به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۱۷ ساعت ۱۰:۴۳
کد مطلب : ۳۸۵۶۵۷

از رشوه برای طلاق تا اعدام برای سفر بی‌خبر

از رشوه برای طلاق تا اعدام برای سفر بی‌خبر
گروه بین الملل: در این گزارش به بخش‌هایی از زندگی مردم کره شمالی پرداخته شده است؛ مردمی که باید برای تعیین وقت طلاق رشوه پرداخت کنند و اگر بی‌خبر به مسافرت بروند، اعدام خواهند شد!
به گزارش ایسنا، پایگاه خبری اینسایدر در گزارشی به چند جنبه از زندگی در کره شمالی پرداخته است: خانواده و دودمان برای مردم کره شمالی مهم است و بسیاری از آن‌ها اقوامی در کره جنوبی دارند که ملاقات‌هایشان به دلیل سخت‌گیری‌های دولت پیونگ‌یانگ با مشکلات زیادی مواجه شده است.
سال‌هاست که ساکنان شبه‌جزیره کره نمی‌توانند با اقوام و خانواده خود در کره شمالی و جنوبی دیدار کنند.
کره جنوبی در ماه سپتامبر پیشنهاد از سرگیری ملاقات خانواده‌هایی را مطرح کرد که از زمان جنگ کره در ۱۹۵۳ از هم جدا افتاده‌اند، اما پیونگ‌یانگ مخالفت کرد. در ۲۰۱۹ هم گفتگو‌های هسته‌ای و – و بعد‌ها همه‌گیری کرونا - برنامه برقراری رفت‌وآمد میان این دو همسایه را به حالت تعلیق درآورد.
با این حال، مردم کره شمالی با همسایه‌های محلی خود در خاک این کشور به سنت‌های دیرینه می‌پردازند. یکی از این سنت‌ها پخت کیمچی است که با ترشی سبزیجات طبخ شده و در کنار بیشتر غذا‌ها سرو می‌شود. سال گذشته میلادی رادیو آسیای آزاد گزارش داد که کاهش برداشت محصول باعث شده تا بسیاری از خانواده‌ها نتوانند به کیمجانگ (مراسم کیمچی‌پزان) بپردازند.
نظام تحصیلی این کشور در دوره کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی به ۱۲ سال گسترش پیدا کرده و بر مباحث علم، فناوری، مهندسی، و ریاضیات متمرکز شده است.
باغ وحش پیونگ‌یانگ چند دهه است که میزبان بازدیدکنندگان است. در سال ۲۰۱۶ یکی از محبوب‌ترین غرفه‌های این باغ‌وحش غرفه سگ‌ها بود که نژاد‌های مختلفی از این گونه جانوری را به نمایش گذاشته بود.
در همه‌گیری کرونا، فشار‌های مالی باعث شد تا نرخ طلاق در کره شمالی افزایش یابد. مطالعات نشان می‌دهد که طلاق در فرهنگ کره شمالی امری نکوهش شده است و مردم این کشور برای تعیین وقت دادگاه طلاق، رشوه می‌دهند! مردم کره شمالی در نظام طبقاتی «سونگبان» به سه دسته اصلی اجتماعی «وفادار»، «متزلزل» و «متخاصم» تقسیم می‌شوند. حقوق جنسی، جنسیتی و انسانی زنان و گروه‌های حاشیه‌ای در این کشور به صورت متداول نقض می‌شود.
جمعیت ۲۵ میلیونی کره شمالی از همان ابتدای کودکی فرا می‌گیرند که باید رهبران خود مانند کیم جونگ اون را خدای خود دانسته و ستایش کنند. بسیاری از شهروندان این کشور او را در ملأ عام ستایش می‌کنند،، اما از آنجا که دگراندیشان با تهدید مرگ یا اردوگاه کار اجباری مواجه هستند، مشخص نیست که ارادت مردم این کشور به رهبرشان تا چه حد قلبی است.
بزرگداشت قدرت نظامی کره شمالی هم یکی دیگر از فعالیت‌های رایج در این کشور است. مردم کره شمالی هر سال تاسیس «ارتش خلق کره» را جشن می‌گیرند. جشن امسال در هشتم فوریه (۱۹ بهمن) برگزار خواهد شد و این احتمال وجود دارد که کیم جونگ اون یک کلاهک هسته‌ای تاکتیکی را آزمایش کند. پروپاگاندا یا تبلیغات سیاسی ابزار قدرتمند این کشور در ترویج ایده‌های ملی‌گرایانه است. کره شمالی در مرز با همسایه جنوبی خود یک روستای باصفا و آرام ایجاد کرده تا مردم کره جنوبی را به ترک وطن وادار کند. کره شمالی از این روستا با نام «دهکده صلح» یاد می‌کند و مردم کره جنوبی آن را «دهکده پروپاگاندا» می‌نامند.
کیم جونگ اون در دشواری‌ها به تبلیغات سیاسی متوسل می‌شود.او برای تحقق چشم‌انداز مستقل و قدرت نظامی که برای کره شمالی متصور است به «کنگره حزب کارگر» نیاز دارد. در مارس ۲۰۲۲ کیم دستور آغاز یک کارزار تبلیغات سیاسی تازه را صادر کرد که هدف آن افزایش روحیه ملی در خلال دشواری‌های اقتصادی بود.
سفر به خارج از کره شمالی یا در داخل این کشور بدون دریافت مجوز‌های لازم جرم بزرگی تلقی می‌شود. بسیاری از مردم این کشور که به کره جنوبی گریخته‌اند، خطر بزرگی را به جان خریده‌اند، زیرا مجازات ترک کره شمالی بدون دریافت مجوز‌های لازم، اعدام است!

 
برچسب ها: کره شمالی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها