کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بهشتی برای تابستان با سفر به ماسوله

17 بهمن 1401 ساعت 13:45

گروه گردشگری: اگر می‌خواهید از گرمای تابستان‌ها فرار کنید یا هوای مطلبوع بهار را تجربه کنید ماسوله یکی از آن مقاصد درجه یک و جذاب برای یک سفر کوتاه اما دلپذیر است.


 بیشتر افرادی که می‌خواهند به شهرهای شمالی بروند فصل تابستان را برای سفر خود انتخاب می‌کنند. بنابراین شما باید بدانید که سفر به ماسوله در تابستان، بهترین انتخاب می‌باشد. شما می‌توانید در تابستان از آب و هوای بکر و طبیعت ماسوله لذت ببرید. ماسوله یکی از شهرهای پلکانی می‌باشد که شهرت زیادی دارد. بسیاری از افراد از این شهر در فصل بهار و تابستان بازدید می‌نمایند. در واقع باید بدانید که در فصل زمستان و پاییز این شهر بارندگی زیادی دارد و به همین دلیل شما شاید در این فصل‌ها نتوانید از آب و هوای ماسوله لذت ببرید. درجه هوا در فصل تابستان ۱۳ الی ۲۳ درجه سانتی گراد است. البته در برخی از مواقع درجه هوا به ۱۹ الی ۳۶ درجه می‌رسد. بیشتر تورهای گردشگری که به ماسوله می‌روند فصل تابستان را برای رفتن به این شهر انتخاب می‌کنند.

بهترین مسیر دسترسی به ماسوله
شما برای سفر به شهر ماسوله باید به خوبی موقعیت جغرافیایی و مسیر دسترسی به این شهر را بشناسید. ماسوله از قسمت غربی با شهر خلخال همسایه است. تنها ۶۵ کیلومتر با رشت فاصله دارد. ماسوله از قسمت شمال با ماسال همسایه است و از قسمت جنوب با طارم همسایه می‌باشد. برای اینکه به شهر ماسوله بروید باید ابتدا وارد شهر فومن شوید. از شهر فومن تا ماسوله تنها ۳۰ کیلومتر باید مسافت طی کنید. اگر نمی خواهید با ماشین خودتان به این شهر بروید، بهتر است که از تاکسی‌ها و اتوبوس‌های فومن استفاده کنید. به طور کلی باید بدانید که ماسوله را می‌توانید به عنوان یک شهر زیبا و خاص در فصل تابستان مورد بازدید قرار دهید تا خاطره ای خوش برای خودتان و خانواده تان رقم بزنید.

چرا افراد سفر به ماسوله در تابستان را انتخاب می‌کنند ؟
برخی از افراد شاید بر این باور باشند که در تابستان هوا به شدت گرم است و به همین دلیل سفر به ماسوله در تابستان را انتخاب نکنند. با اینکه درجه هوا در برخی از روزها بالا می‌باشد، ولی باید بدانید شدت گرما در این شهر چندان زیاد نیست. از آنجایی که این شهر در جنگل و کوه قرار گرفته است، آب و هوای بسیار عالی دارد. به همین دلیل شما در تابستان گرمای زیادی را احساس نمی کنید. این شهر از آنجایی که فاصله زیادی با دریا دارد شرجی نمی باشد. همین مسئله موجب شده که بسیاری از افراد در فصل تابستان و ماه مرداد با خیال راحت به این شهر بروند. در فصل تابستان برخی از شهرهای شمالی شدت شرجی بودن شان بسیار زیاد است. به همین دلیل شاید برخی از افراد بر این تصور باشند و نخواهند در فصل تابستان به ماسوله بروند.
البته اگر دنبال مقدی متفاوت هستید آب و هوای ماسال در تابستان نیز فوق العاده است و فاصله آن تا ماسوله هم یک ساعت بیشتر نیست.



زمانی که به ماسوله می‌رویم از کجا دیدن کنیم ؟
برای سفر به شهر ماسوله باید به خوبی در مورد مکان‌های دیدنی این شهر اطلاعات بیشتری کسب کنید. در این صورت می‌توانید بهترین مکان‌های دیدنی این شهر را برای بازدید انتخاب کنید. موزه تاریخ طبیعی ماسوله یکی از بهترین مکان‌های دیدنی این شهر می‌باشد. حیوانات خشک شده ای را در این موزه قرار داده اند. بنابراین اگر شما به حیوانات خشک شده علاقه زیادی دارید می‌توانید از این موزه بازدید کنید. موزه میراث فرهنگی در این شهر قرار گرفته که آداب و رسوم قدیم مردم ماسوله را در این موزه می‌توانید از نزدیک مورد بازدید قرار دهید. این موزه در یک خانه تاریخی است که مربوط به دوران پهلوی می‌باشد.

پیشنهاد: با توجه به فاصله فاصله آستانه اشرفیه تا ماسوله پیشنهاد ما این است که اگر حوصله داشتید سری هم به آستانه اشرفیه بزنید.
بازار ۴ طبقه را به عنوان یکی دیگر از مکان‌های گردشگری ماسوله می‌دانند که زمان سفر به شهر ماسوله می‌توانید از این مکان بازدید کنید. از آنجایی که این شهر یکی از شهرهای پلکانی شمالی است شما نمی توانید یک بازار معمولی را در این شهر مشاهده نمایید. بازار این شهر در ۴ سطح جداگانه قرار گرفته که شما می‌توانید در هر یک از طبقات وسیله‌های زیادی را برای خرید مشاهده کنید. ییلاقات زیادی در ماسوله قرار گرفته که می‌توانید به ییلاقات بروید و از آب و هوا و طبیعت آنها لذت ببرید. قله شاه معلم را هم به عنوان یکی دیگر از مکان‌های گردشگری ماسوله می‌شناسند.


شهر ماسوله

سفر به ماسوله در تابستان و اقامتگاه‌های این شهر
اگر می‌خواهید سفر به ماسوله در تابستان برایتان لذت بخش تر باشد، بهتر است که برای اقامت در این شهر اقدام کنید. شما می‌توانید اقامتگاه‌های زیادی را در این شهر مشاهده کنید که هر یک از آنها ویژگی‌های متنوعی دارند. بر اساس تعداد نفرات تان بهتر است که اقامتگاه مناسبی را رزرو نمایید. بسیاری از افرادی که با تورهای گردشگری به ماسوله می‌روند اقامتگاه‌های محلی را برای اسکان انتخاب می‌کنند. با یک شب اقامت در این شهر، بدون شک خاطره ای فراموش نشدنی برای خودتان رقم می‌زنید. اگر می‌خواهید در این شهر اقامت داشته باشید باید برنامه ریزی کنید و وسیله‌های مورد نیازتان را همراهتان بیاورید. قیمت هر یک از اقامتگاه‌ها را باید بررسی نمایید. البته باید بدانید که بیشتر وسیله‌های مورد نیازتان را می‌توانید از مغازه‌های شهر ماسوله خریداری کنید.


کد مطلب: 385734

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/385734/بهشتی-تابستان-سفر-ماسوله

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir