به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۰۹:۵۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۱۹ ساعت ۱۰:۴۵
کد مطلب : ۳۸۶۰۳۵
حتی یک خصوصی‌سازی موفق هم نداشتیم

راه اداره‌ کشور این نیست که هر چه داریم بفروشیم

راه اداره‌ کشور این نیست که هر چه داریم بفروشیم
گروه اقتصادی: یک نماینده ادوار مجلس تاکید کرد: راه اداره‌ کشور این نیست که هر چه داریم بفروشیم! تجربه خصوصی‌سازی هیچ زمانی خوب نبوده است. تا به امروز حتی یک نمونه سراغ نداریم که شرکتی با خصوصی‌سازی افزایش تولید داشته باشد اما بسیار مواجه شدیم با خصوصی‌سازی‌هایی که در نهایت دارایی‌های شرکت به حراج گذاشته شده است.
 
به گزارش ایلنا، سهیلا جلودارزاده گفت: امام خمینی فرمودند زنان باید در مقدرات اساسی مملکت شرکت کنند. امام به زنان قوت قلب دادند تا بتوانند حقوق اسلامی خود را بگیرند. ما البته دستاوردهای خوبی هم در این زمینه داشتیم که متأسفانه دستاوردهای ما برای پیاده کردن فرمان امام امروز کمرنگ شده است. 

وی به وضعیتِ اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: امروز هر چه کار می‌کنیم دخل و خرج‌مان به هم نمی‌خورد. هر چه برای افزایش حقوق کارگران چانه‌زنی می‌کنیم، در نهایت آنچه بر حقوق اضافه می‌شود نمی‌تواند نیازهای اساسی کارگران را تأمین کند. چرا باید به جایی برسیم که افراد نتوانند مایحتاج خود را تأمین کنند؟ تصمیم‌گیری در خصوص این مسائل، همان مقدرات اساسی است که امام فرمودند زنان باید در آن شرکت کنند. 

این نماینده ادوار مجلس ادامه داد: آیا نمی‌شد مملکت را بهتر اداره کرد؟ ما تجربه کشورداری خوب را در دوران دولت خاتمی را داشتیم. مگر مردم چه می‌خواهند؟ اینکه مثلا زنان می‌گویند می‌خواهیم بدون اجازه کسی امکان خروج از کشور داشته باشیم، خواسته زیادی است؟ 

جلودارزاده با اشاره به اهمیت حضور زنان در جامعه تصریح کرد: اگر برای سرزمین خود دلسوزی نکنیم و در مقدرات اساسی مملکت وارد نشویم، سرزمین خود را از دست می‌دهیم. سرزمین ما سرمایه بسیاری از نفت و گاز دارد و کشوری که این سرمایه‌های عظیم را دارد، نباید به این حال و روز بیفتد. 

وی با اشاره به تصمیم سران قوا برای اجرای سیاست مولدسازی خاطرنشان کرد: راه اداره کشور این نیست که هر چه داریم بفروشیم! تجربه خصوصی‌سازی هیچ زمانی خوب نبوده است. تا به امروز حتی یک نمونه سراغ نداریم که شرکتی با خصوصی‌سازی افزایش تولید داشته باشد اما بسیار مواجه شدیم با خصوصی‌سازی‌هایی که در نهایت دارایی‌های شرکت به حراج گذاشته شده است.این فعال کارگری افزود: افراد کارخانه می‌خریدند تا بتوانند مواد اولیه وارد کنند یا کارخانه می‌خریدند تا اموال آن را بفروشند و سود خود را ببرند. 

۱۴۰۱/۱۱/۱۹ ۱۱:۵۵
خصوصی سازی وقتی مفید است که شخص از ابتدا کارخانه یا تولیدی خاصی را ایجاد کند وبرای پیشرفت آن رقابت وتلاش کنداینکه کارخانه را حاضر وآماده به شخصی یا اشخاصی واگذار کنندبهره بری که ندارد هیچ
طبق تجربه های قبل سریع همه را فروخته وسود خودش را می برد وکار گران را بیکار می کند یادتون باشه در باره فروش تیم فوتبال فردوسی پور هم همین را می گفت برای سود بهتر ودلسوزی بیشتر خود اشخاص باید مولد تولید باشند نه تو مزایده صاحب مال باد آورده بشند ایران را نفروشید (418455)
۱۴۰۱/۱۱/۱۹ ۱۳:۳۷
واقعا برام سوال شده حزبی که این همه رای گرفته و کاری نکرده چرا باز هنوز فعاله و چرا اعلام انحلال نکرده بابا بخدا رای هم دیگه ندارید برا چه فعال هستید اصلاح طلبی واقعا دیگه اقبال نداره با کدام پشوانه؟ ایده شما چیه اصلا چه چیز را می خواهید اصلاح کنید؟ این همه رای داده شد از 76 خروجی شما چه بوده؟آخه خاتمی دلار را گرون نکرد شد اصلاح طلبی؟ شد کارنامه؟ عوضش حسن چند برابرش شد این به اون در (418466)
عادل
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۱/۱۹ ۱۵:۰۳
پایگاهی ندارن باید خوشحال باشی
چرا ناراحتی
چرااون کسی که مردم انتخاب میکنن
آقایان میگن تحملش کردیم

تحملش کردیم و
خود بخوان (418486)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها