به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۱۷ ساعت ۱۲:۵۷
کد مطلب : ۳۸۵۷۱۴

قیمت نفت در بازارهای جهانی افزایش یافت

قیمت نفت در بازارهای جهانی افزایش یافت
گروه اقتصادی:قیمت نفت پس از کاهش ۸ درصدی هفته گذشته، افزایش یافت و نگرانی‌ها از وضعیت اقتصادهای بزرگ بیش از بهبود تقاضای سوخت در چین بود.بهای معاملات آتی نفت برنت با ۱۶ سنت یا ۰.۲ درصد افزایش به ۸۰.۱۰ دلار در هر بشکه در ساعت ۳:۵۲ صبح به وقت تهران رسید، در حالی که نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۵ سنت و ۰.۲ درصد افزایش، به ۷۳.۵۴ دلار در هر بشکه رسید.

جمعه گذشته، پس از آن که داده‌های مشاغل ایالات متحده نگرانی‌هایی را در مورد ادامه افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو افزایش داد و این به نوبه خود باعث افزایش دلار شد، وست تگزاس اینترمدیت و برنت ۳ درصد کاهش یافتند.در حالی که هفته گذشته ترس از رکود بر بازار حاکم بود، فاتح بیرول، مدیر اجرایی آژانس بین‌المللی انرژی، روز یکشنبه تاکید کرد که بهبود تقاضای چین همچنان یک محرک کلیدی برای قیمت نفت است.

آژانس بین المللی انرژی انتظار دارد نیمی از رشد تقاضای جهانی نفت در سال جاری از چین حاصل شود. بسته به اینکه این بهبود چقدر قوی است، ممکن است اوپک پلاس مجبور شوند تصمیم خود را برای کاهش ۲ میلیون بشکه‌ای تولید تا سال ۲۰۲۳ ارزیابی مجدد نمایند. با این وجود، ادامه محدودیت عرضه اوپک در عرضه باید بازار را محدود نگه دارد.
برچسب ها: قیمت نفت
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها