به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۱۷ ساعت ۰۹:۴۴
کد مطلب : ۳۸۵۶۳۶

این استان‌ها از امروز منتظر برف و باران باشند

این استان‌ها از امروز منتظر برف و باران باشند
گروه جامعه: رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش برف و باران و کاهش دما تا ۸ درجه سانتیگراد در غالب نقاط کشور خبر داد.به گزارش ایسنا، صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور  اظهار کرد: دوشنبه (۱۷ بهمن) در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب جنوب، غرب، برخی نقاط استان‌های فارس و بوشهر  استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و سه‌شنبه (۱۸ بهمن) علاوه بر این مناطق در خراسان‌های شمالی، رضوی و جنوبی، کرمان و یزد بارش برف و باران و در استان‌های جنوبی رعد و برق پیش‌بینی می‌شود. 

وی ادامه داد: روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۱۹ و ۲۰ بهمن) گستره بارش‌ها علاوه بر این مناطق، استان‌های ساحلی خزر را نیز در بر می‌گیرد. جمعه (۲۱ بهمن) نیز در استان‌های واقع در نوار شمالی کشور و دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش خواهیم داشت. به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا دوشنبه و سه‌شنبه افزایش نسبی دما در نیمه شمالی کشور و از چهارشنبه تا جمعه کاهش محسوس ۴ تا ۸ درجه‌ای دما در غالب مناطق کشور خواهیم داشت.  
 
ضیاییان در ادامه گفت در سه روز آینده وزش باد در اغلب مناطق کشور قابل ملاحظه است و خلیج فارس در سه روز آینده و دریای خزر چهارشنبه و پنجشنبه مواج خواهند بود. رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۸ بهمن ) نیمه‌ابری تا ابری و در بعضی ساعت‌ها بارش باران و در شب وزش باد با حداقل دمای ۱ و حداکثر دمای ۱۰ درجه سانتیگراد و روز  چهارشنبه ( ۱۹ بهمن ) نیمه‌ابری همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید، اواخر وقت ابری، گاهی بارش پراکنده برف با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا( ۱۷ و ۱۸ بهمن) بندرعباس با دمای ۲۵ و ۲۶ درجه سانتیگراد گرمترین و شهرکرد با دمای ۱۲-  و ۳- درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور هستند. 
برچسب ها: هواشناسی بارندگی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها