به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۲:۰۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۲۳ ساعت ۱۰:۵۵
کد مطلب : ۳۸۶۷۷۶

سرماخوردگی را در خانه درمان کنید

سرماخوردگی را در خانه درمان کنید
گروه سلامت: سرماخوردگی دوره خاص خود را دارد و مصرف داروهای شیمیایی و طبیعی تنها درد بدن و احتقان را کاهش می‌دهد. همچنین شرایط بدن هر فرد در شدت یا کاهش این بیماری موثر است.به گزارش بهداشت نیوز، برای درمان سرماخوردگی، استفاده از روش‌های خانگی و طبیعی پیشنهاد خوبی است؛ زیرا این روش‌ها مانند داروهای شیمیایی عوارضی ندارند و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کنند. استفاده از دمنوش برای سرماخوردگی و یا خوردن میوه های مفید برای درمان سرماخوردگی به مراتب بهتر از استفاده از قرص و داروهای شیمیایی هستند.
 
عسل 
عسل خاصیت ضد ویروسی و شفابخشی دارد. مصرف این ماده خوراکی در دوران سرماخوردگی، به درمان سوزش گلو در خانه کمک می‌کند. چون عسل حاوی آنتی اکسیدان‌هایی است که به بدن برای به مبارزه با ویروس‌ها و باکتری‌های عامل بیماری کمک می‌کند.در این روش درمانی باید یک قاشق غذاخوری عسل را در یک لیوان چای یا شیر گرم حل کنید. سپس محول درست شده را قبل از رفتن به رختخواب میل بفرمایید. دقت داشته باشید که مایعات گرم برای سرماخوردگی بسیار مفید هستند، اگر مایعات گرم با عسل ترکیب شوند، بسیار موثرتر هستند.

استراحت کردن و گرم نگهداشتن بدن
هنگام سرماخوردگی، بدن فرد بیمار ضعیف شده و توانایی لازم برای مقابله با ویروس را ندارد. در چنین شرایطی باید با گرم نگه داشتن بدن و استراحت کردن، به بدن اجازه تجدید قوا بدهید. چون بدن انرژی لازم برای انجام فعالیت‌های روزانه را ندارد. پس باید این انرژی را بازیافته و از آن برای مبارزه با ویروس استفاده کند.

 استفاده از چای سبز
یکی دیگر از ساده‌‌ترین روش‌‌های درمان سرماخوردگی در خانه، مصرف چای سبز است. چای سبز حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است که به کاهش علائم سرماخوردگی همچون آبریزش بینی، خستگی و گلودرد کمک می‌کند. همچنین مصرف نوشیدنی‌های گرم، موجب کاهش ترشحات سینوسی در دوران بیماری می‌شود.
یک چای سبز کیسه‌ای را 3 تا 5 دقیقه در آب گرم قرار دهید تا دم بکشد. برای طعم دهی به این نوشیدنی نیز، مقداری عسل یا آب لیمو (بسته به ذائقه خود) را به آن اضافه کنید. فرد سرماخورده باید روزانه 2 یا 3 فنجان از این چای سبز را بنوشد.

سیر
یکی دیگر از روش‌‌های طبیعی برای درمان سرما خوردگی، خوردن سیر است. سیر خاصیت ضدباکتریایی و ضدویروسی داشته و در درمان سریع سرماخوردگی بسیار موثر است. در واقع سیر سبب تقویت سیستم ایمنی شده و مجاری تنفسی را باز می‌کند.پیشنهاد می‌کنیم سیر را به صورت خام میل کنید؛ زیرا آلیسین موجود در سیر با پخته شدن آن غیر فعال می‌شود. آلیسین خاصیت ضد ویروسی داشته و حتی برای درمان سرماخوردگی شدید نیز موثر است.

مصرف داروهای بدون نسخه
همه ما می‌دانیم که سرماخوردگی علائم خاص خود را دارد و شما بدون مراجعه به پزشک نیز می‌توانید برای کاهش درد بدن داروهایی را تهیه کنید. بهترین قرص برای درمان سرماخوردگی بزرگسالان داروهایی مانند: آنتی هیستامین، استامینوفن، ایبوپروفن هستند. شربت‌ها و قرص‌های سرماخوردگی نیز برای کاهش تب و احتقان مناسب خواهند بود. درمان سرماخوردگی خانگی با گیاهان دارویی نیز پیشنهاد خوبی است، در صورتی که زیر نظر یک پزشک طب سنتی باشد.
برچسب ها: سرماخوردگی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها