به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۱۸ ساعت ۱۲:۳۹
کد مطلب : ۳۸۵۸۶۲

وضعیت سفر از ایران به ترکیه پس از زلزله

وضعیت سفر از ایران به ترکیه پس از زلزله
گروه اقتصادی: بنا بر اظهارات برخی از آژانس‌داران ایرانی، زلزله ترکیه فعلا تغییر محسوسی در میزان تقاضا برای سفر به این کشور ایجاد نکرده و حتی روز دوشنبه، نرخ بلیت یکطرفه پرواز از تهران به استانبول به مرز ۱۸ میلیون تومان رسید.
به گزارش ایسنا، بسیاری از پروازهای ترکیه در روزهای یکشنبه و دوشنبه، ۱۵ و ۱۶ بهمن‌ماه به دلیل شرایط نامساعد جوی لغو شده‌اند. در مجموع ۲۳۸ پرواز از فرودگاه استانبول به مدت دو روز لغو شده است. ‌با این حال پروازهای شرکت‌های هواپیمایی ایران همچنان به ترکیه برقرار است و زلزله ۷.۸ ریشتری نه تنها روی برنامه پروازی آن‌ها تاثیری نگذاشته که حتی قیمت‌های بلیت آن‌ها با افزایش قابل توجهی مواجه شده است.
میزان تماس‌ها و درخواست برای سفر به ترکیه از صبح دوشنبه ۱۷ بهمن‌ماه، همزمان با وقوع زلزله ۷.۸ ریشتری در جنوب شرق ترکیه با کاهش مواجه شده، اما زلزله ۷.۸ ریشتری که تا کنون خسارت جانی زیادی داشته و در کشورهای عراق، لبنان، سوریه و حتی مصر احساس شده و به دنبال آن ایتالیا هم هشدار وقوع سونامی داده است، فعلا خللی در برنامه سفرها، تورهای گردشگری و پروازها از ایران به ترکیه وارد نکرده است.  
مهرسا سبزه‌ها، از یکی از آژانس‌های گردشگری در تهران می‌گوید: زلزله در مناطقی رخ داده و خسارت‌بار بوده که عموما مقصد سفر ایرانی‌ها نیست، اگرچه میزان تماس‌ها  در بسیاری از دفاتر خدمات مسافرتی و هواپیمایی با کاهش مواجه شده است، اما برنامه سفرها، پروازها و تورها به مقصد ترکیه همچنان برقرار بوده و فعلا لغو نشده است.
او همچنین با اشاره به افزایش قابل توجه قیمت بلیت پروازهای شرکت‌های هواپیمایی ایران در دو روزی که ایرلاین‌های ترکیه پروازهایشان را به دلیل شرایط نامساعد جوی لغو کرده‌اند، ‌ اظهار می‌کند:‌ نرخ بلیت یکطرفه از تهران به استانبول در دو نوبت عصر و شب دوشنبه ۱۷ بهمن‌ماه از ۱۵ میلیون تا ۱۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان شد، درحالی‌که از روز سه‌شنبه ۱۸ بهمن‌ماه با ازسرگیری پروازهای شرکت‌های هواپیمایی ترکیه، قیمت‌ها تا یک‌سوم افت می‌کند و به هفت تا پنج میلیون تومان می‌رسد.  
 
برچسب ها: ترکیه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها