به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۱۸ ساعت ۰۹:۴۳
کد مطلب : ۳۸۵۸۳۶

فشاربه امارات برای مقابله با دور زدن تحریم‌ها

فشاربه امارات برای مقابله با دور زدن تحریم‌ها
گروه بین الملل: وزارت خارجه آمریکا در پی سفر مقام وزارت خزانه داری این کشور به امارت برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌ها علیه ایران اعلام کرد آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا با شیخ محمد بن زاید آل نهیان رئیس امارات متحده عربی گفت وگو کرد.
ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا  اعلام کرد: وزیر امور خارجه آمریکا بر همکاری قوی آمریکا و امارات تاکید کرد و راه های گسترش و تعمیق همکاری های دو کشور از جمله تعهد مشترک به صلح در یمن را بررسی کرد. به گفته وی، دو طرف در مورد تحولات منطقه‌ای اخیر، از جمله نیاز اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها به اقدامات فوری برای جلوگیری از تشدید بیشتر خشونت‌ها و بازگرداندن آرامش گفتگو کردند.
بر اساس این گزارش، بلینکن از میزبانی امارات از نشست گروه های کاری مجمع نقف در ابوظبی در تاریخ ۹ تا ۱۰ ژانویه و همچنین همکاری و رهبری این کشور پیش از اجلاس اقلیمی کاپ ۲۸ قدردانی کرد.
وزارت خزانه‌داری آمریکا عصر پنجشنبه به وقت محلی اعلام کرد برایان ای.نلسون معاون وزیر خزانه‌ داری از ۳۰ ژانویه تا ۱ فوریه ۲۰۲۳ به امارات متحده عربی سفر کرده است.
در بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا ادعا شده است: هدف از این سفر ادامه هماهنگی‌ ها درباره مسائل مالی غیرقانونی و سایر مسائل منطقه‌ای بوده است.
در بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا آمده است: معاون وزیر خزانه‌داری همچنین بر تمرکز این وزارتخانه برای ریشه کن ‌کردن راههای فرار از تحریمهای آمریکا به ویژه تحریمها علیه روسیه و ایران و تعهدش برای انجام اقدامات اضافی علیه طرف‌هایی که از این تحریم‌ها فرار می‌کنند یا فرار از آنها را تسهیل می‌کنند، تاکید کرد.
بر اساس اعلام وزارت خزانه داری آمریکا، برایان نلسون با مقامات ارشد دولتی و سازمان‌های امارات از جمله وزیر امور خارجه، رئیس بانک مرکزی و وزیر دادگستری این کشور دیدار و گفتگو کرده است.
پیش از این یک خبرگزاری غربی به نقل از یکی از سخنگویان وزارت خزانه داری آمریکا عنوان کرده بود که «برایان نلسون» معاون وزیر در امور تروریسم و ‌اطلاعات مالی، از ۲۹ ژانویه تا ۳ فوریه (۹ تا ۱۴ بهمن) به عمان، امارات متحده عربی و ترکیه سفر کرده و با مقام های دولتی، شرکت‌ها و موسسات مالی دیدار خواهد کرد تا تاکید کند که واشنگتن به شدت اعمال تحریمهایش را ادامه خواهد داد.
نلسون در این تور ۶ روزه درباره تلاش‌های وزارت خزانه ‌داری برای مقابله با تلاش‌های روسیه برای دور زدن تحریم‌ها و محدودیت های صادراتی اعمال شده ناشی از جنگ این کشور علیه اوکراین، فعالیت "بی‌ ثبات‌ کننده" ایران در منطقه، مخاطرات ناشی از فعالیت های مالی غیرقانونی و سرمایه‌گذاری خارجی گفت و گو خواهد کرد.
پس از هشدارهای سال ۲۰۲۲ مقام های وزارتخانه های خزانه داری و وزارت بازرگانی و در حالی که واشنگتن فشار بر آنکارا را برای اطمینان از اجرای محدودیت های آمریکا علیه روسیه افزایش داده است، این سفر جدیدترین سفر یک مقام ارشد وزارت خزانه داری به ترکیه با دستور کار تحریم ها به شمار می رود.
 
 
 
برچسب ها: آمریکا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها