کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

۲۰۲۳، سال صعودهای متوالی به جام جهانی

17 بهمن 1401 ساعت 11:43


گروه ورزشی:سال ۲۰۲۳ می تواند برای فوتبال ایران سال صعود های متوالی به جام جهانی باشد.به گزارش ورزش سه، روز گذشته تیم ملی نوجوانان در تورنمنت دوستانه بلاروس تیم زیر ۱۶ سال میزبان را با ۴ گل شکست داد و نشان داد از هر حیث برای حضور در مسابقات جام ملت های آسیا و انتخابی جام جهانی آماده است. پیش از اینکه شاگردان حسین  عبدی در این بازی ها حاضر شوند، تیم ملی جوانان با رهبری صمد مرفاوی راهی تاشکند خواهد شد تا با حضور در مسابقات جام ملت های آسیا سهمیه حضور در جام جهانی زیر ۲۰ سال را به دست بیاورد.
 

مسابقات جام ملت های نوجوانان و جوانان آسیا با حضور ۱۶ تیم برگزار می شود و چهار تیمی که به مرحله نیمه نهایی بازی ها راه پیدا می کنند، جواز حضور در مسابقات جام جهانی را به دست خواهند آورد. رقابت های جوانان در اسفند ماه و رقابت های نوجوانان در اردیبهشت ماه برگزار می شود.

تیم ملی فوتبال ساحلی ایران هم اسفند ماه در مسابقات جام ملت های آسیا شرکت می کند و در صورتی که در جمع سه تیم قرار بگیرد، جواز حضور در مسابقات جام جهانی را به دست خواهد آورد. با این حساب سال 2023 می تواند با صعود سه تیم از فوتبال ایران به جام جهانی همراه باشد و سال 2023 را می توان سال صعود های متوالی به جام جهانی نامید. پیش تر یک بار این اتفاق در سال 2017 برای فوتبال ایران رخ داد و 5 تیم نوجوانان – جوانان – تیم ملی – تیم ملی فوتسال و تیم ملی فوتبال ساحلی به جام  جهانی صعود کردند.


کد مطلب: 385686

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/385686/۲۰۲۳-سال-صعودهای-متوالی-جام-جهانی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir