به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۷:۳۶
 
۱۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۳۰ ساعت ۱۴:۲۹
کد مطلب : ۳۸۶۷۳

بخشش از اعدام در پای چوبه‌دار در مشهد

گروه حوادث: فرد محکوم به قصاص نفس در روز اجرای حکم با تلاش موثر تیم مددکاری زندان مرکزی مشهد که منجر به کسب رضایت اولیای دم شد، از مرگ نجات یافت.
بخشش از اعدام در پای چوبه‌دار در مشهد
به گزارش فارس از زندان مرکزی مشهد، خانواده مقتولی که پس از گذشت چند سال انتظارشان به سرآمده بود و به قصد اجرای قصاص نفس قاتل پدرشان در محل اجرای حکم حضور یافته بودند با دیدن قاتل که آماده اجرای حکم بود، گویی تمام دردهای سال‌های بی‌پدری و لحظه لحظه فراق برایشان تکرار می‌شد، اصرار بر اجرای حکم داشتند و التماس‌های قاتل که مرگ را با تمام وجود خود لمس می‌کرد، ذره‌ای آنها را از تصمیم خود باز نمی‌داشت.

هوشنگ شریف‌نژاد مدیر زندان مرکزی مشهد گفت: تیمی از مددکاران و نماینده اجرای احکام دادسرا حاضر در محل اجرا در راستای رسالت سازمانی خود سعی در کسب رضایت خانواده مقتول داشته و تمام تلاش خود را معطوف این امر نمودند، اما اولیای دم همچنان اصرار بر اجرای حکم داشتند. به گفته وی، نهایتاً قاضی دستور اجرا را صادر و قاتل به پای چوبه دار هدایت شد و همچنان با صدایی که رو به افول می‌رفت، آخرین التماس‌هایش را به زبان می‌آورد اما طناب دار به گردن وی آویخته شد و ناامیدی در چشمانش موج می‌زد. شریف‌نژاد افزود: در لحظه‌ای که تنها با یک اشاره مرگ به سراغ او می‌آمد، تلاش تیم باتجربه مددکاری به نتیجه رسید و اولیای دم به بخشش رضایت داده و عمری دوباره به قاتل بخشیدند که یک قدم بیشتر تا مرگ فاصله نداشت.