به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۱۷ ساعت ۱۲:۴۳
کد مطلب : ۳۸۵۷۰۵

رقابت کامرون با خودش؛رکورد تایتانیک شکسته شد

رقابت کامرون با خودش؛رکورد تایتانیک شکسته شد
گروه فرهنگی:فیلم «آواتار: راه آب» ساخته «جیمز کامرون» با پشت سر گذاشتن «تایتانیک»، به عنوان سومین فیلم پرفروش تاریخ سینما در گیشه بین‌المللی شناخته شد.به گزارش ایسنا، این دنباله علمی تخیلی اکنون ۱.۵۳۸ میلیون دلار در گیشه بین‌المللی (خارج از آمریکای شمالی) به دست آورده است و از نظر فروش بلیت‌های بین‌المللی تنها پس از فیلم پرفروش دیگر جیمز کامرون، «آواتار» (۲.۱ میلیارد دلار) و «انتقام جویان: پایان بازی» (۱.۹ میلیارد دلار) قرار دارد.
 
فیلم پرهزینه «آواتار: راه آب» تاکنون ۶۳۶ میلیون دلار در آمریکا فروخته و با احتساب بیش از ۱.۵ میلیارد دلاری که از محل گیشه بین‌الملل بدست آورده، مجموع فروش جهانی خود را به ۲.۱۷۴ میلیارد دلار در سراسر جهان رسانده است و پس از «آواتار» (۲.۹۲ میلیارد دلار)، «انتقام‌جویان: پایان بازی» (۲.۷ میلیارد دلار) و «تایتانیک» (۲.۱۹ میلیارد دلار) چهارمین فیلم پرفروش تاریخ است و احتمالا در یک هفته آینده از آمار جهانی «تایتانیک» نیز عبور خواهد کرد.
در گیشه بین‌المللی، بازارهای برتر فیلم جدید «آواتار» عبارتند از چین با ۲۴۰.۶ میلیون دلار، فرانسه با ۱۴۱.۵ میلیون دلار، آلمان با ۱۳۰.۷ میلیون دلار و کره با ۱۰۵.۵ میلیون دلار و در داخل آمریکا نیز «آواتار: راه آب» دهمین اکران بزرگ تمام اداور پس از «دنیای ژوراسیکـ (در رتبه نهم با ۶۵۳ میلیون دلار)، «تایتانیک» (در رتبه هشتم با ۶۵۹ میلیون دلار) و «انتقام‌جویان: جنگ بی‌نهایت» (در رتبه هفتم با ۶۷۸ میلیون دلار) محسوب می‌شود.

«جیمز کامرون» طی ۲۵ سال گذشته دو فیلم «تایتانیک» و پس از آن «آوتار» را به صدر فهرست پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما رسانده است. «آوتار: راه آب» یکی از پرهزینه‌ترین فیلم‌های ساخته شده تمام ادوار است و خود کامرون پیش از این عنوان کرده بود برای این که این فیلم را یک موفقیت تجاری توصیف کنیم باید حداقل دو میلیارد دلار در گیشه بفروشد و هم‌اکنون در فاصله اندک تا رسیدن به فروش دو میلیارد دلاری قرار دارد.

در «آواتار: راه آب» بازیگرانی چون «سم ورتینگتون»، «زویی سالدانا»، «کیت وینسلت» و «سیگورنی ویور» ایفای نقش می‌کنند و به داستان بیش از یک دهه پیش از قسمت اول این فیلم می‌پردازد.فیلمبرداری «آواتار: راه آب» در سال ۲۰۱۷ و همزمان با سومین فیلم از این مجموعه که قرار است در سال ۲۰۲۴ اکران شود، آغاز شد. او همچنین در حال کار بر روی فیلم چهارم و پنجم است که به ترتیب برای اکران در سال ۲۰۲۶ و ۲۰۲۸ برنامه‌ریزی شده است.
برچسب ها: جیمز کامرون
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها