور به عقب‌نشینی کردند و حتی موفق شدند برخی شهرهای استراتژیک را بازپس بگیرند.
تجاوز نظامیان روسی به خاک اوکراین ۲۴ فوریه سال پیش آغاز شد و ارتش روسیه در سال جاری میلادی بر شدت عملیات زمینی و هوایی خود افزوده است.
رئیس جمهور اوکراین در تازه‌ترین پیام ویدئویی روزانه خود  اذعان کرد که وضعیت در خطوط مقدم جبهه‌های نبرد دشوارتر شده است.  ولودیمیر زلنسکی می‌گوید او در ۳۴۶ روز گذشته بارها گفته که وضعیت جبهه‌های نبرد دشوار است و مدام دشوارتر می‌شود.
او افزود اوکراین اکنون دوباره در چنین وضعیتی قرار دارد که در آن اشغالگران به طور فزاینده‌ای نیروهای خود را برای در هم شکستن خط دفاعی نیروهای اوکراینی بسیج می‌کنند.
به گفته زلنسکی در حال حاضر شهرهای " باخموت، وولدار، لیمان و مناطق دیگر" در وضعیت دشواری قرار دارند. ارتش روسیه روز شنبه مدعی شد نیروهای اوکراینی را از بخشی از مناطق خارکیف عقب رانده است.خارکیف از جمله مناطقی است که نیروهای اوکراین در پیشروی‌های خود در پائیز تقریبا به طور کامل از اشغالگران روسی بازپس گرفتند.
در ماه سپتامبر منابع خبری به نقل از مقام‌های نظامی روسی عقب‌نشینی از شهر خارکیف را تائید کردند اما نیروهای اوکراینی موفق نشدند پیشروی به سمت منطقه لوهانسک را ادامه دهند.
معاون وزارت دفاع اوکراین می‌گوید اشغالگران روسی در هفته جاری تمام تلاش خود را کردند تا خطوط دفاعی شهر باخموت را در هم بشکنند و این شهر را محاصره کنند اما به لطف "توان مقاومت سربازان ما" موفق به این کار نشدند.
به رغم این اظهارات، وزارت دفاع بریتانیا  در ارزیابی روزانه خود از تحولات جنگ اوکراین به نقل از کارشناسان نظامی اعلام کرد شهر باخموت به شکل فزاینده‌ای در محاصره نیروهای روسی قرار می‌گیرد.این ارزیابی که بر مبنای داده‌های نهادهای امنیتی و اطلاعاتی وزارت دفاع بریتانیا تنظیم می‌شود حاکی است که دو جاده مهم منتهی به باخموت زیر آتش نیروهای روسی قرار دارد و یک جاده دیگر به کنترل جنگجویان مزدور گروه واگنر درآمده است. گرچه نیروهای اوکراینی راه‌های فرعی دیگری برای پشتیبانی و انتقال مهمات و نیرو به باخموت در اختیار دارند این شهر استان دونتسک مدام منزوی‌تر می‌شود.
اوکراین از ماه‌ها پیش خواستار دریافت تسلیحات سنگین از حامیان غربی، از جمله تانک‌های تهاجمی، توپخانه دور برد و سامانه‌های قدرتمند پدافند هوایی شده تا توان دفاعی خود در برابر ارتش روسیه و شبه‌نظامیان متحد مسکو را تقویت کند.


 
برچسب ها: اوکراین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها