به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۱۹ ساعت ۱۰:۵۱
کد مطلب : ۳۸۶۰۳۷

سدهای تهران فقط ۱۲.۵ درصد آب دارند

سدهای تهران فقط ۱۲.۵ درصد آب دارند
گروه اقتصادی: مدیر دفتر بهره برداری از تاسیسات آبی و برقآبی شرکت آب منطقه ای تهران، گفت: از مجموع ظرفیت ۱۸۸۸ میلیون متر مکعبی پنج سد تامین‌کننده آب شرب استان تهران؛ ۲۳۶ میلیون متر مکعب آب پشت سدها ذخیره شده که بیانگر این است تنها حدود ۱۲.۵ درصد از ظرفیت کلی سدهای پنج‌گانه تامین‌کننده آب استان تهران پر است.
 
به گزارش ایلنا، علیرضا ارسطویی  اظهار داشت: در حال حاضر میزان ذخایر سدهای پنج‌گانه تامین‌کننده آب استان تهران، ۲۳۶ میلیون متر مکعب است که این رقم در روز مشابه سال گذشته بیش از ۳۱۷ میلیون متر مکعب بوده است، بر این اساس، حجم آب سدهای استان تهران ۲۶ درصد نسبت به روز مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

وی افزود: از مجموع ظرفیت ۱۸۸۸ میلیون متر مکعبی پنج سد تامین‌کننده آب شرب استان تهران؛ ۲۳۶ میلیون متر مکعب آب پشت سدها ذخیره شده که بیانگر این است تنها حدود ۱۲.۵ درصد از ظرفیت کلی سدهای پنج‌گانه تامین‌کننده آب استان تهران پر است.

مدیر دفتر بهره‌برداری از تاسیسات آبی و برقآبی شرکت آب منطقه‌ای تهران، حجم آب موجود در مخزن سد امیرکبیر را حدود ۲۳ میلیون متر مکعب اعلام و تصریح کرد: این میزان در روز مشابه سال گذشته ۳۹ میلیون متر مکعب بوده است؛ همچنین حجم ذخیره آب سد طالقان از ۱۷۸ میلیون متر مکعب سال گذشته به ۱۴۴ میلیون متر مکعب کاهش پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: حجم ذخیره آب سد لار سال گذشته ۱۳ میلیون متر مکعب بوده که در مقایسه با موجودی ۱۲ میلیون متر مکعبی فعلی، یک میلیون متر مکعب کاهش را نشان می‌دهد، حجم آب سد ماملو نیز از ۷۰ میلیون متر مکعب سال گذشته، به ۴۴ میلیون متر مکعب رسیده و این در حالی است که حجم ذخیره آب سد لتیان در مقایسه با روز مشابه سال گذشته با ۵ میلیون متر مکعب کاهش به ۱۲ میلیون مترمکعب رسیده است.

ارسطوئی در خصوص میزان بارش‌ها نیز گفت: میزان بارش‌ها از ابتدای سال آبی تاکنون ۷۹.۹ میلی‌متر ثبت شده که این میزان در سال گذشته ۹۵.۴ میلی‌متر بوده است؛ بر این اساس میزان بارش‌ها نسبت به سال آبی قبل آن ۱۶ درصد و نسبت به بلندمدت ۳۶ درصد کاهش یافته است.

وی تاکید کرد: باید به خاطر داشته باشیم که اقلیم کشور ما خشک و نیمه خشک است و همواره از گذشته درگیر خشکسالی و کم‌آبی بوده، هستیم و خواهیم بود. بنابراین لازم است خودمان را با همین شرایط موجود سازگار کنیم و این می‌طلبد که شهروندان در قبال استفاده و صرفه‌جویی از این ماده حیاتی احساس مسئولیت کنند تا در ماه‌های پیش‌رو بتوانیم تامین آب مطمئن و پایدار داشته باشیم.
برچسب ها: بحران آب
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها