به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۲۱ ساعت ۱۴:۰۴
کد مطلب : ۳۸۶۴۴۳

دانلود فیلترشکن در ترکیه افزایش یافت

دانلود فیلترشکن در ترکیه افزایش یافت
گروه اقتصادی:ستفاده از نرم افزار فیلترشکن (VPN) پس از این که مقامات ترکیه روز چهارشنبه دو روز پس از وقوع زلزله ویرانگر، دسترسی به توییتر را محدود کردند، افزایش یافت.
 
به گزارش ایسنا،وی پی ان پروتون که یکی از بهترین فیلترشکن‌های ترکیه در بازار است، با افزایش قابل توجه استفاده در این کشور روبرو شد. ثبت نام‌های ساعتی در اوج، ۳۰ هزار درصد بالاتر از سطح عادی افزایش یافت.
اگرچه هیچ توضیح رسمی درباره فیلتر توییتر ارائه نشد اما دیده بان اینترنت "نت بلاکس" اعلام کرد ممنوعیت توییتر راهی برای جلوگیری از انتشار اطلاعات نادرست پیرامون این فاجعه در اینترنت بوده است. به نظر می رسد توییتر اکنون در ترکیه رفع فیلتر شده است اما با این حال، استفاده از پروتون در ترکیه، ۱۰ برابر شرایط معمول شده است.

"نت بلاکس" فیلتر شدن توییتر در ترکیه را نخستین بار روز چهارشنبه پس از مشاهده اعمال فیلتر مسدود کننده دسترسی به توییتر در همه شرکت‌های خدمات سرویس اینترنتی (آی اس پی) ترکیه، گزارش کرده بود.بر اساس گزارش وب سایت تِک رادار، این ممنوعیت زمانی اتفاق افتاد که شهروندان ترکیه به چنین سرویسی برای دریافت اطلاعات پس از وقوع زلزله مرگبار نیاز داشتند. حتی از این بدتر، این فاجعه در مقطعی، بر زیرساخت اینترنت تاثیر گذاشت.

در این حال، رویترز گزارش کرد سران اپوزیسیون و کاربران شبکه اجتماعی از محدود شدن دسترسی به توییتر که به افراد برای اشتراک گذاری اطلاعات درباره رسیدن کمک و محل افرادی که زیر آوار گیر افتاده‌اند، کمک کرده بود، انتقاد کردند.رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، توییتر را در گذشته فیلتر کرده بود و در ماه‌های اخیر سرگرم مقابله با اطلاعات نادرست بود که عامل مسدود شدن توییتر در روز چهارشنبه خوانده شد.دسترسی کامل به توییتر از ساعات اولیه صبح پنجشنبه که آمار قربانیان زلزله در ترکیه و سوریه از مرز ۱۷ هزار نفر گذشت، فراهم شد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها