به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۳۰ ساعت ۱۵:۴۱
کد مطلب : ۳۸۶۹۲

رییس سازمان زندان‌ها: بند350 اوین آرام‌ است، ملاقات خارج‌ از چارچوب نمی‌دهیم

گروه سیاسی: رییس سازمان زندان‌های کل کشور بار ديگر تاکید دارد اتفاقی در بند 350 اوین رخ نداده است. گفت و گوي غلامحسین اسماعیلی با سايت تدبیر را در زير بخوانيد:
رییس سازمان زندان‌ها: بند350 اوین آرام‌ است، ملاقات خارج‌ از چارچوب نمی‌دهیم
در مورد اتفاقی که گفته می‌شود برای زندانیان در زندان اوین رخ داده است، توضیح می دهید؟
آن چه لازم بوده را مطرح کرده‌ایم و از طرف رسانه‌ها منتشر شده است.

گفته‌های شما را دیده‌ایم. شما این موضوع را تکذیب می‌کنید. البته خانواده زندانی‌ها هم چنان بر گفته خود اصرار دارند. آنان می گویند اگر براساس گفته‌های شما این اتفاق در زندان اوین روی نداده است چرا اجازه ملاقات به خانواده ها داده نمی شود تا شایعه ها هم بر طرف شود.
اگر قرار باشد هر روزی اتفاقی بیفتد و این اتفاق بهانه ای شود برای دادن ملاقات که نمی‌شود؛زندان ضوابط و مقررات دارد ما امور را براساس ضوابط و مقررات زندان اجر می‌کنیم.

اما تعداد زندانیانی که در مورد آن‌ها صحبت می‌شود زیاد است.

شما بر مبنای دروغ دیگران قضاوت می‌کنید. یعنی دروغ دیگران را قبول می‌کنید.اگر حرف من را قبول دارید من مصاحبه کردم و حرفم را زده‌ام همان را بپذیرید. بند 350 آرام است و اتفاقی در آن نیفتاده است.

خب ،حالا که خانواده‌ها زیر بار حرف شما نمی‌روند، نمی‌خواهید عدم صحت این موضوع را به آن‌ها ثابت کنید؟
آن‌ها معتقدند که این ها بی گناه هستند، می‌گویند درانتخابات 88 تقلب شده است و می‌گویند که مملکت کذا و کذا است، مگر هر حرف دروغی را که آن‌ها مطرح کردند، باید ما آن را بپذیریم. مگر تا به حال کم دروغ از آن‌ها شنیده‌ایم. این هم یک دروغ دیگر از دروغ‌های بزرگی است که تا به حال گفته‌اند.

همان طور که می‌دانید نهادهای بین المللی نسبت به این موضوع حساس هستند؟
آن‌ها هم از این دروغ‌ها در خصوص حقوق بشر کم نگفته‌اند. از جمله این که معتقد هستند که به شما زن‌ها خیلی زیاد ظلم می‌شود. آیا شما زن‌ها هیچ وقت در قبال این که در ایران به شما ظلم می‌شود پاسخگو بودید؟ آن‌ها بنای بر جو سازی و دروغ گویی دارند. بنای بر مقابله با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را دارند.

پس شما کلا موضوع بند 350 زندان اوین را تکذیب می‌کنید؟

من توضیحات لازم را قبلا داده‌ام و با اشخاص ناشناس مصاحبه نمی‌کنم. همین میزان هم که با شما صحبت کردم زیاد است.