کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سلبریتی روس به ۹ سال زندان محکوم شد

19 بهمن 1401 ساعت 9:12


گروه بین الملل: دادگاهی در مسکو  یک نویسنده و وبلاگ نویس مشهور کتاب آشپزی را به اتهام انتشار اطلاعات نادرست درباره ارتش روسیه به ۹ سال زندان محکوم کرد.
به گزارش فرارو، اتهامات علیه ورونیکا بلوتسرکوفسکایا، که در خارج از روسیه زندگی می‌کند، به دلیل پست‌های اینستاگرامی او مطرح شد که مقامات ادعا کردند حاوی اطلاعات عمدا نادرست در مورد استفاده از نیرو‌های ارتش روسیه برای تخریب شهر‌ها و غیرنظامیان اوکراین، از جمله کودکان است.
بلوتسرکوفسکایا که در پروفایل اینستاگرامش می‌گوید در اودسا، شهری در جنوب اوکراین به دنیا آمده است، در واکنش به خبر صدور حکم نوشت که از یک سو، گیج و از سوی دیگر، البته، افتخار.
کمیته تحقیقات روسیه در ۱۶ مارس سال گذشته، چند هفته پس از ورود نیرو‌های مسکو به اوکراین، اعلام کرد که پرونده‌ای را علیه بلوتسرکوفسکایا آغاز کرده است.
مقامات روسی دستور بازداشت این وبلاگ نویس را به صورت غیابی صادر کردند و او را در لیست تحت تعقیب قرار دادند. همچنین ۱۵۳ میلیون روبل (تقریباً ۳.۴ میلیون دلار) از دارایی‌های وی در روسیه مصادره شده است. بر اساس قانون جدید روسیه، افرادی که اقدام به انتشار اطلاعات تحقیرآمیز در مورد ارتش می‌کنند برخورد می‌شود که بر این اساس، بلوتسرکوفسکایا طولانی‌ترین حکم زندان را دریافت کرده است و دومین شخصیت برجسته است که به صورت غیابی محکوم می‌شود.
هفته گذشته، دادگاه مسکو الکساندر نوزوروف، روزنامه نگار تلویزیونی و قانونگذار سابق را به طور غیابی به همین اتهام به هشت سال زندان محکوم کرد. نوزوروف متهم به انتشار اطلاعات نادرست در رسانه‌های اجتماعی در مورد گلوله باران یک زایشگاه توسط روسیه در بندر ماریوپول اوکراین است. این روزنامه نگار پس از آغاز جنگ اوکراین به خارج از روسیه نقل مکان کرد.
در ماه دسامبر، ایلیا یاشین، سیاستمدار برجسته اپوزیسیون، طبق همین قانون به هشت سال و نیم زندان محکوم شد. اوایل سال گذشته نیز، الکسی گورینوف، یکی از اعضای شورای شهرداری مسکو که یاشین قبلاً ریاست آن را بر عهده داشت، به دلیل اظهارات انتقادی خود در مورد جنگ در اوکراین به هفت سال زندان محکوم شد.
یکی دیگر از چهره‌های برجسته مخالف، ولادیمیر کارا مورزا، در حال حاضر با همین اتهامات در بازداشت به سر می‌برد.

 


کد مطلب: 385996

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/385996/سلبریتی-روس-۹-سال-زندان-محکوم

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir