کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

چطور سرم موی مناسب خود را انتخاب کنیم؟

18 بهمن 1401 ساعت 12:24

گروه سلامت و زیبایی: این روزها محصولات مراقبتی مو متنوع و متعددی را می‌بینیم که هریک ویژگی‌ها و کاربردهای خاص خود را دارد. سرم مو یکی از پر کاربردترین محصولات مراقبتی مو است که شما می‌توانید آن را برای انواع موها از موهای چرب و دکلره شده تا خشک و وز به کار ببرید. سرم‌ها زندگی را به موهای شما بازگردانده و آن‌ها را خوش حالت تر و زیباتر خواهند کرد. با ما همراه شوید تا کمی بیشتر با این محصول مراقبتی مو آشنا شویم.


سرم مو چیست؟
همان طور که در مقاله سرم مو چیست مژیتو به طور کامل بیان شده است، این محصول از ماده ای به نام سیلیکون ساخته شده که ماده ای ضروری برای بدن است. سیلیکون روی فولیکول‌های مو تاثیر گذاشته و باعث درمان آسیب دیدگی، خشکی و یا موخوره می‌شود. همچنین این محصول تاثیر قابل توجهی بر درخشندگی موها خواهد گذاشت. این محصول مراقبتی یک لایه محافظ بر سطح موها ایجاد کرده که از آن در برابر خشکی، آلودگی هوا و موارد دیگر محافظت می‌کند. سرم مو تنها مخصوص موهای خشک و یا آسیب دیده نیست و شما می‌توانید با هر جنس مو از سرم مخصوص موهای خود استفاده کنید.

بهترین سرم برای موهای دکلره شده
همان طور که در بالا نیز به آن اشاره شد، سرم مو می‌تواند برای انواع مختلف مو به کار برده شود. یکی از پرکاربردترین انواع سرم مو، مخصوص موهای دکلره شده و آسیب دیده است. همان طور که می‌دانید دکلره کردن مو می‌تواند تاثیر زیادی بر سلامت موها داشته و باعث خشک شدن و وز شدن هرچه بیشتر آن‌ها شود. در این حالت هیچ چیز مانند یک سرم موی مناسب نمی تواند شادابی و سلامتی را به موهای شما بازگرداند.
سرم مو می‌تواند تا حد زیادی گره‌هایی که در اثر خشکی در موهای شما ایجاد شده اند، را باز کرده و از ایجاد گره جلوگیری کند. همچنین به موهای وز شده کمک می‌کند تا حد زیادی صاف شده و زیباتر دیده شوند. سرم به موها کمک می‌کند که بتوانند مواد مغذی مورد نیاز خود را جذب و ساختار خود را ترمیم کنند.

سرم مو برای موخوره
موخوره یکی از مشکلات رایج در بسیاری از خانم‌ها است؛ به خصوص کسانی که موهای بلند دارند. این مشکل به تدریج باعث از بین رفتن سلامت موها از پایین ترین قسمت آن شده و به تدریج به قسمت‌های بالاتر نیز نفوذ می‌کند. استفاده از سرم مو مناسب می‌تواند بدون نیاز به موخوره گیری و کوتاه کردن موها، مشکل شما را تا حد زیادی برطرف کند. در این حالت بهتر است به سراغ سرم موهایی بروید که دارای روغن‌های ترمیم کننده مو بوده و خاصیت آب رسانی آن‌ها بالا است. قابل ذکر است که وجود روغن در موها باعث سنگین شدن و چرب شدن آن‌ها نخواهد شد، بلکه به شما کمک می‌کند بدون آن که احساس سنگینی روی موهای خود داشته باشید، مشکلات اصلی آن‌ها را درمان کنید.

انواع سرم مو چیست؟

همان طور که در بالا نیز اشاره شد، سرم مو انواع مختلفی داشته و شما باید متناسب با موهای خود این محصول مراقبتی را انتخاب کنید. نوع موی شما هر چیزی که باشد و یا با هر مشکلی که سروکار داشته باشید، می‌توانید سرم مو مناسب خود پیدا کنید. از جمله انواع سرم مو می‌توان به نمونه‌های مخصوص موهای چرب، مخصوص موهای دکلره شده و آسیب دیده، مخصوص موهای رنگ شده، مخصوص موهای خشک و ... اشاره کرد.

نکات مهم در خرید سرم مو
خرید سرم مو شاید یک خرید ساده به نظر برسد اما برای آن که بتوانید یک انتخاب مناسب و ایده آل برای موهای خود داشته باشید، بهتر است به نکات و مواردی توجه داشته باشید:

نوع موها
هنگام خرید سرم مو یا هر محصول مراقبتی دیگر برای پوست و موی خود، قبل از هر چیز به جنس موها و پوست خود توجه کنید. اگر شما بهترین سرم مو مخصوص موهای چرب را تهیه کنید اما جنس موهای شما خشک باشد، به شما هیچ کمکی نخواهد کرد. از این رو اولین فاکتور توجه به جنس موهایتان است.

نوع مشکل و آسیب دیدگی مو
هر یک از انواع سرم مو برای موارد مراقبتی خاصی تهیه شده و در فرمول هر کدام متناسب با نیاز موها، مواد مغذی و ویتامینه مختلف وجود دارد. هنگام خرید سرم مو به این نکته توجه داشته باشید که موهای شما آسیب دیده است؟ موخوره دارد؟ دچار ریزش شده و یا هر مشکل دیگری دارد؟ با انتخاب سرم موی مناسب می‌توانید مشکل موهای خود را تا حد زیادی از بین ببرید.

برند و کیفیت سرم مو
اگر یک سرم مو بی کیفیت انتخاب کنید، به دلیل داشتن مواد شیمیایی نامناسب، موهای شما نه تنها درمان نشده، بلکه احتمالا مشکلات آن چند برابر نیز خواهد شد. از این رو حتما سرم مویی را انتخاب کنید که از یک برند معتبر و با کیفیت باشد.

فروشگاه
نمی توان منکر این شد که در حال حاضر، بازار پر از محصولات فیک و تقلبی است. تشخیص این محصولات از محصولات اورجینال شاید برای شما کمی سخت باشد. از این رو برای آن که خیالتان بابت اصل بودن محصول خریداری شده آسوده باشد، حتما از یک فروشگاه معتبر خرید خود را انجام دهید.

بهترین سرم مو برای رشد موها

یکی از دلایل ریزش مو، ناسالم بودن ساقه آن است. موهایی که به خوبی تقویت نشده باشند، ضعیف شده و ممکن است به راحتی تکه تکه و یا خرد شوند. از این رو با وجود آن که شما سرم مو را برای ریشه موهای خود و کف سر استفاده نمی کنید، با تقویت ساقه مو و تارهای آن از ریزش موها نیز جلوگیری می‌شود. جلوگیری از ریزش موها باعث افزایش رشد آن‌ها شده و شما بعد از مدتی استفاده از سرم مو نه تنها متوجه زیبایی موهای خود می‌شوید، بلکه موهای پرپشت تر و بلندتر نیز خواهید داشت.

سرم مو برای موهای چرب
همان طور که می‌دانید، برخی از افراد به صورت ژنتیکی کف سرشان چرب است. این چربی به ساقه مو نیز نفوذ کرده و باعث می‌شود که تارهای مو حالتی چرب پیدا کرده، به یکدیگر بچسبند و زیبایی خود را از دست بدهند. یک محصول مراقبتی و درمانی مناسب برای موهای چرب، سرم مخصوص این موها است. این محصول، یک لایه محافظتی روی تارهای مو ایجاد کرده و از چرب شدن زود هنگام آن جلوگیری می‌کند. همچنین استفاده از آن می‌تواند درخشندگی و خوش حالت بودن را نیز به موهای شما هدیه کند.

خرید سرم مو از فروشگاه موژیتو
مژیتو (https://magieto.com/) یکی از فروشگاه‌های آنلاین است که به طور تخصصی در زمینه فروش محصولات آرایشی بهداشتی فعالیت می‌کند. در این فروشگاه می‌توانید محصولات مراقبتی و زیبایی پوست و مو را از برندهای مختلف ایرانی با کیفیت بالا و قیمتی مناسب تهیه کرده و خیالتان بابت اصل بودن محصولات آسوده باشد. زیبایی و سلامتی حق شما است و می‌توانید آن را با مژیتو تجربه کنید.
 


کد مطلب: 385857

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/385857/چطور-سرم-موی-مناسب-خود-انتخاب-کنیم

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir