کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تغییر دکوراسیون اتاق برای عید نوروز 1402

18 بهمن 1401 ساعت 12:38

گروه کسب و کار: اگر در پی تغییر دکوراسیون اتاق خود برای عید نوروز هستید، ولی نمی‌دانید که چگونه با صرف هزینه‌های کمتر از عهده این کار برآیید، ما به شما کمک خواهیم‌کرد.


اگر در پی تغییر دکوراسیون اتاق خود برای عید نوروز هستید، ولی نمی‌دانید که چگونه با صرف هزینه‌های کمتر از عهده این کار برآیید، ما به شما کمک خواهیم‌کرد. در این مقاله قصد داریم شما را با راهکارهای بسیار ساده و کاربردی برای تغییر اتاق خواب آشنا کنیم که در تعطیلات عید نوروز تغییرات اساسی در روحیه شما ایجاد شود. 
بسیاری از افراد خیال می‌کنند با هزینه‌های کم قادر به ایجاد تغییر در فضای اتاق خواب خود نیستند. باید بگوییم با انجام راهکارهای ذکر شده در این مقاله و ایجاد تغییرات جزئی در دکوراسیون، بهترین گزینه برای ایجاد فضایی آرامش‌بخش و در عین حال جذاب در اتاق است‌. بنابراین اگر در این خصوص کنجکاو هستید تا ادامه این مقاله همراه ما باشید.

راهکارهای کم‌هزینه و ساده برای تغییر دکوراسیون اتاق
برای ایجاد تنوع در اتاق خواب، باید به فکر تغییر دکوراسیون آن باشید. از آنجایی که ممکن‌است زمان زیادی را در اتاق خود سپری کنید، یکنواختی این محیط موجب کسالت شما خواهدشد. به همین دلیل برای افزایش نشاط و جلوگیری از ایجاد حس کسالت، باید دست به کار شوید. در ادامه به شما می‌گوییم که با انجام چه اقداماتی قادر به تغییر اتاق خواب و ایجاد فضایی جدید هستید.

استفاده از پارکت لمینت
پارکت‌ لمینت ها نوعی کفپوش مدرن هستند که از چند لایه چوب فشرده مصنوعی تشکیل شده‌اند. این عناصر دکوراسیون داخلی دوام و ماندگاری بالایی در برابر رطوبت، سرما، گرما، خش و ضربه دارند و به راحتی شسته می‌شوند.
روکش‌های پی‌وی‌سی به‌کار برده‌شده روی کفپوش‌های لمینت دارای طرح و رنگ متنوعی هستند و به راحتی با انواع لوازم داخل اتاق مانند: کمد، میز پای تخت، تخت و غیره ست می‌شوند. اگر در پی تغییر دکوراسیون اتاق خواب خود هستید، کفپوش‌های لمینت با قیمت مقرون به صرفه در بازار به فروش می‌رسند و به راحتی روی  دیوار اتاق قابل نصب هستند.

استفاده از پارکت لمینت در تغییر دکوراسیون اتاق

تعویض تخت خواب یا تغییر مکان قرارگیری آن
یکی از مهمترین لوازم داخل اتاق، تخت خواب است. تخت‌های قدیمی بدون شک فضای اتاق را دلگیر نشان می‌دهند و موجب کاهش روحیه شما می‌شوند. بنابراین اگر بودجه کافی در اختیار دارید، مدل تخت‌ خواب خود را تغییر دهید. امروزه به دلیل کمبود فضا مدل های جدید و تاشو تخت خواب تولید شده‌است که برای فضاهای کوچک کاربرد گسترده‌ای دارد. 
اگر توانایی خرید یک تخت خواب جدید را ندارید، بهترین گزینه برای تغییر دکوراسیون اتاق، تغییر مکان تخت است. در این صورت فضای شما متنوع‌تر و بزرگ‌تر از قبل دیده خواهدشد. همچنین با تعویض روتختی با رنگ مناسب، روحیه شما نیز افزایش پیدا می‌کند. بنابراین این تغییرات جزئی را نادیده نگیرید.

تغییر در نوع نورپردازی
بدون شک نور از جمله مهمترین عنصر دکوراسیون داخلی است که در جلوه اتاق خواب نقش مهمی دارد. نورپردازی‌های جدید به صورت غیرمستقیم روی دیوارها و کناره‌های سقف اجرا می‌شوند. نورهای مخفی و تاکیدی علاوه بر ایجاد تنوع در اتاق مانند نورهای شدید چشم را خسته نمی‌کنند. 
لوسترهای مدرن و فانتزی نیز در تغییر دکور اتاق خواب بسیار مناسب هستند و علاوه‌بر تامین روشنایی در جذابیت محیط نقش بسزایی دارند. برای صرف هزینه‌های کمتر لوسترهای دکوراتیو نیز گزینه ایده‌آلی به‌شمار می‌روند. 
 در این صورت نمای اتاق با کمترین هزینه تغییر پیدا خواهدکرد. انواع ریسه‌های ال‌ای‌دی نیز با قیمت‌های بسیار پایین در بازار به فروش می‌رسند و یکی از ایده‌های بسیار کاربردی و خلاقانه برای تغییر در محیط اتاق محسوب می‌شوند.

نورپردازی در تغییر دکوراسیون اتاق

تعویض پرده‌های قدیمی
پرده‌ها نیز جز جدایی‌ناپذیر عناصر داخلی اتاق هستند که با طرح، رنگ و مدل‌های متنوع تولید می‌شوند. پارچه‌ پرده اتاق خواب تنوع بسیاری دارد و هر فردی باید براساس سلیقه خود پرده مناسبی را انتخاب کند. 
پرده‌های حریر و کتان با طرح‌های ساده و همرنگ روتختی جذابیت فضای اتاق را بیشتر نشان می‌دهند و برای تغییر دکوراسیون اتاق مناسب‌تر هستند. همچنین از ایجاد حس سردرگمی در اتاق خواب نیز جلوگیری می کنند. زیرا رنگ آنها با رنگ سایر تجهیزات داخل اتاق خواب یکی است و هارمونی فضا بدین طریق بیشتر حس خواهدشد. البته اگر هزینه کافی برای خرید پرده جدید را ندارید، تغییرات لازم را در مدل همان پرده‌های قدیمی با روبان‌ها یا گیره‌های رنگی ایجاد کنید.

رنگ‌آمیزی دیواری‌های اتاق خواب 
رنگ دیوار در تغییر دکوراسیون نقش مهمی دارد. رنگ‌های ملایم بهترین گزینه برای دیوارهای اتاق هستند. زیرا این فضا را به مکانی آرامش‌بخش و به دور از شلوغی تبدیل می‌کنند.
از آنجایی که اتاق خواب محلی برای استراحت و انجام کارهای روزمره است، هر چقدر رنگ دیوارها ملایم‌تر و روشن‌تر باشد، در روحیه شما تاثیر بسزایی خواهدگذاشت.
برای تغییر اتاق خواب از طریق رنگ دیوارها بهتر است از یک تونالیته متناسب با رنگ سایر لوازم داخل آن استفاده کرد. در این صورت فضای اتاق یکپارچه و بزرگ‌تر دیده خواهد. در صورتی که به رنگ‌های تیره تمایل دارید، تنها یک دیوار را به عنوان دیوار کانونی اتاق به آن رنگ درآورید و سایر دیوارها را با رنگ ملایم‌تر پوشش دهید.

استفاده از شلف‌های دیواری با طرح‌های خاص
شلف‌های دیواری به وفور در تغییر دکوراسیون فضای اتاق استفاده می‌شوند. این لوازم علاوه بر کاربردهای بسیار خود برای نگهداری کتاب، اکسسوری‌ها، تابلوهای رومیزی و غیره، موجب تنوع محیط و ایجاد تغییر دکور اتاق می‌شوند. همچنین گزینه‌ای ارزان هستند که به دلیل قرارگیری روی دیوار، فضای کمی را اشغال می‌کنند.

تغییر دکوراسیون اتاق

استفاده از شلف برای تغییر دکوراسیون اتاق خواب
این شلف‌ها با تنوع رنگ و طرح بسیار به فروش می‌رسند و حتی با طرح سفارشی نیز تولید می‌شوند. قفسه‌های چوبی و فلزی به فضای داخلی اتاق جلوه‌ای خاص می‌بخشند و یکی از تزئینات بسیار محبوب و کاربردی در دکوراسیون اتاق‌ها هستند.

تغییر دکوراسیون اتاق از طریق گلدان‌های رنگی
گل‌ها بخش مهمی از تغییرات دکوراسیون اتاق را به خود اختصاص می‌دهند. گلدان‌های رنگی برای قراردادن انواع گل‌های کوچک روی میز بسیار مناسب هستند و به محیط داخلی اتاق‌ها جلوه‌ای بی‌نظیر می‌بخشند. 
گل‌ها نیز حس زندگی و شادابی را در فضای اتاق پراکنده می‌کنند و جز عناصر کم‌هزینه و بسیار کاربردی برای تغییر دکور در اتاق هستند. در صورتی که به کارهای هنری علاقه دارید، با رنگ‌کردن شیشه‌های  نوشیدنی گلدان‌هایی جذاب و متنوع را به‌راحتی بسازید.
برای اینکه تغییر دکوراسیون اتاق خواب خود را به بهترین نحوه ممکن انجام‌دهید، با کارشناسان شرکت دکورچوب مشورت کنید. در این صورت بدون صرف هزینه و زمان زیاد قادر خواهیدبود به اتاق دلخواه خود دست پیدا کنید. 
دکور چوب با فروش انواع لوازم داخلی خانه مانند: قرنیز، کفپوش لمینت، کاغذ دیواری و غیره به شما کمک می‌کند که ایده‌های خود را در ایجاد فضایی خلاقانه و منحصربه‌فرد پیاده کنید و از بودن در آن فضا لذت بیشتری ببرید.

در نتیجه…
اتاق مکانی برای استراحت و انجام کارهای شخصی است. به همین دلیل برای تغییر دکوراسیون اتاق باید از رنگ‌های مناسب با روحیه هر فرد استفاده کرد. همچنین تخت و سایر وسایل دیگر نیز باید با توجه به روحیه فرد مورد نظر انتخاب شوند‌.
استفاده از عناصر روشن در اتاق‌هایی با فضای کوچک به بزرگ‌تر دیده‌شدن آن فضا و ایجاد آرامش در آن محیط کمک بسیاری می‌کند. در این مقاله راهکارهای بسیار حرفه ای و معمارانه ای را عنوان کردیم که بدون صرف هزینه‌های گزاف، قادر به تغییر دکور اتاق خود باشید. 
متا: اگر در فکر تغییر دکوراسیون اتاق خود هستید، مطالعه این مقاله به شما کمک می‌کند‌ که با کمترین هزینه محیطی دنج و شیک را در اتاق خود ایجاد کنید. 


کد مطلب: 385861

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/385861/تغییر-دکوراسیون-اتاق-عید-نوروز-1402

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir