به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۱۹ ساعت ۰۸:۲۴
کد مطلب : ۳۸۵۹۹۱

با 3 عدد از مهمترین تجهیزات پرورش آبزیان آشنا شوید

گروه کسب و کار: صنعت آبزی پروری دنیای گسترده ای دارد. به محض ورود به آن، باید اطلاعات کافی چه در زمینه گونه ماهی پرورشی و چه در زمینه بستر‌های مناسب جهت پرورش آن داشته باشید.
با 3 عدد از مهمترین تجهیزات پرورش آبزیان آشنا شوید
شاید تا به الان استخر‌های خاصی که انواع بچه ماهی‌ها در آن پرورش داده می‌شوند را دیده باشید. این استخر‌ها فقط یکی از بستر‌های پرورش آبزیان هستند. از سایر این محیط‌ها که هر کدام برای شرایط آب و هوایی خاصی کاربرد دارند، وان‌های شیلاتی و قفس‌های پرورش ماهی هستند.
در این مقاله با ما همراه باشید تا با این قفس‌ها و وان‌ها و هم چنین دستگاه هواده میگو آشنا شوید.
قفس پرورش ماهی چیست و در چه بستری آن را نصب می‌کنند؟
قفس پرورش ماهی جزو رایجترین تجهیزات پرورش آبزیان است. این محصول که توسط مارین پلاست تولید و عرضه می‌گردد، از جنس پلی اتیلن مرغوب بوده و در آب‌های آزاد همچون دریا‌ها و اقیانوس‌ها نصب و راه اندازی می‌شود.
در تصویر زیر شما نمونه ای از یک قفس پرورش ماهی که در دریا شناور است را مشاهده می‌کنید.
 

 
قفس پرورش ماهی مارین پلاست تا به امروز در پروژه‌های گوناگونی مورد استفاده قرار گرفته است. جهت کسب اطلاعات بیشتر چه در زمینه انواع تجهیزات آن و چه در زمینه نصب و راه اندازی اش، وارد آدرس ز یر شوید:
https://marineplast.co/%d9%82%d9%81%d8%b3-%d9%be%d8%b1%d9%88%d8%b1%d8%b4-%d9%85%d8%a7%d9%87%db%8c/
 
همانطور که در تصویر فوق مشاهده می‌کنید، این قفس دارای اجزای مختلفی است که در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم:
•    توری‌های مخصوص جهت نگهداری بچه ماهی‌ها در دخل آن
•    لوله‌های پلی اتیلنی ( که سراسر این قفس‌ها را تشکیل می‌دهند و یک بستر دایره ای شکل را به وجود می‌آورند)
•    پایه قفس پرورش ماهی (جهت اتصال این لوله‌ها و محکم نگهداشتن قفس پرورش ماهی در جای خود )
قفس پرورش ماهی انواع گوناگونی دارد. از رایجترین آنها می‌توان به نوع ثابت، شناور و غوطه ور آن اشاره کرد.

در نوع ثابت، از تیرک‌های مخصوصی جهت ثابت نگه داشتن قفس استفاده شده و بیشتر در رودخانه‌ها و دریاچه‌ها و در مناطق کم عمق به کار گرفته می‌شوند.
از نوع شناور قفس پرورش ماهی (که توسط مارین پلاست تولید و عرضه می‌گردد) در محیط‌های طوفانی و عمیق استفاده می‌شود. این نوع از قفس‌ها توسط یک سری شناور‌های مخصوصی (که بویه نام دارند ) در محل خود شناور نگه داشته می‌شوند.
قفس‌های غوطه وری نیز بر اساس عمق آب طراحی می‌شوند. در نصب آنها از لنگر‌های خاصی که در کف قفس به صورت عمودی قرار داده می‌شوند استفاده می‌شود.
طراحی آنها به گونه ای صورت گرفته که زمانی که شرایط جوی طوفانی می‌شود، قفس در راستای امواج حرکت کرده و به سمت مناطق عمیق هدایت شوند.
اهمیت این موضوع در این است که در شرایط طوفانی آبزیان به سمت مناطق عمیق می‌روند و آسیبی به آنها وارد نمی شود.
 
انواع وان شیلاتی در صنعت آبزی پروری
 
وان شیلاتی یکی دیگر از بستر‌های پرورش بچه ماهی‌ها است.
امروزه این وان‌ها به واسطه مزایا و کاربرد‌های زیادی که دارند، بسیار محبوب و کاربردی می‌باشند.
 مارین پلاست از بزرگترین تولید کنندگان وان شیلاتی از جنس با کیفیت ترین پلی اتیلن است. این وان‌ها در سه نوع هچری، تراف و آبزی پروری عرضه می‌شوند.
جهت خرید و استعلام قیمت وان شیلاتی وارد آدرس زیر شده و با متخصصان مجموعه ما تماس حاصل فرمایید:
https://marineplast.co/%d9%88%d8%a7%d9%86-%d8%b4%db%8c%d9%84%d8%a7%d8%aa%db%8c/
وان شیلاتی در اندازه‌های گوناگونی از جمله دایره ای و مستطیلی قابل تولید است. البته که این اشکال بر اساس محیطی که در آن نصب می‌گردد تعیین می‌شوند.

یک وان شیلاتی با کیفیت باید دارای 3  ویژگی مهم زیر باشد:
•    مقاومت کافی در برابر ضربه‌های خارجی را داشته باشد
•    مقاومت بالایی در برابر گرما داشته باشد (البته قرار دادن آن در مجاورت منبع گرمایی را توصیه نمی کنیم چرا که هم برای وان شیلاتی و هم برای آبزیان داخل آن آسیب زا است)
•    ماده اولیه تشکیل دهنده آن مرغوب باشد (وان شیلاتی که توسط مارین پلاست تولید می‌گردد از بهترین پلی اتیلن ساخته می‌شود)
از نکات مهمی که در به کار گیری این وان‌ها باید به آن توجه داشته باشید، موارد زیر می‌باشند:
•    حجم آبی که داخل آن ریخته می‌شود از یک حدی تجاوز نکند. دلیل این امر هم در این است که در صورتی که حجم آب بالا باشد، منجر به تغییر شکل و دفرمه شدن وان شیلاتی می‌شود.
•    همانطور که اشاره شد، این وان‌ها نسبت به برخورد اجسام نوک تیز حساس هستند. بنابراین استفاده از محافظ‌های فلزی را برای حفاظت از آن توصیه می‌کنیم.
•    کف برخی از زمین‌هایی که باید وان‌های پرورش آبزیان بر روی آنها نصب شوند، شیبدار است. بنابراین وان شیلاتی که باید بر روی این نوع از زمین‌ها نصب شود، باید دارای کف شیبدار بوده و مجهز به پایه ای باشد که در داخل زمین فرو رود.
 
هواده میگو چگونه درصد اکسیژن آب را تنظیم می‌کند؟
 هواده میگو که توسط مارین پلاست تولید می‌شود از نوع پدل ویل (paddle wheel) است. این دستگاه میزان اکسیژن آب را افزایش می‌دهد تا اکسیژن کافی جهت تنفس آبزیان فراهم گردد.
و اما چه عواملی منجر به کاهش میزان اکسیژن در آّب می‌شوند؟
•    بالا رفتن دمای آب
•    متغیر بودن میزان نور تابشی (از آنجایی که در روز‌ها نور تابشی خورشید بیشتر از شب‌ها است، و از آنجایی که این میزان نور تاثیر مستقیمی  بر درصد اکسیژن دارد، بنابراین میزان گاز اکسیژن موجود در آب در طول روز متغیر است)
•    وجود آلاینده‌های مختلف

ساختمان دستگاه هواده میگو از نوع پدل ویل شامل یک سری پره‌های مخصوصی است که با قرار گرفتن بر روی سطح آب و چرخش پره‌ها، آب موجود به چرخش در آمده و درصد اکسیژن آن افزایش می‌یابد.
هواده میگو که توسط مارین پلاست تولید می‌شود دارای ویژگی‌های زیر است:
•    راندمان بالا
•    نصب و راه اندازی آسان
•    هزینه پایین تعمیر و نگهداری
•    مصرف پایین انرژی
•    قابلیت جا به جایی و انتقال

هواده میگو ارائه شده توسط مارین پلاست از مرغوبترین پلی اتیلن ساخته شده است. این دستگاه از پرکاربردترین تجهیزات صنعت آبزی پروری است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه این محصول وارد آدرس زیر شوید:
https://marineplast.co/%d9%87%d9%88%d8%a7%d8%af%d9%87-%d9%85%db%8c%da%af%d9%88/
 
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها