به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۷:۱۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۲۱ ساعت ۱۱:۴۵
کد مطلب : ۳۸۶۳۹۵

چند نکته مهم درمورد دندان درد باید بدانید

چند نکته مهم درمورد دندان درد باید بدانید
گروه سلامت:گاهی درد‌های ناحیه سر و صورت به دندان‌ها مربوط نمی‌شود و می‌تواند مشکل از وجود یک تومور باشد.محققان دانشکده دندانپزشکی راتگرز در یک بیمار که با شکایت درد ناحیه سر و صورت مراجعه کرده بود، درد مربوط به یک تومور در ناحیه ساقه‌ی مغز بود که با برداشتن این تومور خوش خیم برطرف شد.

این گزارش‌ها بخشی از تحقیقات دانشکده پزشکی دندانپزشکی راتگرز است که به دنبال مستندسازی استراتژی‌های مؤثر برای تشخیص و درمان درد مداوم دهان و صورت ناشی از دلایل ناشناخته است.گری گفت: تحقیقات ما نشان می‌دهد که تقریباً ۱۰ درصد از مردم درد‌های مکرر در دندان‌ ها، دهان یا صورت دارند که ناشی از چیزی غیر از پوسیدگی دندان یا مشکلات لثه است و بیشتر دندانپزشکان آموزش کمی در تشخیص مشکلاتی که باعث آن می‌شوند دارند.

نویسنده اصلی این مطالعه گفته اند: بیماری در مطالعه موردی سال‌ها از درد تقریباً ثابتی در دندان‌های راست فک پایین و صورت خود رنج می‌برد.طبق نظر دندانپزشکان دندان‌ها و لثه هایش سالم به نظر می‌رسیدند.یک ارزیابی دقیق در مرکز اختلالات گیجگاهی فکی و درد دهان و صورت یک تومور خوش خیم را در ساقه مغز تشخیص داد که بر عصب اولیه صورت و فک تأثیر می‌گذارد.

برداشتن تومور با جراحی منجر به بهبود کامل اختلال درد طولانی مدت او شد.تشخیص علت درد این بیماران نیازمند توجه بیشتر به جزئیات است.درد شدید در حفره دهانی که به نظر می‌رسد از دندان‌ ها یا لثه‌ ها سرچشمه می‌گیرد، اغلب از دلایل بسیار متفاوتی ناشی می‌شود که از مشکلات خفیف در فک تا بیماری‌های سیستمیک مانند این مورد ارائه شده است.

متخصصان در حال کار بر روی دسته بندی شایع‌ترین علل و درمان‌ های دندان درد غیر قابل توضیح قابل توضیح نیستند.در دانشگاه‌های دندانپزشکی، دانشجویان ما اغلب دو ساعت یا بیشتر را برای گرفتن شرح حال بیمار وقت می‌گذارند، در شرح حال بیمار پاسخ‌ها نهفته است.

بیماران در نهایت به شما می‌گویند مشکل چیست. شما فقط باید بدانید که چه سوالاتی بپرسید و به چه شکایاتی از بیمار توجه کنید.در مقایسه با تعداد بیماران مبتلا به درد دهان، تعداد متخصصانی که برای درمان آن‌ها آموزش دیده اند اندک هستند و باید متخصصان در این زمینه به تشخیص و درمان در این راستا برای درمان سریع‌تر کمک کنند.
برچسب ها: دندان درد
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها