به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۸:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۲۰ ساعت ۱۸:۲۶
کد مطلب : ۳۸۶۳۰۷
مکرون به زلنسکی:

می‌توانید برای پیروزی روی فرانسه حساب کنید

گروه بین الملل: امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، در دیداری تازه با همتای اوکراینی خود به او گفت که اوکراین می‌تواند «برای پیروزی در این جنگ روی فرانسه حساب کند».
می‌توانید برای پیروزی روی فرانسه حساب کنید
ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین برای نخستین بار از آغاز جنگ روسیه در اوکراین به اروپای غربی سفر کرده و دیدار او با امانوئل مکرون نیز در جریان همین سفر انجام شده است. اولاف شولتس، صدراعظم آلمان نیز که برای ملاقات با آقای زلنسکی به پاریس رفته بود، هنگام بیان این سخنان رئیس‌جمهور فرانسه در کاخ الیزه در شامگاه چهارشنبه، ۱۹ بهمن، حضور داشت.
به گزارش شبکه فرانسه۲۴، مکرون گفت: «روسیه نمی‌تواند و نباید در این جنگ پیروز شود.» وی افزود «تا زمانی که حملات روسیه ادامه دارد، فرانسه نیز به پشتیبانی از اوکراین و تضمین آینده آن کشور ادامه می‌دهد.» رئیس‌جمهوری فرانسه افزایش کمک‌های نظامی کشورش به اوکراین را متعهد شد. فرانسه در آغاز حمله روسیه به اوکراین گفته بود که حیاتی است که «غرب روسیه را تحقیر نکند، به طوری که بتوان راهی دیپلماتیک برای خروج روسیه از جنگ در اختیار داشت». این اظهارات مکرون و گفت‌وگوهای متعدد او با رئیس‌جمهور روسیه، با انتقادهای زیاد روبه‌رو شده بود. ولودمیر زلنسکی اما در گفت‌وگو با روزنامه فیگارو که هم‌زمان با سفر او به پاریس منتشر شد، گفت موضع فرانسه «تغییر کرده است». زلنسکی بر لزوم ارسال جنگنده‌های پیشرفته برای ارتش اوکراین از سوی هم‌پیمانان اروپایی تأکید کرد.
صدراعظم آلمان نیز در پاریس گفت: «یقین دارد که پوتین به اهداف خود در اوکراین نخواهد رسید.» آلمان استقرار تانک‌های لئوپارد از مدل جدید آن در اوکراین را پذیرفته است. رئیس‌جمهور اوکراین پس از سفر چندساعتهٔ روز چهارشنبه به بریتانیا و دیدارهای جداگانه با ریشی سوناک، نخست‌وزیر آن کشور و پادشاه چارلز سوم در کاخ باکینگهام، و سخنرانی در مجلس عوام در لندن وارد پاریس شد.
بریتانیا در روزهای اخیر متعهد شده که تانک‌های چلنجر-۲ را تا حدود یک ماه دیگر در اوکراین مستقر کند. ریشی سوناک همچنین گفت کشورش خلبانان اوکراینی را برای افزایش قابلیت‌های نظامی آنان آموزش خواهد داد. جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا هر چند به تازگی درخواست تجهیز اوکراین به تانک‌های پیشرفته آبرامز-۲ را پذیرفت، اما خبر داد که به این کشور جنگنده نخواهد داد. اوکراین در حال تقویت امکانات نظامی خود در آستانه عملیات احتمالی است که ارزیابی شده روسیه در اواخر زمستان یا اوائل بهار تدارک دیده تا به باور خود، سرنوشت جنگ یک‌ساله را «تعیین کند».


 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها