کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

حمله مرگبار داعش در مرکز سوریه

24 بهمن 1401 ساعت 10:10


گروه بین الملل: در یک حمله داعش در مرکز سوریه دستکم ۱۱ تن که اکثر آنان غیرنظامی بودند، جان خود را از دست دادند.
به گزارش سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه مستقر در لندن، این حمله  زمانی که گروهی ۷۵ نفره از کارگران در حال جمع‌آوری قارچ در منطقه پالمیرا در حومه شرقی حمص بودند، رخ داد. به گفته این سازمان در این حمله "ده غیرنظامی و یکی از نیروهای رژیم سوریه کشته و تعدادی دیگر ناپدید شده اند."
تروریست‌های داعش" با مسلسل به سوی این افراد تیراندازی کرده اند. علاوه بر کشته شدگان، ده تن نیز زخمی شده اند که حال برخی از آنها "وخیم" گزارش شده است.
پس از آنکه نیروهای داعش در جریان حمله ائتلاف نظامی به رهبری آمریکا در مارس ۲۰۱۹ آخرین تکه‌های قلمرو خود را از دست دادند، شماری از آنها به سمت بیابان‌های شرق سوریه عقب‌نشینی کردند و در آنجا مخفی شدند. از آن زمان تا کنون داعش هر از گاهی از این منطقه به نیروهای تحت رهبری کردها و نیروهای وابسته به دولت سوریه استفاده می‌کند.
 در سال‌های اخیر افراد زیادی از جمله زنان و کودکان در مرکز، شمال شرق و شرق سوریه به هنگام جمع‌آوری قارچ هدف حمله داعش قرار گرفته و جان باخته‌اند. آوریل سال ۲۰۲۱ این گروه تروریستی در حمله‌ای مشابه ۱۹ نفر را که عمدتا غیرنظامی بودند، در حومه شرقی شهر حماه ربود.


 


کد مطلب: 386950

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/386950/حمله-مرگبار-داعش-مرکز-سوریه

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir